gardeshban.ir

ایسلند از جمله گردشگرپذیرترین جاهای جهان است که سالانه گردشگران بسیاری را بسوی خود جذب می‌کند.
کد خبر: ۵۶۳۷۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱-1401 September 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
ایسلند از جمله گردشگرپذیرترین جاهای جهان است که سالانه گردشگران بسیاری را بسوی خود جذب می‌کند. ایسلند، جزیره آتش و یخ، نه‌تنها مقصد هیجان‌انگیزی برای ماجراجویان است، بلکه برای طبیعت‌دوستانی که به دنبال چیزی متفاوت هستند، یکی از مقاصد برتر سفر در جهان است. 

ایسلند از چشم‌اندازهای متنوعی تشکیل‌شده است که شامل یخچال‌های طبیعی، چشمه‌های آب گرم زمین گرمایی، غارهای یخی تماشایی، آبشارهای خیره‌کننده و سواحل شن سیاه است. چشم‌انداز فوق‌العاده متنوع آن چیزی است که مسافران را بسیار شیفته این کشور جزیره‌ای شمال اروپا و مجاب به خرید بلیط هواپیما خارجی برای سفر به این نقطه از جهان می‌کند.

جاهای دیدنی ایسلند


اطلاعاتی مفید درباره کشور ایسلند

این کشور کم‌جمعیت در لبه دایره قطب شمال و در بالای یکی از فعال‌ترین مناطق آتش‌فشانی جهان قرار دارد. ایسلند بیشتر به خاطر مناظر یخی و طبیعی‌اش مشهور است. شفق‌های شمالی، تالاب‌های آبی، آتش‌فشان‌ها، یخچال‌های طبیعی و آبشارها در صدر فهرستی از دیدنی‌ها هستند. ایسلند همچنین از لحاظ تاریخی و محل سکونت وایکینگ‌ها مشهور است. 

به دلیل مناظر دیدنی متضادش به سرزمین آتش و یخ معروف است. در واقع، آتش‌فشان‌ها و سایر فعالیت‌های لرزه‌ای به طور منظم بخش‌هایی از کشور را تغییر شکل داده‌اند. در سال ۱۹۶۳، جزیره جدیدی به نام Surtsey از دریا در سواحل جنوبی پدیدار شد. 

بااین‌حال، ایسلندی‌ها از این پدیده طبیعی و زمین‌شناختی منطقه خود و از انرژی زمین گرمایی حاصل از آتش‌فشان‌ها برای گرم کردن خانه‌ها و محل کار خود و همچنین برای جذب هرچه بیشتر گردشگر استفاده می‌کنند. ۸-۱۲ روز زمان ایده آلی برای گذراندن در ایسلند است و این به این معنی است که می‌توانید مناطق مختلف را کاوش کنید. می‌توانید جاده کمربندی را در یک دایره کامل رانندگی کنید تا به گوشه‌های متنوع ایسلند، از ساحل جنوبی تا آبدره‌های شرقی، اطراف ایسلند شمالی و تا شبه‌جزیره Snæfellsnes برسید.


در ایسلند هوا به طرز شگفت‌انگیزی تمیز است و مناظر طبیعی و بکر برای کاوش و ماجراجویی‌های فراموش‌نشدنی برای گردشگران وجود دارد. یکی از راه‌های کاوش در ایسلند این است که خودتان با ماشین کرایه‌ای، از چند روز تا یک هفته، سفر کنید، از جمله سفر در امتداد جاده کمربندی که در یک دایره کامل در سراسر کشور می‌چرخد. 

راه دیگری برای ماجراجویی در ایسلند با تورهایی است که می‌توانند شما را از طریق بهترین راه‌ها برای دیدن شفق شمالی ببرند. پیاده‌روی ATV بر فراز مزارع گدازه‌ها نیز از سایر راه‌های موجود برای بهره بردن هر چه بیشتر از جذابیت‌های این منطقه است. اگر می‌خواهید سفر راحت‌تری را تجربه کنید می‌توانید با رزرو اینترنتی بلیط هواپیما از طریق تورهای گردشگری و از طریق سفر هوایی به راحتی به این منطقه سفر کنید. در اینجا سعی شده است تا در رابطه با جاهای دیدنی ایسلند اطلاعات کلی و جامعی به شما داده شود.

چشمه آب گرم بلو لاگون Blue Lagoon

چشمه آب گرم بلو لاگون یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و از جاهای دیدنی معروف در ایسلند است. این یک آبگرم طبیعی است که در میدان گدازه گرینداویک در شبه‌جزیره ریکیانس واقع شده است. این آب گرم تقریباً ۳۹ کیلومتر با شهر ریکیاویک فاصله دارد. 

آب‌های گرم و تالاب‌های آبی در این منطقه دارای غلظت قابل‌توجهی گوگرد و سیلیس هستند و اعتقاد بر این است که حمام کردن در این آب‌ها برای افراد مبتلا به برخی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس اثرات درمانی دارد. تالاب از آب آزاد شده‌ی نیروگاه زمین گرمایی منطقه Svartsengi تغذیه می‌شود. برای استفاده از این آب گرم دستورالعمل بهداشتی دقیق توسط مسئولان رعایت می‌شود و لازم است مهمانان قبل از استفاده از این منطقه دوش بگیرند. لایه‌های زمین‌شناسی زیرزمینی به محتوای معدنی غنی تالاب کمک می‌کنند. میانگین زمانی که برای بازدید از این منطقه نیاز است حدود ۱ الی ۲ ساعت است.

آدرس چشمه آب گرم بلو لاگون: Nordurljosavegur 9, 240 Grindavík, Iceland

جاهای دیدنی ایسلند


کلیسای هالگریم Hallgrimskirkja

اگر در ریکیاویک هستید، نباید بازدید از Hallgrimskirkja را از دست بدهید. این کلیسا بر بالای تپه‌ای قرار دارد و برج آن ۷۳ متر (۲۴۴ فوت) است. Hallgrimskirkja توسط یک معمار دولتی به نام Gudjon Samuelsson طراحی شده است که در ساخت آن از مناظر شگفت‌انگیز ایسلند، از جمله جریان‌های گدازه بازالت، یخچال‌های طبیعی و کوه‌ها الهام گرفته شده است. اگرچه ساخت این کلیسا برای اولین بار در سال ۱۹۴۵ آغاز شد، اما تا سال ۱۹۸۶ به طور رسمی تکمیل نشد. 

امروزه، این کلیسا بزرگ‌ترین کلیسا در ایسلند است و سوار شدن به آسانسور آن تا بالای برج، منظره‌ای باشکوه از ریکیاویک را به شما هدیه می‌دهد. شما می‌توانید برای بازدید از این کلیسا که از جذاب‌ترین جاهای دیدنی ایسلند است، ۱ الی ۲ ساعت زمان اختصاص دهید. گردشگران با خرید اینترنتی بلیط هواپیما ارزان می‌توانند سفری خوب و راحت را به این منطقه داشته باشند.

آدرس کلیسای هالگریم ایسلند: Hallgrimstorgi 1, Reykjavik 101 Iceland

آبشار دتیفوس Dettifoss

آبشار دتیفوس از مناظر طبیعی و جاهای دیدنی طبیعی ایسلند است که به شما در داشتن خاطره‌ای هیجان‌انگیز از سفر کمک می‌کند. هنگامی‌که بازدیدکنندگان برای اولین بار Dettifoss را می‌بینند، بیشتر از قدرت طبیعی این آبشارها غافلگیر می‌شوند. این آبشار باشکوه در پارک ملی Vatnajokull واقع شده است و گفته می‌شود که قدرتمندترین آبشار در تمام اروپا است. Dettifloss، که در رودخانه Jokulsa a Fjollum واقع شده است، از آب ذوب یخچال Vatnajokull تغذیه می‌شود و تقریباً با ارتفاع ۴۵ متر (۱۴۸ فوت) به دره Jokulsarglufur می‌ریزد. آبشارهای باشکوه گاهی اوقات به عنوان آبشار پرومتئوس شناخته می‌شوند، زیرا در یک فیلم علمی تخیلی معروف به این نام نمایش داده شده‌اند. این منطقه جذابیت بی‌نظیری دارد که برای بازدید از آن حدود ۳ ساعت زمان کافی است.

آدرس آبشار دتیفوس: Vatnajökull National Park in Northeast Iceland

جاهای دیدنی ایسلند


آبشار اسکوگافوس

آبشار اسکوگافوس از سایر جاهای دیدنی در ایسلند است که برای سپری کردن حدود ۳ ساعت از زمان شما مکان بسیار جذابی است. این آبشار در شمار زیباترین مناطق ایسلند است. اسکوگافوس رویای یک عکاس است، به خصوص در روزهای آفتابی، زمانی که یک رنگین‌کمان زیبا اغلب در مقابل اسکوگافوس دیده می‌شود. بازدیدکنندگانی که می‌خواهند این آبشار باشکوه را از بالا مشاهده کنند، می‌توانند از پله‌هایی بالا بروند که آن‌ها را به سکوی مشاهده مشرف به اسکوگافوس می‌برد. این آبشار برای فیلم‌برداری چندین فیلم معروف هالیوودی مورد استفاده قرار گرفته ‌است. بازدید از این آبشار نیز به حدود ۲ ساعت زمان نیاز دارد.

آدرس آبشار اسکوگافوس: Skogar, Iceland

پارک ملی واتناجوکال Vatnajokull

این پارک ملی و زیبایی‌هایش مختص همین منطقه است و در کمتر جایی این زیبایی‌های منحصربه‌فرد به چشم می‌خورند. بازدیدکنندگان ایسلند این فرصت را دارند که سفری بسیار منحصربه‌فرد را آغاز کنند و با کاوش در غارهای یخی که توسط رودخانه‌های آب مذاب در اعماق زیر یخچال Vatnajokull ساخته شده‌اند، خاطره سفرشان را بیش از پیش جذاب‌تر سازند. 

در داخل این غارها، کاوشگران دنیایی مسحورکننده را کشف خواهند کرد که در آن‌ها ساز‌ه‌های یخی را با چشم خواهند دید. در برخی مناطق، خاکستر آتش‌فشانی سیاه که در یخ به دام افتاده است، یک اثر رؤیایی را ایجاد کرده است. گشت‌وگذار در این غارها که به غارهای کریستال نیز معروف هستند، تنها در فصل زمستان قابل انجام است، زیرا در فصل گرم تابستان و بهار همیشه خطر ریزش وجود دارد و بازدیدکنندگان فقط باید با راهنمای آموزش‌دیده وارد آن شوند. شما برای گشت و گذار کامل در این منطقه جذاب نیاز به حدود ۳ ساعت زمان دارید. بازدید از این جاذبه همانند سایر جاهای دیدنی و طبیعی ایسلند رایگان است.

آدرس پارک ملی واتناجوکال: Klapparstígur 25-27, Iceland

جاهای دیدنی ایسلند


ساحل رینسجارا Reynisfjara Beach

ساحل Reynisfjara با شن‌های سیاه جوهری، ستون‌های ناهموار بازالتی و امواج بزرگ درهم و برهم، به‌صورت یک جاذبه طبیعی ماورایی برای گردشگران ظاهر می‌شود. این ساحل زیبا، که محل زندگی پرندگان زیبا و منحصربه‌فرد است، در نزدیکی روستای ویک در ساحل جنوبی ایسلند واقع شده است. جای تعجب نیست که ظاهر عجیب این ساحل داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری را در دل خود جای داده است. 

طبق افسانه‌های محلی، پشته‌های دریای بازالتی که در اقیانوس دیده می‌شوند، زمانی تشکیل شدند که دو ترول سعی کردند یک کشتی سه دکلی را در طول شب به ساحل بکشند. اما آن‌ها ناموفق بودند و هنگامی‌که خورشید طلوع کرد، نور ترول‌ها را به سنگ تبدیل کرد. البته تا حد امکان مراقب باشید، زیرا امواج سهمگین این ساحل می‌تواند برای شما بسیار خطرناک‌تر از حد تصور باشد. این ساحل در سال ۱۹۹۱ به‌عنوان یکی از سواحل برتر غیر استوایی معرفی شد. بین ۲ الی ۳ ساعت قدم زدن و پیاده‌روی در این منطقه می‌تواند شما را با جذابیت‌های آن آشنا کند.


پارک ملی تینگ ویلر Thingvellier

از دیگر جاهای دیدنی ایسلند که طرفداران خود را دارد، پارک ملی تینگ ویلر است. این منطقه جایگاه بسیار مهمی در تاریخ این کشور دارد. در طول سال‌ها، Thingvellir محل برگزاری بسیاری از گردهمایی‌ها و جشن‌ها بوده است. به‌عنوان‌مثال، در ژوئن ۱۹۹۴، جشنی برای پنجاهمین سالگرد تأسیس جمهوری ایسلند در این مکان برگزار شد. Thingvellier که بر روی شکاف بین صفحات تکتونیکی اروپا و آمریکا قرار دارد، به دلیل ویژگی‌های زمین‌شناسی منحصربه‌فردش نیز شناخته شده است. امروزه Thingvellir که در سال ۱۹۳۰ به پارک ملی تبدیل شد، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایسلند است.


آبفشان استروکور

این آبفشان همانند سایر جاذبه‌های دیدنی این منطقه از شکوه و عظمت بی‌نظیری برخوردار است. آبفشان استروکور این قابلیت را دارد که هر چند دقیقه یک‌بار آب را تا ارتفاع ۳۰ متری به بالا پرتاب می‌کند. بهتر است کمی دورتر بایستید تا هنگام برگشت آب خیس نشوید. می‌توانید یک الی دو ساعت زمان برای بازدید از این قسمت سپری کنید. 

آدرس آبفشان اتروکور: Haukadalsvegur, Geysir, Iceland

جاهای دیدنی ایسلند


آتشفشان میلیفل Maelifell و پارک یخچال میردالسجوکول Myrdalsjökull

این دو جاذبه جذاب و دیدنی در پارک Glacier Myrdalsjökull قرار دارد. در زمستان به دلیل یخبندان‌هایی که در این منطقه به وجود می‌آید و از لحاظ ایمنی هرچه بیشتر بازدید گردشگران از این منطقه ممنوع است.در فصول گرم و به ویژه تابستان یک پوشش سرسبز و بسیار زیبایی منطقه را می‌پوشاند. این منطقه پر از چشمه‌های آب گرم و آتش‌فشان‌های جذاب و همچنین یخچال‌های طبیعی است. در زمستان هم جاده برفی می‌توان تصویری رؤیایی را به چشمان شما ببخشد.

آسکاجا

Askja دهانه بزرگی است که در کوه‌های Dyngjufjoll قرار دارد. تورهایی که گردشگران را به این منطقه می‌برند در مجموع حدود ۱۱ تا ۱۴ ساعت طول می‌کشد. برای رسیدن به Askja، بازدیدکنندگان باید ابتدا از طریق Odadahraun، که بزرگ‌ترین صحرای ایسلند است، سفر کنند. چشم‌انداز این منطقه به قدری ماورایی است که دو فضانورد آمریکایی به نام‌های نیل آرمسترانگ و باز آلدرین در واقع قبل از پرتاب موشک به ماه در سال ۱۹۶۹ در اینجا آموزش دیده‌اند. یک نقطه محبوب در Askja برای بازدیدکنندگان یک دریاچه زمین گرمایی است که در دهانه‌ای به نام Viti یافت می‌شود. این دریاچه مملو از آب گرم است که بازدیدکنندگان در صورت تمایل می‌توانند در آن حمام کنند. دریاچه Askja، دومین دریاچه عمیق ایسلند نیز در این دهانه یافت می‌شود.

آدرس آسکاجا: Sturlugata 7, 101 Reykjavík, Iceland

مسیر پیاده‌روی Laugavegur

یکی از بهترین راه‌ها برای آشنایی با ایسلند، پیاده‌روی در Laugavegur است. Laugavegur با ۷۹ کیلومتر (۴۹ مایل) طولانی‌ترین مسیر پیاده‌روی ایسلند است که از Landmannalaugar تا Skogar امتداد دارد. این مسیر پرطرفدار کوهنوردان را از میان زیباترین مناظر این کشور و آبفشان‌ها، یخچال‌های طبیعی، چشمه‌های آب گرم و آبشارهای گذشته عبور می‌دهد. کارشناسان توصیه می‌کنند که کوهنوردان اگر می‌خواهند با سرعتی آرام از آن لذت ببرند، حدود پنج روز برای طی کردن مسیر وقت بگذارند. بااین‌حال، قطعاً در زمان کم‌‌تر نیز قابل انجام است. کوهنوردان می‌توانند در مسیر چادر بزنند یا یکی از کلبه‌هایی را که در مسیر یافت می‌شود، اجاره کنند.

آدرس مسیر پیاده‌روی لائوگاوگور: Laugavegur, Reykjavik

جاهای دیدنی ایسلند



میواتن Myvatn

واقع در شمال ایسلند، Myvatn یک دریاچه کم‌عمق است که به دلیل تعداد زیادی پرندگانی که در اینجا دیده می‌شوند، مشهور است. برخی از گونه‌های بسیاری که در این دریاچه رفت‌وآمد می‌کنند شامل چندین گونه اردک، لون معمولی و قوهای سیاه است. این دریاچه تقریباً ۲۳۰۰ سال پیش در اثر فوران گدازه عظیم بازالتی شکل گرفت. شواهدی از این فوران، مانند سازندهای آتش‌فشانی، امروزه نیز در اطراف میواتن قابل‌مشاهده است. نام این دریاچه به معنی دریاچه میج ترجمه می‌شود، بنابراین جای تعجب نیست که در ماه‌های تابستان ابرهای بزرگی از مگس‌ها در این منطقه یافت شوند.

آبشار گولفوس Gullfoss

گولفوس به معنی آبشار طلایی است و نام خود را از رنگ قهوه‌ای‌ آب آن گرفته است. این آبشارها واقعاً باشکوه هستند و به عنوان بزرگ‌ترین آبشار در تمام اروپا شناخته می‌شوند. این آبشار حدود ۳۰ متر از سطح زمین فاصله دارد و ارتفاع صخره‌های اطراف آن نیز به ۷۰ متر می‌رسد. اگر هوا ابری نباشد می‌توانید شاهد یک رنگین‌کمان جذاب در این منطقه باشید. 

امروزه به سختی می‌توان تصور کرد که این جاذبه گردشگری محبوب تقریباً از بین رفته باشد. زمانی سرمایه‌گذاران خارجی پیشنهاد ساخت نیروگاه برق آبی روی آن را دادند. اما یک زن محلی به شدت با این پروژه مبارزه کرد و حتی تهدید کرد که در صورت احداث کارخانه، خود را از روی آبشارها پرت خواهد کرد. خوشبختانه، تلاش‌های او نتیجه داد و گلفوس نجات یافت. به منظور دسترسی به آبشار باید از طریق جاده شرقی Ring، ۵۴ کیلومتر به سمت شرق بروید، و سپس وارد جاده شماره ۳۵ شوید. این مسیر را ادامه دهید به آبشار گولفوس برسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار