gardeshban.ir

مرداب کندوچال (Kandouchal lagoon) از جاذبه های دیدنی چالوس است که در میان انبوه درختان پارک جنگلی فین چالوس قرار دارد.
کد خبر: ۵۶۲۴۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱-1401 September 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
چالوس از شهرهای کهن استان مازندران است که در جلگه میانی کرانه دریای خزر جای گرفته‌ است. این شهر یکی از شهرهای مهم و پرطرفدار است که از محبوبیت بالایی در میان بازدیدکنندگان برخوردار است و جاذبه های بسیار زیادی دارد. چالوس یکی از مهمترین قطب های گردشگری ایران است. یکی از دیدنی های زیبای چالوس مرداب کندوچال است.

مرداب کندوچال



مرداب کندوچال (Kandouchal lagoon) از جاذبه های دیدنی چالوس است که در میان انبوه درختان پارک جنگلی فین چالوس قرار دارد. این تالاب یک هکتار وسعت و حدود ۴ تا ۵ متر عمق دارد. آب این مرداب از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود و شیرین است.

غیر از درختان جنگلی که دور تا دور مرداب کندوچال آن را فراگرفته‌اند، پیرامون و سطح مرداب نیز پر از نی و گیاهان مردابی است. این تالاب در ارتفاع ۷۳۰ متری دریا قرار گرفته است. علاوه بر گیاهان زیبا و درختان سرسبزی که در اطراف این مرداب دیده می‌شوند، پرندگان و جانوران جنگل نیز این مکان را به عنوان پناهگاه و محل آبشخور خود انتخاب کرده و جلوه‌ای خاص و بی‌نظیر به آن بخشیده‌اند.

بهترین فصل سفر

اگر می خواهید شاهد تصویری زیبا و دل انگیز مردابی پوشیده از نیلوفرهای آبی باشید، باید در اردیبهشت ماه از فصل بهار راهی شمال ایران شوید و به طرف شهر چالوس حرکت کنید تا از دیدن این منظره ی رویایی فیض ببرید. البته در هر شش ماه اول از سال می توان به این منطقه سفر کرد و از آن لذت برد اما چهره ی این مرداب در اردیبهشت ماه منظره ای غیر قابل توصیف است.

اگر عاشق فصل خزان و برگ‌های رنگارنگ پاییزی هستید، می‌توانید این فصل را برای سفر به مرداب کندوچال انتخاب نمایید، اما به فکر باران‌های پی‌درپی پاییزی نیز باشید و لباس گرم و تجهیزات مناسب را فراموش نکنید.

مرداب کندوچال


اقامت در جنگل فین و مرداب کنئوچال

اگر از تهران برای دیدن مرداب کندوچال رفته باشید، این سفر می‎‌تواند یک‌روزه باشد. اما اگر به هر دلیلی قصد ماندن داشته باشید، یکی از بهترین گزینه‌‎ها از نظر نزدیکی به پارک جنگلی فین و مرداب، مجتمع جهانگردی چالوس است. این هتل فضایی به مساحت ۶ هکتار در اعماق جنگل دارد و ۳۴ واحد اقامتی. هر واحد اقامتی هم کاملا مجزاست؛ پس نگران سروصدا نباشید. فاصله این هتل تا مرداب فقط ۱ کیلومتر است که شاید فرصت خوبی برای پیاده‌‎روی باشد.

کمی آن‌طرف‌تر، هتل رستوران لاله است که به‌ راحتی می‎‌توانید آن را در کنار پارک جنگلی فین در نقشه پیدا کنید. اگر فصل مناسبی را انتخاب کرده باشید، کمپ‌‎زدن و آلاچیق هم گزینه‌‏های خوب و کم‎‌هزینه‎‌ ای هستند. اقامت در کلبه‌‎ها و کومه‌‎های داخل جنگل فین تجربه جالبی است که خاطره‌‎اش ماندگار می‌‎شود. جز این‌‎ موارد، اردوگاهی نیز در این پارک جنگلی احداث شده که می‌توانید در آن اقامت کنید. انتخاب بین تمام این موارد به سلیقه خودتان بستگی دارد.

مرداب کندوچال


چطور به مرداب کندوچال برویم ؟

مرداب کندوچال در میان پارک جنگلی فین چالوس واقع شده است. بنابراین برای بازدید از این مرداب باید ابتدا وارد جنگل شوید. پارک جنگلی فین در کیلومتر 7 جاده چالوس به تهران و در بخش جنوبی این شهر واقع شده است. اگر با ماشین شخصی خود به سمت چالوس حرکت می‌کنید، 8 دقیقه قبل از رسیدن به شهر می‌توانید این پارک را ببینید. حتی اگر نمی‌خواهید به چالوس بروید، می‌توانید یک روز تعطیل را در نظر گرفته و سفر یک‌روزه‌ای به مرداب کندوچال داشته باشید. در این صورت باید جاده کندوان را در پیش گرفته و قبل از رسیدن به چالوس، بعد از پلیس‌راه، وارد پارک جنگلی فین شوید. برای پیدا کردن مسیر دقیق مرداب کندوچال از محلی‌های این منطقه سوال کنید تا دچار اشتباه نشوید و مسیر را گم نکنید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان چالوس، جنگل فین
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار