gardeshban.ir

دینارسرا، روستایی است از توابع بخش نشتا، شهرستان تنکابن و در استان مازندران واقع شده است.
کد خبر: ۵۶۸۸۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
دینارسرا، روستایی است از توابع بخش نشتا، شهرستان تنکابن و در استان مازندران واقع شده است. هنگامی که از سمت نشتا به سمت دینار سرا حرکت می کنیم در جهت مخالف دریا به طرف کوهستان می رویم و پس از طی مسافتی کوتاه به روستای زیبای دینار سرا می رسیم. روستای زیبای دینار سرا در ۲۱ کیلومتری تنکابن و ۹ کیلومتری بخش نشتا قرار دارد.

جمعیت دینارسرا ۲۰۰ خانوار و بالغ بر ۹۵۰ نفر است و اکثر اهالی این روستا به کشاورزی ، باغداری و دامداری مشغولند. این روستا دارای آب و هوای متفاوتی است و به سبب قرار گرفتن در دل جنگل و ارتفاع زیاد آب و هوای شرجی اذیت کننده ندارد و برای مسافرت انتخابی عالی است.

روستای دینارسرا


جاذبه‌های گردشگری روستا

از جاذبه‌های گردشگری این روستا می‌توان به آبشار خروشان روستا اشاره کرد که منطقه سرسبزی جلوی آن قرار‌گرفته است. از دیگر جاذبه‌های روستا امامزاده میرخرم‌کیا محسوب می‌شود که این روستا را به منطقه سیاحتی و زیارتی تبدیل‌کرده و بسیار زیبا است. 

روستای دینارسرا


بام نشتارود یکی دیگر از جاذبه‌های منحصربه‌فرد این روستا به‌شمار می‌آید که مردم شهر و اهالی محل به آن‌جا می‌روند و نظاره‌گر شهر زیبای تنکابن و دریا می‌شوند. روستای دینار سرا مجموعه‎ای کم‌نظیر از جاذبه‎های گردشگری را در یک‌جا گرد آورده که باب سلیقه هر بیننده و مسافری است.

روستای دینارسرا


غذاهای محلی ‌روستای دینار سرا

مردم روستا معمولا ماهی‌های کباب‌شده، باقلاقاتق، میرزاقاسمی، کشک بادمجان و ترشی‌تره می‌خورند و این غذاها از خوراکی‌های محبوب آن‌ها محسوب می‌شود. کافی است که فقط یک‌بار امتحان کنید. آن‌جا است که عاشق شمال و مردم محلی آن می‌شوید و دیگر نمی‌خواهید به شهر خود برگردید.

این روستا چند کیلومتر با دریا فاصله دارد و باید یک مسیر پر‌پیچ‌و‌خم مثل جاده چالوس را رد کنیم تا به روستا برسیم. البته ناگفته نماند جاده روستا پر از قشنگی و سرسبزی است که شما را به خود جذب می‌کند. بعد از اینکه مسیر جاده تمام شد، به یک رودخانه نسبتا بزرگ می‌رسیم که برای راحتی عبور و رفت‌وآمد یک پل بزرگ و چوبی روی آن نصب شده است.




به‌این‌ترتیب اهالی روستا معمولا با ماشین خود از روی پل رد می‌شوند. بعد از پل به یک جنگل پهناور می‌رسیم که در دل روستا قرار دارد. سمت چپ جنگل، بوم‌گردی آوای جنگل را می‌بینید. این مجموعه را مخصوص گردشگران ساخته‌اند. آوای جنگل آلاچیق و اتاق‌های نسبتا بزرگی برای اقامت مسافران دارد. سمت چپ، جنگل پهناور را نظاره می‌کنید که می‌توانید ساعت‌ها آنجا بنشینید و طبیعت بکر خدا را ببینید.

روستای دینارسرا


دسترسی

برای یافتن این روستای جذاب باید از شهر نشتارود مسیر خیابان 15خرداد را درپیش بگیرید و در مسیر روستای رودگرمحله از روستاهای پل‎سرا و دینار سرا عبور کنید. پس از طی 13 کیلومتر از شهر نشتارود، به ابتدای جاده خاکی این روستا می‌رسید. روستای زیبای دینار سرا در ۲۱ کیلومتری تنکابن و ۹ کیلومتری بخش نشتا قرار دارد. این روستا از شمال به روستای پل‌سرا، از جنوب به روستای کنسکو، از شرق به روستای چالو و از غرب به روستای لاتف متصل شده است.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار