gardeshban.ir

ژاپن به دلیل تصمیم چین مبنی بر تعلیق صدور روادید برای شهروندان ژاپنی در انتقام از الزامات آزمایش کووید برای مسافران چینی، به مقامات پکن اعتراض کرد.
کد خبر: ۵۶۷۴۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱-1401 October 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
دعوای چین و ژاپن بر سر صدور ویزا بالا گرفت



«هیروکازو ماتسونو» سخنگوی ارشد دولت ژاپن، تصمیم چین در تعلیق صدور روادید برای شهروندان چینی را یک اقدام انتقام‌جویانه و نه یک اقدام بهداشت عمومی توصیف کرد و از چین خواست تصمیم خود را لغو کند و عنوان کرد که مایه تاسف است که چین به دلایلی غیر از اقداماتی برای مقابله با ویروس کرونا به طور یکجانبه اقدام به تعلیق ویزا کرده است.

دولت چین روز سه‌شنبه پس از تعلیق روادید کوتاه‌مدت برای شهروندان ژاپن و کره‌جنوبی، رسیدگی به ویزاها را به حالت تعلیق درآورد.

ژاپن و کره جنوبی در میان تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده، استرالیا، کانادا، مراکش و تعدادی از کشورهای اروپایی هستند که با توجه به شیوع گسترده کووید-۱۹ محدودیت‌ها یا اقدامات جدیدی را برای مسافران چینی اعلام کرده‌اند.

بسیاری، از جمله ژاپن، اعلام کردند که نتایج آزمایش منفی برای همه مسافران از چین ضروری است. کره جنوبی صدور برخی ویزاهای کوتاه مدت برای بازدیدکنندگان از چین را متوقف کرده و این در حال است که خود چین نیز همچنان به نتایج آزمایش منفی برای همه مسافران ورودی نیاز دارد.

«یوشیماسا هایاشی» وزیر امور خارجه ژاپن، تصمیم چین را محکوم کرد و گفت که توکیو از طریق کانال های دیپلماتیک به این موضوع اعتراض کرده است و اعمال محدودیت در صدور ویزا به دلایلی غیر از اقدامات متقابل کووید-۱۹، بسیار تاسف بار است.

«هایاشی» در مورد کنترل‌های مرزی سخت‌گیرانه‌تر ژاپن برای مسافران چینی گفت: «این تدابیر به‌ منظور جلوگیری از سفر جهانی مردم تا حد امکان اتخاذ شده است. ما شرایط کووید-۱۹ در چین و نحوه اطلاع رسانی این کشور را بررسی خواهیم کرد و بر اساس آن عمل خواهیم کرد».

 «پارک جین» وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز تصمیم چین برای توقف صدور ویزاهای کوتاه مدت را عمیقاً تاسف بار توصیف کرد.

تعلیق صدور ویزای چین برای مسافران ژاپنی و کره‌ای در بیانیه‌های آنلاین و کوتاه توسط سفارتخانه‌های چین در کشورهای مربوطه اعلام شد و در اطلاعیه کره جنوبی آمده بود تا زمانی که سئول «اقدامات تبعیض‌آمیز ورود» خود را علیه مسافران چینی لغو نکند، این تصمیم ادامه خواهد داشت.

دولت چین اخیرا به سیاست طولانی‌مدت کووید-صفر پایان داده و از آن زمان شاهد یک انفجار در موارد مبتلا به کرونا بوده است. تغییر در سیاست چین شامل پایان دادن به قرنطینه اجباری برای ورود و از سرگیری صدور ویزا است که منجر به هجوم ناگهانی توریست‌های چینی برای رزرو سفرهای خارجی شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار