gardeshban.ir

باغ فرماندار فروتن یکی از جاذبه‌های گردشگری جیانگسو کشور چین است که زیبایی طبیعی و بصری بسیاری را به گردشگران عرضه می‌کند.
کد خبر: ۵۶۶۳۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱-1401 October 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
استان جیانگسو یکی از استان‌های کشور وسیع چین است که در بخش شرقی آن واقع شده است. مرکز استان جیانگسو شهری به نام نانجینگ است که چیزی بالغ بر هفتادوپنج میلیون نفر ساکن این شهر شرقی چین هستند. استان جیانگسو یکی از مقاصد گردشگری کشور چین است که گردشگران بسیاری سالانه برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری جیانگسو کشور چین راهی آن می‌شوند. برای اینکه بتوانید کل شهر را با خیالی آسوده بگردید . جایی از قلم نیفتد، بهتر است اطلاعات لازم راجع به جاذبه‌های گردشگری جیانگسو به دست آورید.




باغ فرماندار فروتن

باغ فرماندار فروتن یکی از جاذبه‌های گردشگری جیانگسو کشور چین است که زیبایی طبیعی و بصری بسیاری را به گردشگران عرضه می‌کند. این باغ زیبا که با نام باغ مدیر فروتن نیز در بین اهالی شهر شناخته می‌شود، یکی از مشهورترین باغ‌ها در شهر سوژو استان جیانگسو چین است. باغ مدیر فروتن مساحتی معادل با ۵.۲ هکتار دارد و از این باغ به‌ عنوان بزرگ‌ترین باغ در شهر سوژو و یکی از بزرگ‌ترین‌ها در جنوب کشور چین یاد می‌شود. علاوه بر چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، حوضچه‌های آبی، جزیره‌ها و درختان قدیمی، تعداد زیادی سازه و بنا، آلاچیق و پل نیز در جای جای باغ قرار گرفته‌اند. سال‌هاست باغ فرماندار فروتن با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. بازدید از این باغ زیبا شامل مبلغی است اما در مقابل دیدن چشم‌انداز بی‌نظیر و طبیعی آن ارزش هزینه را دارد.




موزه سوژو

موزه سوژو از دیگر جاذبه‌های گردشگری جیانگسو است که طرفداران بسیاری در بین گردشگران داخلی و خارجی دارد. موزه سوژو که به هنرهای باستانی چینی می‌پردازد، اولین بار در سال ۱۹۶۰ میلادی افتتاح شد. فضای نمایشگاهی موزه حدود ۲۲۰۰ متر مربع مساحت دارد و مجموعه موزه سوژو بیش از ۱۵ هزار قطعه که بیشتر آن‌ها شامل نقاشی، خوشنویسی، انواع سرامیک‌جات، صنایع‌ دستی، بازمانده‌های زیرخاکی و یادگارهای انقلاب هستند را در خود جای داده است. علاوه بر این، این موزه محل نگهداری بیش از ۷۰ هزار کتاب و سند و بیش از ۲۰ هزار روبرداشت از نسخه‌های سنگی نیز است. در بخش آثار نقاشی و خوشنویسی موزه قدیمی سوژو می‌توان تعدادی از شاهکارهای دوره‌های خاندان سانگ تا مینگ و کینگ را نیز مشاهده کرد.




پاگودا تپه ببر

پاگودا تپه ببر از دیگر جاذبه‌های گردشگری جیانگسو کشور چین است که با نام پاگودا یون‌یان نیز نامیده می‌شود، بر روی تپه ببر در شهر سوژو کشور چین واقع شده و از آن با لقب برج کج چین نیز یاد می‌شود. قدمت این پاگودای قدیمی تقریبا به سال ۳۲۷ میلادی باز می‌گردد، اما متاسفانه بنای پاگودا در اثر جنگ‌های خارجی متعدد متحمل آسیب‌های فراوانی شد و برای آخرین بار در سال ۱۸۷۱، تحت مرمت و بازسازی قرار گرفت. سازه پاگودای تپه ببر ۴۷ متر ارتفاع و هفت طبقه دارد. بیش از هزار سال پیش، بنای پاگودا بر اثر فشار طبیعی اندکی کج شد، به‌طوری که امروزه اختلاف بالا و پایین برج حدود ۲.۳۲ متر است. هنگام گردش در استان جیانگسو بازدید از این آثار باستانی زیبا را به یاد بسپارید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار