gardeshban.ir

اولتسینی (Ulcinj) بندرگاهی باستانی است که به عنوان مقر دزدان دریایی در دریای آدریاتیک شناخته می‌شود. این مکان دیدنی در جنوب مونته‌نگرو در نزدیکی مرز آلبانی واقع شده است.
کد خبر: ۵۶۹۶۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
مونته نگرو کشوری در جنوب خاوری اروپا و در کرانه دریای آدریاتیک است و پایتخت آن شهر پودگوریتسا می باشد. این کشور با کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کوزوو و کرواسی همسایه است. 

این کشور همچون بهشتی کوچک می ماند و هر ساله گردشگران زیادی به دلیل سواحل فریبنده، کوه‌های سرسبز و شهرهای تاریخی آن که تصاویرشان همچون کارت پستال می‌ماند، به سوی آن روانه می‌شوند. کشور زیبای مونته نگرو با نام «جواهر دریای آدریاتیک» شناخته می‌شود.

اولتسینی (Ulcinj) بندرگاهی باستانی است که به عنوان مقر دزدان دریایی در دریای آدریاتیک شناخته می‌شود. این مکان دیدنی در جنوب مونته‌نگرو در نزدیکی مرز آلبانی واقع شده است. این شهر بیشتر به خاطر سواحل شنی‌ و بسیار زیبایش معروف است.

کافه‌ها، دیسکوها و بارهای متعددی در این شهر ساحلی وجود دارند که معمولا در طول تابستان ظرفیت آنها پر است. اکثر گردشگرانی که از اولسینج بازدید می کنند، آلبانیایی ها، صرب ها، کروات ها، بوسنیایی ها، اسلوونیایی ها، مقدونی ها، روس ها، اوکراینی ها و سایر اروپایی ها هستند.




آب و هوا

اولتسینی دارای آب و هوای مدیترانه ای است. زمستان‌هایی خنک و بسیار بارانی و تابستان‌هایی گرم و مرطوب همراه با رعد و برق دارد. دما در این شهر به ندرت از 35 درجه سانتیگراد تجاوز می کند و به ندرت به زیر 0 درجه سانتیگراد می رسد.

شهر اولتسینی مونته نگرو


دیدنی ها و تفریحات اولتسینی

سواحل زیبا و زلال

همانطور که گفتیم این شهر به سواحل زیبای خود معروف است. یکی از سواحل شنی معروف آن، پلاژ ماهد (Plazhe e Mahed) است. از دیگر سواحل معروف این شهر می توان ساحل بلند (Long Beach) معروف برای موج سواری، ساحل کوچک (Small Beach)، ساحلی کوچک اما شلوغ و محبوب برای شنا و آفتاب گرفتن و جزیره بوجانا (Ada Bojana) با سواحل زیبا و دیدنی را نام برد.




معماری شهر و مساجد آن

از دیگر جاذبه‌های خاص این شهر مسلمان‌نشین، معماری قدیمی و زیبای باستانی و مناره‌های مساجد آن است. دیدن خانه های سنگی و قدیمی و مناره ها حسی بسیار ناب را به شما می دهد. در ساحل این شهر و در بافت باستانی زیبایش حتما باید طعم بی‌نظیر کباب و قهوه آن را چشید.

شهر اولتسینی مونته نگرو | Photo: Grzesiek Sokolowski


شهر قدیمی اولتسینی

شهر قدیمی اولتسینی (Ulcinj’s old town) یک قلعه‌ است که به خوبی حفظ شده و از قرون وسطی به جای مانده است. شهر قدیمی بر فراز کوهی مشرف به ساحل قرار دارد و به تنهایی یک جاذبه گردشگری مهم است. اولسینج همچنین دارای تعداد زیادی ساختمان مذهبی مانند مساجد و کلیساها از جمله مسجد پاشا (Pasha’s Mosque)، مسجد ملوانان (Sailors’ Mosque) و کلیسای سنت نیکلاس (St. Nicholas) است.




خیابان کورزو

کورزو (Korzo)، خیابانی با ردیفی از کافی‌شاپ‌ها و رستوران هاست که آن را از ساحل کوچک جدا می‌کند. این خیابان به مکانی برای گشت و گذار شبانه تبدیل شده است. شب های تابستان، خانواده ها و جوانان در این خیابان جمع می شوند. شلوغی و زنده بودن این خیابان آن را به یکی از نقاط زنده شهر برای توریست ها تبدیل کرده است.

شهر اولتسینی مونته نگرو


موزه تاریخ بومی اولتسینی

موزه تاریخ بومی (Museum of Local History in Ulcinj) یکی دیگر از دیدنی های این شهر است. بازدیدکنندگان با بازدید از نمایشگاه‌های جداگانه باستان شناسی، قوم نگاری و تاریخ بومی با زندگی مردم اولتسینی و حیات شهر از قرن ۵ قبل از میلاد تا دوران امپراتوری عثمانی‌ها آشنا می‌شوند.

Photo: robert paradzinski


اقامت در اولتسینی

این شهر ساحلی نیز مانند تمام نقاط ساحلی توریستی دارای تعداد زیادی هتل های لوکس و 5 ستاره و هتل های کوچک سنگی است که شما می توانید طبق سلیقه خود برای اقامتتان انتخاب کنید.

یکی از هتل های سنگی و بسیار زیبای این شهر هتل پلاتا ونیزیا (Hotel Palata Venezia) است که با ساختمان زیبایش و منظره دریا اقامتی بی نظیر را برایتان رقم می زند.


شهر اولتسینی مونته نگرو
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار