gardeshban.ir

کلمار (Colmar) شهری زیبا و توریستی در فرانسه است. بناهای تاریخی متعدد و خیابان‌های قدیمی پر‌پیچ و‌خم گواه این مدعا است که این شهر جذابیت‌ها و پیشینه‌ی قرون وسطایی خود را به خوبی حفظ‌ کرده‌ است.
کد خبر: ۵۶۸۳۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱-1401 October 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
کلمار (Colmar) شهری زیبا و توریستی در فرانسه است. بناهای تاریخی متعدد و خیابان‌های قدیمی پر‌پیچ و‌خم گواه این مدعا است که این شهر جذابیت‌ها و پیشینه‌ی قرون وسطایی خود را به خوبی حفظ‌ کرده‌ است. عبور قایق‌های کوچک در کانال‌ها، قطاری که دور شهر را دور می‌زند و معماری زیبای فرانسوی و آلمانی از جلوه‌های بی نظیر کلمار است.

شهر کولمار فرانسه


کولمار شهری فوق العاده زیبا و رویایی است که به عنوان زیباترین شهر اروپا شناخته می شود. کولمار به دلیل وجود میدان ها، فواره ها و کانال های زیاد و زیبایی که دارد در بین گردشگران به ونیز کوچک معروف است. این شهر زادگاه فردریک بارتولدی سازنده ی مجسمه آزادی است. این شهر زیبا و قدیمی به دلیل معماری خاص، موزه های متعدد، کلیساهای زیبا و… شهرت زیادی دارد و سالانه میلیون ها گردشگر برای دیدن این زیبایی های شگفت انگیز به این شهر رویایی سفر می کنند.

کلمار شهری قرون وسطایی است که هنوز پس از گذشت قرنها اصالت خود را حفظ کرده است. معماری قرون وسطایی را می توانید در کوچه پس کوچه های این شهر کوچک و دوست داشتنی مشاهده کنید. شهر در 64 کیلومتری جنوب غربی شهر معروف استراسبورگ واقع شد است که عبور دو رودخانه ی لاچ و راین عمده دلیل شکل گیری این شهر شده است. وجود این دو رودخانه آب و هوا و فضای شادابی را برای این شهر کوچک تاریخی رقم زده است که در طول سال گردشگران برای لذت بردن از آن راهی منطقه می شوند.

شهر کولمار فرانسه

در این شهر قدم زدن در خیابانهای قدیمی و پر پیچ و خم در کنار تماشای بناهای تاریخی و ساختمانها با معماری منحصر به فرد سبک قرون وسطی بسیار هیجان انگیز است. از طرفی به کارگیری رنگهای شاد در کنار نورپردازیهای حرفه ای جلوه ی خاصی به این شهر تاریخی داده است که هرگز از آن سیر نمی شوید.

در این شهر جاذبه های دیگری نظیر موزه ی اسباب بازی، خانه تاریخی Pfister، کلیسای Dominican و Saint Martin ، موزه ی Bartholidi و بسیاری دیگر وجود دارد که باید چند روزی را برای بازدید از آنها زمان بگذارید. برای اقامت هم هتلها و خانه های بسیاری وجود دارد که اقامت در آنها سفر شما را لذتبخش تر می کند.

جاذبه های دیدنی

مهم‌ترین موزه در کولمار که نباید از دست بدهید، «موزه آنترلیندن» (Unterlinden Museum) است. این موزه ۲۰۰,۰۰۰ بازدیدکننده در سال دارد و دومین موزه‌ی پربازدید هنرهای زیبای منطقه‌ای در فرانسه محسوب می‌شود. موزه در قسمتی از کلیسای سابق دومینیکن‌ و طاق گوتیک بنا شده است و مجموعه‌ای از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، اشیای تزئینی، هنرهای بومی و مدرن و آثار باستان شناسی را در اختیار دارد.

شهر کولمار فرانسه


کولمار چندین کلیسای دیدنی هم دارد. یکی از جذاب‌ترین‌ِ آن‌ها، صومعه‌ی قرن سیزدهمی دومینیکن‌ها است که کلیسا و ایوان‌های سرپوشیده در خود دارد. دومینیکن‌ها نقش مهمی در ثبت و حافظت از تاریخچه‌ی شهر در قرون وسطی داشتند که به عنوان «سالنامه دومینیکن‌ها» از آن یاد می‌شود. نقاشی مشهور «مریم مقدس در باغ رز» اثر «مارتین شونگاور» (Martin Schongauer) را بر دیوار این کلیسا خواهید دید. همچنین «مقبره سن متیو» (Temple Saint Mathieu) را در کولمار می‌بینید؛ کلیسای فرانسوی ارزشمندی که در سال ۱۲۳۴ میلادی ساخته شد.

شهر کولمار فرانسه


از دیگر جاذبه‌های زیبای این شهر می‌توان به خیابان ماهیگیران و خیابان گمرک مرکزی اشاره کرد که با پنجره‌های رنگی و سقف‌های کاشی شده‌ آن یادگاری از قرن چهاردهم میلادی محسوب می‌شوند. جالب است بدانید که بهترین فصل برای بازدید از این شهر رنگارنگ، فصل بهار است. اکنون سال‌های زیادی است که شهر کولمار در فصل بهار با سبد گل‌های رنگارنگ تزئین می‌شوند.

شهر کولمار فرانسه


در میدان‌های نمادین این شهر نیز دو بازار فصلی برگزارمی‌شود که در آن 70 غرفه‌ با اشیای سنتی عید پاک و دیگر محصولات بهاری، آماده پذیرای گردشگران هستند. شهر رنگارنگ کولمار فرانسه ، میراثی استثنائی از تاریخ هزار ساله‌ی اروپا به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که مانند قدم زدن در یک فیلم سینمایی بزرگ هیجان انگیز و تماشایی خواهد بود.

به سادگی با قدم زدن در شهر قدیمی می‌توانید جذب زیبایی‌های آن شوید؛ اما چند بنای مجزا هم وجود دارند که دیدن آن‌ها را نباید از دست داد. «مزون فیستر»  که سال 1537 میلادی در کنج خیابان «مخشاندز»  ساخته شد، نمایی دیدنی دارد. بالکن تزئین شده و رنگ‌های روشن به کار رفته در آن نمونه‌ای عالی از آثار دوره رنسانس در ناحیه‌ی «راین» است که توسط «کریستین وکسترف»  طراحی شد. بنای مشهور دیگر از قرن هفدهم، «خانه‌ی سرها»  است که در نمای آن هزاران سر و صورت از حیوانات به کار رفته است.

شهر کولمار فرانسه


بهار بهترین موقعیت برای بهره‌مندی از اولین تابش‌های خورشید در کولمار است و سال‌هاست که در کولمار جشنی به مناسبت آن برگزار می‌کنند. میدان‌های شهر با سبد گل‌های رنگارنگ احاطه می‌شوند و دانش آموزان خانه‌های کوچک را تزئین می‌کنند. نماهای تاریخی با تزئینات نورانی کریسمس، جذابیت سحرآمیز به دست می‌آورند و چراغ‌ها میراث شهر را بهتر نمایان می‌کنند که فضایی رویایی را تداعی می‌کند.


شهر کولمار فرانسه
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار