gardeshban.ir

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: رونق تولید و بهبود وضعیت تجارت خارجی و افزایش صادرات یکی از برنامه‌های اولویت دار این سازمان در یک سال اخیر بوده است.
کد خبر: ۵۶۷۱۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱-1401 October 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
تجارت خارجی در قشم سرعت می‌گیرد



افشار فتح‌اللهی ‌‌اظهار داشت: برای تحکیم هر چه بیشتر این وحدت و همدلی باید تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری از سوی ما به عنوان خدمتگزاران به مردم باید انجام شود که در این مسیر نیز در دولت گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی افزود: یکی از موفقیت‌های حاصل شده در این مسیر مثبت شدن تراز تجاری قشم برای نخستین بار است که با حمایت دولت مردمی ایران  قوی و اقدامات خوب انجام شده در جهت ارائه خدمات بیشتر به فعالان اقتصادی در این منطقه است.

فتح‌اللهی با بیان اینکه البته هنوز با وجود اقدامات انجام شده با کاستی‌های بسیاری مواجه هستیم، گفت: تغییر قوانین و ابلاغ برخی ضوابط و دستورالعمل‌های متعدد و کاهش مزیت‌های اقتصادی ویژه مناطق آزاد در سال‌های گذشته موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران، فرار سرمایه و کاهش انگیزه فعالان اقتصادی در این مناطق شده که البته در دولت سیزدهم بخشی از مشکلات برطرف و گام‌های خوبی در جهت بازسازی اعتماد عمومی برداشته شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای جذب سرمایه متعلق به ایرانیان و قشمی‌های خارج از کشور در جزیره وجود دارد که این مهم نیازمند بسترسازی مناسب و ایجاد انگیزه ویژه و زیرساخت‌های لازم است که امیدواریم با هماهنگی و همدلی هر چه بیشتر و رفع مشکلات، شاهد تحقق آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

وی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیرساختی قشم را حوزه راه عنوان کرد و گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه 60 کیلومتری ساحل جنوبی حدفاصل شهر قشم تا فرودگاه بین‌المللی با اعتبار هزار و 500 میلیارد تومان یکی از پروژه‌های محوری است که در سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فتح‌اللهی خاطرنشان کرد: همچنین با بهره‌برداری از محور لافت به درگهان به طول 40 کیلومتر و با اعتبار 900 میلیارد تومان تا سه سال آینده، محورهای ارتباطی شرق جزیره تکمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: رونق تولید و بهبود وضعیت تجارت خارجی و افزایش صادرات یکی از برنامه‌های اولویت دار این سازمان در یک سال اخیر بوده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار