gardeshban.ir

پلو گوشت عربی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص کشورهای عربی است که طرفدارهای زیادی دارد.
کد خبر: ۵۶۳۵۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱-1401 September 19
گردشبان (gardeshban.ir) :




پلو گوشت عربی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص کشورهای عربی است که طرفدارهای زیادی دارد.


مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
پیاز۴ عدد
نخود۱ پیمانه
زرشک۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۱ عدد بزرگ
دانه هل۲ عدد
دانه فلفل سیاه به مقدار کافی
میخک به مقدار کافی
زردچوبه و پودر دارچین به مقدار کافی
پودر پاپریکا و ادویه گوشت به مقدار کافی
پودر هل و پودر فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه پلو گوشت عربی 

مرحله اول

برای تهیه پلو گوشت عربی خوشمزه در ابتدای کار نخود را شسته و درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم، سپس اجازه می دهیم نخود به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد و نفخ آن به حداقل برسد.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان نخود را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم نخود کاملا پخته شود. در ادامه ۲ عدد پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا ۱ قاشق روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و گوشت ها را روی آن می چینیم، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۱ ساعت با آب پیاز کاملا پخته شود. توجه داشته باشید حرارت بسیار کم باشد.
 
مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان مقداری زردچوبه به همراه پودر دارچین، پودر فلفل سیاه، ادویه گوشت و نمک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت به مدت ۱ ساعت دیگر روی حرارت بماند تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله پنجم

در این فاصله برنج را شسته و به همراه مقداری نمک درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. حالا به اندازه‌ ای که دو بند انگشت روی برنج را بگیرد به قابلمه آب اضافه کرده، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.
 
مرحله ششم

در ادامه چوب دارچین را به همراه دانه هل، دانه فلفل سیاه و میخک به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم آب اضافی برنج کاملا تبخیر شود، سپس روی حرارت ملایم شعله پخش کن گذاشته و قابلمه را روی آن منتقل می کنیم.
 
مرحله هفتم

در ادامه درب قابلمه را با دم کنی بسته و اجازه می دهیم برنج به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت بماند تا کاملا دم بکشد. در این فاصله پیازهای باقی مانده را به صورت خلالی نازک خرد کرده و درون یک تابه مناسب می ریزیم.
 
مرحله هشتم

حالا مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم پیاز با حرارت کم تفت بخورد و نرم شود. در ادامه نخود پخته شده را به همراه مقداری پاپریکا، ادویه گوشت، نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم.
 
مرحله نهم

حالا درب تابه را بسته و اجازه می دهیم مزه ها با هم ترکیب شوند. زمانی که گوشت و برنج پخته شدند، مقداری از برنج را برای تزیین زعفران و زرشک کنار گذاشته و مابقی آنرا درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.
 
مرحله دهم

حالا روی برنج از مخلوط نخود ریخته، سپس گوشت پخته شده را روی آن قرار می دهیم و در آخر با برنج زعفرانی و زرشک تزیین می کنیم. در نهایت پلو گوشت عربی را به دلخواه با ترشی سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار