gardeshban.ir

گزارش/
دولت چین در حالی قصد دارد درهای گردشگری خود را به روی مسافران بین‌المللی باز کند که اخیرا گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از افزایش آمار مبتلایان به کرونا در این کشور منتشر شده است.
کد خبر: ۵۶۶۲۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱-1401 October 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
درپی افزایش آمار مبتلایان به کرونا/ باز شدن ترسناک درهای چین!


پس از تقریباً سه سال تعطیلی، سرانجام چین با لغو محدودیت‌های مرزیِ سختگیرانۀ کووید برای مسافران ورودی و خروجی، دوباره به روی گردشگری بین‌المللی باز خواهد شد.

مهمترین گام، لغو قرنطینه هتل برای مسافران ورودی از ۸ ژانویه ۲۰۲۳ و برداشتن سقف تعداد روزانه پروازهای مجاز به چین خواهد بود، اما همچنان ماسک باید در داخل هواپیما استفاده شود و البته به ارائه کد بهداشتی نیازی نیست.

از مارس ۲۰۲۰، هر فردی که وارد چین می‌شد باید تا سه هفته در یک مرکز دولتی قرنطینه اجباری را تحمل می‌کرد با این حال، این دوره زمانی در نوامبر ۲۰۲۲ به پنج روز کاهش یافت. تنها محدودیت باقی مانده برای مسافران ورودی به چین، نیاز به انجام آزمایش تست PCR قبل از پرواز، با اعتبار ۴۸ ساعت قبل از ورود به فرودگاه مبدأ است.

بنا بر اعلام رسانه‌های چینی حتی اگر مسافران با تب در گمرک فرودگاه حاضر شوند، می‌توانند آزمایش آنتی‌ژن سریع انجام دهند و در صورت مثبت بودن و علائم خفیف، می‌توانند در خانه قرنطینه شوند. از مسافرانی که علائم شدید دارند نیز خواسته می‌شود به دنبال درمان پزشکی باشند.

اقدامات جدید همچنین آزادی‌های بیشتری را به شهروندان چینی که می‌خواهند دوباره به خارج از کشور سفر کنند، اعطا می‌کند؛ نخست، آن‌ها نیازی به ارائه دلیل سفر به دولت نخواهند داشت. دوم این‌که از تاریخ ۸ ژانویه بار دیگر می‌توانند برای پاسپورت اقدام کنند. این یک موهبت بزرگ برای بسیاری از کشورهایی خواهد بود که قبلاً با جذب گردشگران پرشمار چینی درآمد هنگفتی از آن‌ها به‌دست می‌آوردند.

با این حال، برای مسافران خروجی چینی، بسیاری از کشورها مانند ژاپن، هند، فرانسه، اسپانیا، تایوان، ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا الزامات آزمایشی را بر آن‌ها تحمیل خواهند کرد؛ زیرا موارد کووید در حال حاضر در این کشور به طور چشمگیری افزایش یافته است و قرنطینه‌های منطقه‌ای در سراسر چین، قرنطینه برای افراد محلی که آلوده هستند و آزمایش‌های اجباری در این کشور دیگر اجرا نمی‌شود.

در عرض نیم ساعت از اطلاعیه اخیر مبنی بر بازگشایی مرزها برای گردشگران چینی، داده‌های سایت مسافرتی Trip.com نشان داد که جستجو برای مقاصد محبوب نسبت به سال گذشته ده برابر شده است و ماکائو، هنگ کنگ، ژاپن، تایلند و کره جنوبی محبوب‌ترین مقاصد گردشگران چینی بوده‌اند.

در سال ۲۰۱۹، پیش از همه‌گیری، تعداد گردشگران خروجی از چین به ۱۵۵ میلیون نفر رسید. در سال ۲۰۲۰ این رقم به ۲۰ میلیون نفر کاهش یافت. هزینه‌کرد گردشگران چینی در سفرهای خارجی در سال ۲۰۱۹ بالغ بر ۲۵۵ میلیارد دلار آمریکا بوده است.

مراکش در راستای مقابله با شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور اعلام کرده تا اطلاع ثانوی ورود همه مسافران از مبدأ چین (فارغ از ملیت) به این کشور ممنوع خواهد بود. در برخی کشورها نیز نحوه برخورد با مسافران چینی به محل اختلاف تبدیل شده است، برخی کشورها هنوز درباره اعمال محدودیت برای مسافران چینی به قطعیت نرسیده‌اند، درحالی‌که نظر کارشناسان پزشکی بر این است که ورود آزادانه مسافران در وضع موجود، خطری بزرگ برای سلامت جامعه و با احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا در کشورها همراه است.

چین پس از سه سال بسته نگه داشتن مرزهای خود و اعمال قرنطینه‌های سختگیرانه در ۷ دسامبر به سیاست سختگیرانه خود برای مقابله با کووید پایان داد و از آن زمان، تعداد موارد ابتلا به این ویروس به شدت افزایش یافته است و باید منتظر ماند و دید باز شدن درهای گردشگری چین برای مسافران ورودی و خروجی، بار دیگر بر بحران کرونا در سطح جهانی دامن خواهد زد یا خیر و کشورها چه سیاستی در قبال مسافران ورودی و خروجی از چین خواهند داشت.

سازمان بهداشت جهانی اخیرا از مقامات بهداشتی چین خواسته تا به طور منظم اطلاعات خاص و بی‌درنگ درباره افزایش کووید در این کشور را به اشتراک بگذارد. «تدروس آدهانوم گبریسوس» ـ رئیس سازمان جهانی بهداشت ـ اظهار کرد: کارشناسان کووید سازمان جهانی بهداشت روز جمعه با مقامات چینی ملاقات کردند و دوباره بر اهمیت شفافیت و اشتراک‌گذاری منظم داده‌ها برای تدوین ارزیابی‌های دقیق، خطر و اطلاع‌رسانی پاسخ مؤثر تأکید کردند.

کمیسیون ملی بهداشت چین درباره این ملاقات تنها گفت که مقامات بهداشتی این کشور با سازمان جهانی بهداشت تبادل نظر کرده‌اند و مبادلات فنی بیشتری انجام خواهد شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار