gardeshban.ir

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: خوشبختانه پدیده قاچاق معضل اصلی منطقه آزاد قشم نیست و باید به دنبال ساز و کاری باشیم که با فرهنگسازی و رفع مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و بازرگانان به رونق اقتصاد جزیره کمک کنیم.
کد خبر: ۵۶۶۵۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱-1401 October 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
حذف کامل قاچاق از مناطق آزاد با فرهنگسازی و اصلاح برخی قوانین



امیرمحمد پرهام فر در نشست با جمعی از تولیدکنندگان و بازرگانان جزیره قشم، اظهار داشت: راه حل اصلی مبارزه با قاچاق کالا این است که بازار‌های داخلی از کالای باکیفیت تولید داخل اشباع شود و سایر کالا‌های مورد نیاز که امکان تولید داخل برای آن‌ها فراهم نیست از طریق واردات قانونی تامین شود.

وی ادامه داد: در جزیره قشم با توجه به وسعت سواحل گزارش‌هایی درباره قاچاق وجود دارد، اما خوشبختانه این پدیده معضل اصلی این منطقه نیست و امیدواریم با فرهنگسازی شاهد حذف کامل قاچاق باشیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: تعارض میان قوانین مناطق آزاد و قوانین سرزمین اصلی یکی از موانع پیش روی تولیدکنندگان و بازرگانان در مناطق آزاد است که با جدیت مورد بررسی قرار گرفته و برای اصلاح آن اقدام می‌کنیم.

به گفته پرهام فر؛ اولویت اصلی در موضوع مبارزه با قاچاق کالا، ایجاد شفافیت در اقتصاد ملی است، اینکه باید ورود تمامی کالا‌های مصرفی و مواد اولیه در کشور قابل شناسایی و رصد باشد.

وی تصریح کرد: تسهیل تجارت، ایجاد شفافیت در روند واردات قانونی کالا، رفع و اصلاح قوانین مخل تولید و تجارت از اولویت‌هایی است که برای رونق اقتصاد ملی باید مورد توجه باشد و به همین دلیل پالایش و اصلاح قوانین مانع تولید بصورت جدی توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همکاری سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول افزود: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حوزه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد پیگیری‌هایی مستمری داشته و معتقدیم که نه تنها مالیات بر ارزش افزوده که تمامی مالیات‌های مضاعف و آسیب زننده به تولید باید اصلاح شوند.

مدیرکل پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پایان خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که راه حل‌های پیشگیرانه و فرهنگسازی در حوزه مقابله قاچاق نسبت به راهکار‌های برخوردی و سلبی بیشتر مورد توجه نهاد‌های مختلف قرار گیرد و از این طریق به اقتصاد کشور کمک کنیم.

بومی کردن سامانه‌ها با هدف تسهیل تجارت در قشم

براساس این گزارش، مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور نیز در این جلسه گفت: واردات کالا در منطقه آزاد قشم از نظر حجم، تعداد و ارزش شرایطی متفاوت با سایر مناطق آزاد و تمام کشور دارد.

شهرام موسوی اظهار داشت: در حال حاضر به دنبال بومی کردن ساز و کار برخی سامانه‌های اقتصادی مورد استفاده با هدف تسهیل فعالیت تجار و بازرگانان در قشم هستیم.

وی با بیان اینکه کاهش تعرفه‌های وارداتی برای مناطق آزاد در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: رفع موانع، اصلاح برخی قوانین و حذف بروکراسی‌های زائد می‌تواند موجب تسهیل فرآیند تجارت و بهبود وضعیت فعالان اقتصادی در مناطق آزاد کشور شود.

مدیر توسعه صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور در پایان، موضوع سهمیه کالای همراه مسافر در مناطق آزاد کشور نیازمند بازنگری است و برای اصلاح آن تلاش می‌کنیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار