gardeshban.ir

امروز قصد داریم طرز تهیه کروسان فرانسوی را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.
کد خبر: ۵۶۳۸۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱-1401 September 22
گردشبان (gardeshban.ir) :



امروز قصد داریم طرز تهیه کروسان فرانسوی را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

مواد لازم

آرد: یک‌و‌دو سوم پیمانه
خمیر مایه فوری: یک قاشق چای‌خوری
شکر: دو قاشق غذاخوری
آب ولرم: یک چهارم پیمانه
شیر کم‌چرب: یک چهارم پیمانه
کره:۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ: دو عدد
نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری
شکلات چیپسی: به مقدار لازم

طرز تهیه:

۱-ابتدا خمیر مایه، آب ولرم و یک قاشق غذاخوری شکر را داخل کاسه‌ای بریزید، مخلوط کنید و ۵ تا ۱۰ دقیقه به آن فرصت دهید تا خمیر مایه به عمل آید.

۲-باقی‌مانده شکر، نمک، شیر و ۵۰ گرم از کره را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم و کره ذوب شود، سپس داخل یک کاسه بریزید و آرد را به آن اضافه کنید. کمی هم بزنید و بعد خمیر مایه را هم اضافه و خوب با دست مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست بیاید.

۳-خمیر را پنج دقیقه ورز دهید و آن را به شکل توپ درآورید و داخل کاسه‌ای بگذارید که چرب کرده‌اید، روی کاسه را بپوشانید و یک ساعت در مکان گرمی استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شود، سپس روی کاسه را با فویل یا نایلون بپوشانید و دو ساعت خمیر را در یخچال استراحت دهید.

۴- ۱۰۰ گرم کره باقی‌مانده را روی کاغذ روغنی یا فویل به ضخامت یک سانتی‌متر پهن کنید و داخل فریزر قرار دهید تا سرد و سفت شود.

۵- خمیر را با وردنه پهن کنیدو کمی آرد بپاشیدسپس کره سرد را در مرکز خمیر قرار دهید.

۶-لبه‌های خمیر را روی هم بیاورید و به هم بچسبانید تا کره مخفی شود سپس خمیر را چند تا بزنید و روی هم بیاورید تا اندازه‌اش یک چهارم شود.

۷-خمیر را پس از تا زدن ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید و بعد با وردنه آن را پهن کنید و مجدد تا بزنید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. این کار را چند بار انجام دهید تا کره به لایه‌های خمیر نفوذ کند.

۸- خمیر را روی سطح کار نازک پهن کنید و به شکل مثلث برش بزنید، مقداری شکلات چیپسی در وسط خمیر بریزید و از قسمت پهن مثلث به سمت باریک آن به آرامی رول کنید.

۹-خمیر‌های آماده شده را دو ساعت داخل فر خاموش بگذارید و به آن‌ها استراحت دهید تا حجم خمیر‌ها دو برابر شود.

۱۰-زرده تخم مرغ را با کمی شیر یا آب رقیق کنید و روی خمیر‌ها بزنید. سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فری قرار دهید که از قبل با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده‌اید تا نان‌ها طلایی شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار