gardeshban.ir

منطقه گردشگری توسکستان در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان گرگان از ابتدای روستای توسکستان تا دشت سرعلی آباد (اول روستای توریستی چهار باغ) به طول تقریباً ۳۵ کیلومتر در امتداد جاده گرگان -شاهرود واقع شده‌ است.
کد خبر: ۵۶۸۸۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۱ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
گرگان از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان‌های آن نسبتاً گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است. این شهر زیبا یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان مردم به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز است. گرگان جاهای دیدنی بسیاری دارد که بدون شک باید حتما در سفر به این شهر زیبا و سرسبز از آنها دیدن کنید. برای آشنایی بیشتر با جنگل توسکستان در ادامه با ما باشید.

منطقه گردشگری توسکستان در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان گرگان از ابتدای روستای توسکستان تا دشت سرعلی آباد (اول روستای توریستی چهار باغ) به طول تقریباً ۳۵ کیلومتر در امتداد جاده گرگان -شاهرود واقع شده‌ است. این جنگل زیبا که با جنگل‌های جهان‌نما هم همسایه است، بخشی از پارک هیرکانی است که به‌ تازگی به پارک ملی شده تبدیل شده است.

جاده توسکستان یکی از جاده‌های زیبای پاییزی ایران است. یک جاده تقریبا ۳۰ کیلومتری، از میانه جنگل توسکستان می‌گذرد و می‌توانید در هر جای این مسیر که دوست دارید، از خودرو پیاده شده و گردش کنید.

جنگل توسکستان



هر چقدر جاده از طی می کنیم و از میان جنگل ها به سمت بالا می روید درختان بلندتر می شوند به گونه ای که وقتی به منطقه ی جهان نما می رسید پوشش گیاهی تغییر چشمگیری پیدا می کند و درختان توسکا کم کم به درختان ارس تغییر می کنند.





در دامنه‌های شمال شرق البرز و در میانه گرگان و شاهرود می‌توان در میان یکی از زیباترین جاده‌های جنگلی ایران سفر کرد، به ‌ویژه آنکه پاییز با همه رنگارنگی‌اش هم از راه رسیده باشد و انواع درختان جنگل توسکستان گرگان و بته‌های جنگلی از توسکا گرفته تا اورس و انواع بلوط و سرخدار دو سوی جاده را پر از رنگ کرده باشند.

جنگل توسکستان


در نظر داشته باشید برپا کردن آتش و بساط کباب را فراموش کنید، به این دلیل که این درختان بسیار خشک‌اند و احتمال آتش‌سوزی بسیار بالاست. علاوه بر این لباس گرم را هم فراموش نکنید. جنگل توسکستان در پاییز بسیار خنک می‌شود و احتمال بارندگی هم بالاست.





جاذبه های طبیعی جنگل توسکستان

جنگل توسکستان
روستای توسکستان
آبشار توسکستان
دشت سرعلی‌آباد
چشمه باغ سرهنگ
روستای چهار باغ

جاذبه های اطراف جنگل توسکستان

پارک جنگلی النگدره

جنگل توسکستان


پارک جنگلی قرق
روستای زیارت
دریاچه توشن
آبشار لوه

جنگل توسکستان


 بهترین فصل برای سفر

هر زمانی که بخواهید به این منطقه سفر کنید می توان گفت که شرایط مناسبی برقرار است. اما جنگل توسکستان در فصل پاییز به یکی از بی بدل ترین مکان ها در گرگان تبدیل می شود و دلیل آن هم رنگ زردی است که درختان به خود می گیرند.




دسترسی

برای رسیدن به جنگل توسکستان اگر در تهران هستید باید وارد جاده هرازیا فیروزکوه شوید و از شهرهای ساری و بهشهر، به گرگان بروید. این جنگل‌ها در فاصله ۱۳ کیلومتری از گرگان قرار گرفته و حدود ۱۳ کیلومتر بعد از گرگان، در سمت راست، تابلوی جاده فرعی جنگل توسکستان را می‌بینید.

بعد از حدود ۱۵ کیلومتر رانندگی به روستای «توسکستان» یا  اول جنگل می‌رسید. اگر از مشهد می‌خواهید به سمت این جاده بروید هم اول باید وارد جاده آسیایی شوید و بعد از جنگل گلستان و در ۱۳ کیلومتری گرگان به سمت چپ بپیچید. مسیر زیبای شاهرود گرگان نیز از جنگل توسکستان می‌گذرد.


جنگل توسکستان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار