gardeshban.ir

مشهد، از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایران به حساب می‌آید که از تمام شهرها به آن سفر می‌کنند.
کد خبر: ۵۶۹۳۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
بهترین راه سفر به مشهد از کرمانشاه کدام است؟


مشهد، از محبوب ترین مقاصد گردشگری در ایران به حساب می‌آید که از تمام شهرها به آن سفر می‌کنند. مهم نیست در شمال، جنوب، غرب و یا مرکز ایران باشید، حرم مطهر امام رضا (ع) همچون نگینی در خراسان باعث شده تا این شهر خالی از مسافر نماند. یکی از پرتردد ترین مسیرها به مشهد، از کرمانشاه است، به همین دلیل ما قصد داریم بهترین راه سفر به مشهد از کرمانشاه را به شما معرفی کنیم. 

فاصله کرمانشاه تا مشهد چقدر است؟

بررسی مسیر تا مقصد، اولین نکته ای است که همه ما پیش از سفر آن را بررسی می‌کنیم. شما برای سفر به مشهد از کرمانشاه، ۳ مسیر پیش رو خواهید داشت که هرکدام مسافت های مختلفی دارند. مسیر اول که از همدان، ساوه، قم، تهران، دامغان، شاهرود و نیشابور می‌گذرد، حدود ۱۳۸۳ کیلومتر راه دارد که کمترین زمان برای سفر به مشهد از کرمانشاه به حساب می‌آید.

مسیر دوم ۱۳۸۱ کیلومتر است که به جای قم، از ساوه می‌گذرد و بعد از آن همان مسیر تهران، دامغان، شاهرود و مشهد را باید بروید، این مسیر حدود ۱۵  دقیقه نسبت به مسیر اول طول طولانی تر است. مسیر سوم هم که از اراک، سلفچگان، قم، گرمسار، دامغان، شاهرود و نیشابور می‌گذرد حدود ۱۷۱۶ کیلومتر تا مشهد راه دارد که حدود ۲۰ ساعتی از شما زمان می‌گیرد.

راه های سفر به مشهد از کرمانشاه

برای سفر به مشهد از کرمانشاه، هم می‌توانید از راه زمینی و هم از راه هوایی اقدام کنید. در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد سفر زمینی و هوایی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

سفر زمینی به مشهد از کرمانشاه

سفر زمینی به مشهد از کرمانشاه با ماشین، قطار و اتوبوس امکان پذیر است. سفر با ماشین شخصی حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد و باید از شهرهای مختلفی بگذرید، اما اگر کودک یا فرد میانسال همراه خود دارید، ممکن است طولانی بودن مسیر آنها را خسته و یا کلافه کند. سفر با قطار به مشهد از کرمانشاه هم ۲۲ ساعت زمان می‌برد که مدت زمان زیادی را از شما می‌گیرد. سفر با اتوبوس به مشهد هم حدود ۱۷-۱۸ ساعت طول خواهد کشید که یکنواختی مسیر با فضای کوچک اتوبوس خستگی زیادی را برای مسافران به همراه خواهد داشت.

سفر هوایی به مشهد از کرمانشاه

سفر با هواپیما، یکی از راحت ترین و سریع ترین راه های سفر به مشهد از کرمانشاه محسوب می‌شود. مسیر هوایی کرمانشاه مشهد حدود ۱۱۵۴ است که مدت زمان پرواز آن ۲ ساعت طول می‌کشد. پروازهای کرمانشاه از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه به مقصد فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد صورت می‌گیرد. ایرلاین های داخلی نظیر ایران ایرتور و… به سمت مشهد از فرودگاه کرمانشاه پرواز دارند.


چرا سفر هوایی به مشهد از کرمانشاه بهتر است؟

اگر برای سفر به دنبال تعطیلی هستید یا با کمبود وقت و مرخصی مواجهید، پیشنهاد می‌کنیم برای سفر به مشهد از کرمانشاه از طریق هوایی اقدام کنید. سفر با هواپیما به مشهد علاوه بر اینکه ۱۳ ساعت در زمان شما صرفه جویی می‌کند، راحتی شما را هم دربر دارد. سفر هوایی مشهد کرمانشاه برای افرادی که کودک یا سالمند دارند، گزینه بهتری به حساب می‌آید، خوب است بدانید که بلیط سیستمی برای کودکان نسبت به افراد بزرگسال قیمت کمتری دارد و شما از این طریق می‌توانید تا حدود در زمان خود صرفه جویی کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار