gardeshban.ir

گنجینه‌ای از سکه‌های قرون وسطایی به عنوان یکی از بزرگترین کشف‌های باستان‌شناسی اسکاتلند در جنوب غربی این کشور بدست آمد.
کد خبر: ۵۶۲۵۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۹ آذر ۱۴۰۱-1401 September 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
گنجینه‌ای از سکه‌های قرون وسطی در اسکاتلند کشف شد



چندی پیش فلزیاب‌ها در میدانی در جنوب غربی اسکاتلند موفق به کشف یکی از بزرگترین انبارهای سکه شدند که تاکنون در اسکاتلند کشف شده است. در این مجموعه ۸۴۰۷ سکه نقره بدست آمد که متعلق به قرون وسطی هستند. این گنجینه به «دانسکور» معروف شد. این مکان توسط باستان‌شناسان موزه‌های ملی اسکاتلند مورد بررسی قرار گرفت و هر سکه شناسایی، وزن، اندازه‌گیری و عکس‌برداری می‌شود. 

در این مجموعه سکه‌های نقره‌ای بدست آمد که از آن‌ها به نام «پنی‌های ادواردایی» یاد می‌شود چراکه در زمان پادشاهی ادوارد اول، که از سال ۱۲۷۲ تا ۱۳۰۷ در انگلستان سلطنت کرد، نام‌گذاری شده‌اند. این گنجینه از آن جهت اهمیت دارد که یافتن هر گونه سکه در اسکاتلند نادر است و این بزرگترین انبار سکه قرون وسطایی است که در اسکاتلند از قرن نوزدهم کشف شده است.

اسکاتلند و انگلیس در دوره قرون وسطی پادشاهی‌های مستقلی بودند و اغلب برای کنترل مرز مشترک خود با یکدیگر می‌جنگیدند. با این حال، در سال ۱۲۹۶ اسکاتلند سرانجام توسط ارتش ادوارد اول فتح شد. . ادوارد اول در زمان حکومت خود، ضرب سکه‌های قلمرو خود را اصلاح کرد و سکه‌های نقره متمایز را با چهره خود در یک طرف و صلیب مسیحی در طرف دیگر معرفی کرد. این طرح صدها سال بر سکه‌های انگلیسی تأثیر گذاشت و امروزه سکه‌های نقره از دوران سلطنت ادوارد اول و پسرش ادوارد دوم مورد توجه مجموعه‌داران قرار می‌گیرد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار