gardeshban.ir

جزیره آکدامار (Akdamar Island) یکی از زیباترین جزایر و از جاذبه های دیدنی وان است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند.
کد خبر: ۵۶۲۱۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۱-1401 September 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
ترکیه یکی از مقاصد بسیار زیبا، دیدنی و محبوب در سرتاسر جهان می باشد. همه ساله و در تمام فصول سیل گردشگران خارجی راهی شهرها و نقاط بکر و دیدنی این کشور زیبا می شوند. شاید اولین انتخاب اکثر گردشگران شهر زیبا و پرهیایوی استانبول یاشد، اما تمام نقاط این کشور همواره پر از توریست و گردشگر است و نقطه نقطه آن ارزش سفر کردن دارد. جزایر ترکیه از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور به‌ حساب می‌آیند.

جزیره آکدامار (Akdamar Island) یکی از زیباترین جزایر و از جاذبه های دیدنی وان است که هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جلب می‌کند. این جزیره در دریاچه بسیار زیبای وان واقع شده است که وسعت آن ۷۰۰ متر است. جزیره آکدامار در فاصله ۴۱ کیلومتری از شهر وان قرار دارد و در غرب این شهر زیبا واقع شده است. فاصله جزیره تا ساحل نیز ۳ کیلومتر است.




داستان جزیره آکدامار

در واقع دلیل نام‌گذاری جزیره آکدامار مربوط به یک داستان بسیار قدیمی و افسانه‌ای می‌شود. داستان درباره یک شاهزاده به نام تامارا (Tamara) است که در آن جزیره می‌زیست و عاشق یک فرد غیر اشراف‌زاده شده بود. پسر جوان و عاشق شاهزاده، هر شب توسط نور فانوسی که معشوقه‌اش به سمت او می‌گرفت راه را پیدا کرده و شناکنان خودش را از ساحل به سمت جزیره و به دیدار شاهزاده می‌رساند.

این دیدارهای عاشقانه همچنان ادامه داشت تا زمانی که پدر شاهزاده متوجه این قضیه شده و یک شب فانوس دخترش را می‌شکند و پسرک را داخل دریاچه به حال خود رها می‌کند. پسرک بعد از گم کردن راهش در دریاچه غرق می‌شود و آخرین کلامی که از زبانش جاری می‌شود "آخ تامارا (oh Tamara)” بوده که همین نام روی جزیره باقی می‌ماند و بعدها به آکدامار (Akdamar) تغییر پیدا می‌کند.

جزیره آکدامار


دیدنی های جزیره

کلیسای صلیب مقدس

از دیگر دیدنی های جزیره آکدامار، کلیسای صلیب مقدس است. این کلیسا یکی از قدیمی ترین کلیساهای موجود در این جزیره بوده و در سال ۹۱۵ تا ۹۲۱ میلادی به دستور پادشاه گاگیک یکم واسپوراکان، توسط معماری به نام مانوئل به طور بسیار استادانه‌ای ساخته شده است. از بیرون که به نمای خارجی این کلیسا نگاه کنید می توانید سنگ هایی فوق العاده زیبا را مشاهده کنید. این سنگ ها در نوع خود نظیر ندارند و در رنگ هایی بسیار زیبا و چشم نواز انتخاب شده و بر جای خود قرار گرفته اند.

فضای داخلی کلیسا نیز بسیار جذاب بوده و روی دیوارها نقش‌ها و طرح‌های بسیار کهنی رسم شده‌اند که به نظر می‌رسد بعد از یک دوره طرح‌های دیگری روی نقاشی‌های قبلی کشیده شده‌اند. مورخان و باستان‌شناسان این طراحی‌ها را به داستان‌های کتاب‌های مقدس انجیل و تورات ربط می‌دهند.




طبیعت بکر و دیدنی جزیره

فضای داخل جزیره به اندازه کافی زیبا هست که شما را مشتاق کند تا به جزیره آکدامار بروید. طبیعت بکر و دست نخورده آن یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود افراد برای بازدید از آن برنامه ریزی کنند. این جزیره یکی از زیباترین جزایر دریاچه وان به شمار می رود که باید حتما به آن بروید و در ساحل زیبای این جزیره جایی که تامارا عاشقانه انتظار دیدار معشوقه اش را می کشیده است قدم بزنید.

جزیره آکدامار


چطور به جزیره آکدامار برویم ؟

برای بازدید از این جزیره زیبا، ابتدا باید به شهر وان ترکیه سفر کنید. در سفر به وان، یکی از جاذبه های اصلی که باید از آن دیدن کنید، دریاچه وان می باشد که جزیره آکدامار نیز در وسط آن واقع شده است. برای اینکه بخواهید به جزیره برسید باید از قایق‌هایی که در ساحل دریاچه وجود دارند استفاده کرده و مسیر ۳ کیلومتری را تا آنجا طی کنید.

ابتدا باید خود را با ماشین به اسکله ساحلی دریاچه وان رسانده و بعد به وسیله قایق های تندرو که در دریاچه وان قرار دارند خود را به جزیره آکدامار برسانید. این مسیر بسیار کوتاه است. ساعت رفت قایق ها به سمت جزیره از اسکله دریاچه وان در روز شامل ۱۰:۳۰ ,۱۳:۰۰ و ۱۶:۳۰ می باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار