gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تدوین پرونده ثبت جهانی تاق بستان تاپایان امسال خبر داد و اعلام کرد: همچنین طی هفته های آینده اسب کُرد ثبت ملی خواهد شد و در گام بعدی به سمت تدوین پرونده ثبت جهانی آن می‌رویم.
کد خبر: ۵۶۳۷۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱-1401 September 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
تدوین پرونده ثبت جهانی


محمدرضا سهیلی با اشاره به پیگیری های انجام شده برای ثبت جهانی تاق بستان، اظهار کرد: طبق رایزنی های انجام شده با وزارت میراث فرهنگی، مقرر شده تا محور ساسانی کرمانشاه را با محوریت تاق بستان به ثبت جهانی برسانیم.

وی ادامه داد: براساس برنامه، آثار تاریخی واقع در محور ساسانی کرمانشاه، از تاق بستان تا تیسفون عراق در این محور ثبت جهانی خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: به منظور تسریع در ثبت جهانی این محور، یک تیم کارشناسی را با سرپرستی پویا طالب نیا سرپرست پایگاه ملی تاق بستان تشکیل داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: این تیم ماموریت دارند تا اسفند امسال پرونده ثبت جهانی محور ساسانی را با محوریت تاق بستان تهیه و تدوین کنند تا در انتهای سال آن را از طریق وزارت میراث فرهنگی به "یونسکو" ارسال کنیم.

سهیلی در ادامه از پیگیری های انجام شده برای ثبت جهانی اسب کرد هم  خبر داد و اعلام کرد: طی هفته های آینده اسب کرد را به ثبت ملی خواهیم رساند و در مرحله بعد ثبت جهانی آن در دستورکار قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ثبت جهانی اسب کرد بصورت پرونده‌ای مشترک بین چند کشور شامل ایران، عراق، ترکیه و سوریه خواهد بود که در ایران محوریت ثبت جهانی با کرمانشاه است.

به گفته این مسئول، پرونده ثبت جهانی اسب کرد هم تا پایان امسال تدوین و به یونسکو ارسال می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار