gardeshban.ir

خورش گوجه فرنگی یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود.
کد خبر: ۵۶۳۸۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱-1401 September 22
گردشبان (gardeshban.ir) :




خورش گوجه فرنگی یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود. 

اصالت این خورش ساده و خوشمزه متعلق به استان های شمالی کشورمان است و در تهیه آن از مواد غذایی متنوعی استفاده می شود. نکته جالب در مورد این غذای خوشمزه شمالی این است که از نظر مواد شباهت زیاید به املت گوجه فرنگی دارد، اما به دلیل استفاده از سیر طعم آن با املت متفاوت است.

مواد لازم برای 4 نفر

گوجه فرنگی 10 عدد
تخم مرغ2 تا 3 عدد
سیر5 حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت خورش گوجه فرنگی 

مرحله اول

برای تهیه خورش گوجه فرنگی مجلسی  ابتدا گوجه ها را می شوییم و پوست روی آن ها را می گیریم و داخل کاسه ای بزرگ رنده ریز می کنیم.سیرها را نیز پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و یا با گوشت کوب کاملا له می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و سیرها را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم و کمی زردچوبه اضافه می کنیم و سیر ها را زیر و رو می کنیم تا عطر زردچوبه به خورد آن برود.

مرحله سوم

پس از اینکه سیر و زردچوبه با هم یکدست شدند، تخم مرغ ها را یکی یکی می شکنیم و در صورت سالم بودن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سرخ شوند و در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

مجددا همان تابه را می شوییم و روی حرارت کم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و گوجه فرنگی های رنده شده را اضافه می کنیم و مداوم تفت می دهیم تا آب گوجه ها کاملا کشیده شود و سرخ شوند.

مرحله پنجم

بعد از سرخ شدن گوجه فرنگی ها، ترکیب سیر و تخم مرغ های سرخ شده را به گوجه اضافه می کنیم و کمی نمک و فلفل سیاه روی مواد می پاشیم و خوب مواد را زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله ششم

حالا کمی زمان می دهیم تا خورش به خوبی جا بیفتد و روغن بیاندازد. حدودا 10 دقیقه بعد خورش گوجه ما آماده است و تابه را از روی حرارت بر می داریم و خورش را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم.نوش جان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار