gardeshban.ir

پارک ملی لینسویز ماراینسز (Lençóis Maranhenses) منطقه‌ای وسیع است که تپه‌های سفید آن را پوشانده‌اند.
کد خبر: ۵۶۴۸۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۱-1401 September 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
پارک ملی لینسویز ماراینسز (Lençóis Maranhenses) منطقه‌ای وسیع است که تپه‌های سفید آن را پوشانده‌اند. تالاب‌های فصلی در ماه ژوئن پرآب می‌شوند و نتیجه این فرآیند حیرت‌انگیز خواهد بود. در واقع بارش‌های فصلی سبب پر شدن فضای خالی میان این تپه‌های سفید می‌شوند تا یکی از عجایب جغرافیای جهان خلق شود.

پارک ملی لینسویز ماراینسز



دریاچه‌هایی کوچک با فاصله‌های کم به‌وجود می‌آیند و تپه‌ها مرز میان آنها می‌شوند. گاهی عمق این دریاچه‌ها به ۳ متر هم می‌رسد. رودخانه‌های اطراف می‌توانند سبب اتصال تالاب‌ها ‌شوند. ماهی‌های اقیانوس از این اتصال استفاده می‌کنند و از طریق مسیر ایجاد شده وارد این حوض‌های فیروزه‌ای می‌شوند. درخشش دریاچه‌های کوچک در میان تپه‌های درخشان و سفید، منطقه لینسویز ماراینسز را به یک اثر هنری تبدیل می‌کند.

پارک ملی لینسویز ماراینسز


نحوه تشکیل پارک 

جالب است بدانید که پارک ملی لینسویز ماراینسز در طی بیش از هزار سال تشکیل شده است. دو رودخانه از میان پارک ملی لینسویز ماراینسز عبور می کند. این رودخانه ها سالیان سال شن ها را از دهانه رودخانه و نواحی داخلی منطقه به داخل اقیانوس اطلس می راندند و در گذر زمان باعث شدند که هزاران تن لایه و رسوب در بخش شمالی ساحل برزیل لایه گذاری شود.

این اتفاق به تنهایی خود پدیده عجیبی را رقم نمی زند، چرا که به طور معمول رسوبهای سیال به کمک رودخانه ها به بخش های مختلف برده شده و در کناره های دریا، خطوط ساحلی را پدید می آورند.

به طور کلی این پارک ملی دارای 1550 کیلومتر مربع وسعت می باشد که امروزه برای جذب گردشگران بیشتر در آن امکانات تفریحی فوق العاده ای فعالیت می کنند.

اگر برای گردشگری پارک لینسویز ماراینسز رفتید، علاوه بر گشت و گذار در تپه های شنی و گرفتن عکس های خارق العاده می توانید آب تنی کنید. میانگین دمای آب، ۲۵ درجه ی سانتیگراد در این تالاب ها است. آفرود با جیپ های چهارچرخ هم لذت بسیار زیادی دارد مخصوصا وقتی روی تپه های شنی در کنار آب بالا و پایین می شوید.

پارک ملی لینسویز ماراینسز


تیوپ سواری در رودخانه کاردوسا که یکی از آن دو رودخانه ی گفته شده است، هیجان بسیار زیادی دارد. می توانید بصورت خوابیده روی این تیوپ ها سوار شوید و در روخانه ی روان و پر جنب و جوش کاردوسا غرق هیجان شوید. همچنین امکان آن را دارید تا در محیط های مشخص شده در پارک لینسویز ماراینسز ، به پیک نیک بروید.

آدرس: برزیل، ایالت مارانو، شهر بررینس، پارک ملی لینسویز ماراینسز
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار