gardeshban.ir

تاکید مدیر تسهیل تولید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در سرخس/
مدیر تسهیل تولید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در سرخس بر رفع مشکلات واحد‌های تولیدی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد.
کد خبر: ۵۶۶۴۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱-1401 October 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
رفع مشکلات واحد‌های تولیدی مناطق ویژه اقتصادی



محمود عبدی اسکویی که به همراه دیگر اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده رفع مشکلات واحد‌های تولیدی مناطق ویژه اقتصادی از منطقه ویژه اقتصادی سرخس بازدید کرد، گفت: بررسی و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی مناطق ویژه اقتصادی را یکی از وظایف کمیسیون تعیین ارزش افزوده دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

وی با اشاره به لزوم ارتباط مستمر میان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با نمایندگان منطقه ویژه اقتصادی سرخس اظهار کرد: در تلاش هستیم تا علاوه‌بر حل مشکلات واحد‌های تولیدی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و پیشبرد اهداف کشور، زمینه را برای تکریم سرمایه‌گذاران فراهم کنیم.

مدیر گسترش و تسهیل تولید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: صدور مجوز‌های مربوط به ورود ماشین‌آلات و مواد اولیه خطوط تولید و نیز فرایند‌های ثبت سفارش، از مهم‌ترین مشکلات صنایع در منطقه ویژه اقتصادی سرخس به‌شمار می‌رود.

عبدی ادامه داد: حل مشکلات مربوط به اسناد گمرکی برای خروج محصول تولیدی واحد‌های مستقر در منطقه نیز در دستور کار این کمیسیون قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت از صنایع فعال در این منطقه گفت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به نام «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین»، رسیدگی به مشکلات صنایع فعال منطقه ویژه اقتصادی سرخس، گامی مثبت برای تحقق اهداف سال خواهد بود.

سهم ۸۵ درصدی سرخس از ترانزیت ریلی کشور

مدیر گسترش و تسهیل تولید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به سهم ۸۵ درصدی سرخس از ترانزیت ریلی کشور در سال گذشته تصریح کرد: مهم‌ترین مزیت منطقه ویژه اقتصادی سرخس، توجه به حوزه لجستیک، حمل و نقل و ترانزیت بین‌المللی است.

عبدی افزود: این منطقه یکی از دروازه‌های اصلی ورود ایران به اوراسیا است و همین امر اهمیت و جایگاه سرخس را در ترانزیت کالا نشان می‌دهد.

وی افزود:به واسطه داشتن زیرساخت‌های متعدد ریلی، جاده‌ای و هوایی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق و توسعه واحد‌های تولیدی خواهیم بود.

اعضای کمیسیون تعیین ارزش افزوده با هدف بررسی و رفع مشکلات صنایع تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، از این منطقه دیدن کردند.

در این بازدید محمود رئیسی نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران و همچنین نمایندگانی از بانک مرکزی، سازمان توسعه و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند و  علاوه‌بر آشنایی با فعالیت واحدهای تولیدی منطقه ویژه اقتصادی سرخس مشکلات این صنایع را بررسی  کردند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار