gardeshban.ir

کیک سیب فرانسوی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های ساده ای درست می شود.
کد خبر: ۵۶۷۰۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱-1401 October 18
گردشبان (gardeshban.ir) :




کیک سیب فرانسوی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های ساده ای درست می شود.

مواد لازم کیک سیب فرانسوی

کره۱۰۰ گرم
آرد۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد بزرگ
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکر۱۵۰ گرم
وانیل۲ قاشق چایخوری
سیب۶ عدد

طرز تهیه کیک سیب فرانسوی 

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب فرانسوی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شده و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله دوم

حالا آرد و بیکینگ پودر را درون یک ظرف جداگانه ۳ مرتبه الک کرده، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه دیگر می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در ادامه کره و مواد خشک را به صورت تناوبی به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک جهت هم می زنیم تا بافت مایه یکدست شود. حالا سیب ها را شسته، سپس هسته و پوست شان را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیب ها را به صورت مکعبی همانند قند خرد کرده و به کاسه می افزاییم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه قالب کمربندی را با کاغذ روغنی پوشانده و مایه کیک را درون آن می ریزیم و قالب را روی سطح کار می کوبیم.

مرحله پنجم

وارد کردن ضربه به قالب باعث ازبین رفتن حباب های بین مایه می شود. در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک آنرا تست می کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم تا کیک به مدت ۱ ساعت خنک شود.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید کیک درون قالب خنک شود. پس از گذشت این زمان کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم، سپس مقداری پودر قند روی کیک الک کرده و سرو می کنیم. نوش جان.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار