gardeshban.ir

گزارش/
دبی یکی از مشهورترین شهرهای امارات متحده عربی است. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان خود را به این شهر زیبا و مدرن می‌رسانند و از دیدن جاذبه‌های آن لذت می‌برند.پروازهای ایران به مقصد امارات در فرودگاه‌های شهرهای دبی و شارجه بر زمین می‌نشینند. سهم شارجه از این پروازها کم است و بیشتر پروازها از ایران به مقصد دبی انجام می‌شوند.
کد خبر: ۵۷۰۱۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
آشنایی با اطلاعات مورد نیاز پروازی برای سفر به دبی


دبی یکی از مشهورترین شهرهای امارات متحده عربی است. هر ساله گردشگران زیادی از سراسر جهان خود را به این شهر زیبا و مدرن می‌رسانند و از دیدن جاذبه‌های آن لذت می‌برند. 

ساختمان‌های لوکس، سواحل زیبا و آفتابی، مراکز سرگرمی و تفریحی مجهز و مراکز خرید این شهر باعث شده‌اند دبی مقصدی فوق‌العاده جذاب برای گردشگران باشد. از آنجا که امارات یکی از کشورهای همسایه ایران است، با فرا رسیدن ایام تعطیل ایرانیان زیادی دبی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند و برای تفریح یا خرید راهی این شهر می‌شوند. 

اگر قصد سفر به دبی را دارید تا انتهای این مقاله همراه باشید زیرا قصد داریم اطلاعات برای پرواز به دبی را در اختیار شما قرار دهیم.

پروازهای ایران به مقصد امارات در فرودگاه‌های شهرهای دبی و شارجه بر زمین می‌نشینند. سهم شارجه از این پروازها کم است و بیشتر پروازها از ایران به مقصد دبی انجام می‌شوند. شرکت‌های هواپیمایی امارات، ماهان و ایران ایر بیشترین پروازها را به مقصد دبی دارند.

پروازهای شرکت هواپیمایی امارات روزانه در ساعات  ۴:۲۵ صبح، ۱۱ صبح، ۱۸:۳۵ عصر و ۲۳:۵۵ شب به مقصد دبی و فرودگاه آل مکتوم انجام می‌شوند. شرکت ایران ایر هم همه روزه در ساعت ۷ صبح و جمعه‌ها در ساعت ۱۸:۲۵ عصر پروازهایی به مقصد دبی و فرودگاه آل مکتوم دارد. همچنین پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان به مقصد دبی روزانه ۲ پرواز در ساعات ۸ صبح و ۱۸:۱۵ هستند که در فرودگاه‌ دبی یا آل مکتوم فرود می‌آیند. از دیگر شرکت‌های هواپیمایی فعال در این مسیر می‌توان به زاگرس و قشم ایر اشاره کرد.

مدت زمان پرواز از تهران به دبی – اطلاعات برای پرواز به دبی

فاصله‌ی تهران تا دبی با هواپیما ۷۴۴ مایل یا ۱۱۹۷ کیلومتر است و مدت زمان پرواز از تهران به دبی هم به صورت مستقیم ۲ ساعت و ۱۰ دقیقه است. البته این مدت زمان با توجه به مسیر پرواز و شرایط آب و هوایی ممکن است متغیر باشد. مبدا پروازهای تهران به امارات فرودگاه بین‌المللی مهرآباد است.

شهرهای دارای پرواز مستقیم از ایران به مقصد امارات

همانطور که گفته شد شهرهای دارای پرواز مستقیم از ایران به مقصد امارات دو شهر دبی و شارجه هستند. شارجه در شمال دبی قرار گرفته و سومین شهر بزرگ امارات است. اگر علاقه‌مند هستید در سفر به امارات هر دو شهر را ببینید می‌توانید بلیط هواپیمای خود را به مقصد دبی یا شارجه بخرید و سپس با اتوبوس خود را به شهر بعدی برسانید. با این که شارجه جزو شهر دبی نیست اما فاصله این دو شهر با اتوبوس فقط ۲۰ دقیقه است و مسافران می‌توانند با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به راحتی بین دو شهر جابجا شوند. در سایت‌های مختلف بخشی از اطلاعات برای پرواز به دبی شامل راهنمای حمل و نقل عمومی است قطعا خواندن این اطلاعات برایتان مفید خواهد بود.

فاصله تهران تا شارجه هم با هواپیما ۷۳۹ مایل یا ۱۱۸۹ کیلومتر است و شرکت‌های هواپیمایی ایر عربیا و فلای دبی در روزهای شنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه و جمعه در ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به وقت ایران پروازهایی را به این شهر انجام می‌دهند.

با کدام شرکت های هواپیمایی به دبی سفر کنیم؟

بسیاری از مسافران کشور امارات قبل از خرید بلیط هواپیما این سوال را از خود می‌پرسند که با کدام شرکت های هواپیمایی به دبی سفر کنیم؟ در این قسمت به معرفی چندین شرکت هواپیمایی می‌پردازیم. شما می‌توانید با استفاده از پروازهای این شرکت‌های هواپیمایی خودتان را به دبی برسانید.

شرکت هواپیمایی امارات در پروازهای به سمت دبی دارای ۳ کلاس پروازی فرست کلاس، بیزنس کلاس و اکونومی کلاس است. پروازهای فرست کلاس در واقع یک هتل ۵ ستاره‌ی پرنده هستند که در مدت زمان پرواز با خدمات و امکاناتی بی‌نظیر از شما پذیرایی می‌کنند. در این پروازها امکان استفاده از سوئیت اختصاصی فراهم است و همچنین مسافران می‌توانند در تایم‌های دلخواه غذا سفارش دهند و از سرگرمی‌های مختلف هم استفاده کنند.

در پروازهای بیزنس کلاس هواپیمایی امارات هم تمامی امکانات تفریحی و رفاهی برای مسافران فراهم شده است. همچنین در پروازهای اکونومی این شرکت هواپیمایی، امکانات و خدماتی مانند چندین سرگرمی متفاوت، شارژ موبایل، وای فای رایگان و مواردی مشابه این‌ها در دسترس مسافران قرار دارد. به طور کلی پرواز با شرکت هواپیمایی امارات تجربه‌ای لذت‌بخش برای مسافران خواهد بود.

سفر به دبی با ایران ایر

در سفر به دبی با ایران ایر می‌توانید از دو کلاس پروازی اکونومی و کلاس ویژه استفاده کنید. این شرکت هواپیمایی سعی کرده بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در اختیار مسافران خود قرار دهد.

سفر به دبی با ماهان ایر

در سفر به دبی با ماهان ایر امکان استفاده از دو کلاس پروازی اکونومی و بیزینس کلاس را دارید. پروازهای اکونومی کلاس این شرکت دارای ۳۱ صندلی هستند و تقریبا فضای خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. پروازهای بیزینس کلاس ماهان ایر هم محیطی ایده‌آل برای کار، استراحت یا مطالعه هستند. این کلاس‌ها دارای فضای کافی و تنظیمات صندلی بوده و نسبت به کلاس اکونومی راحتی و آسایش بیشتری را برای مسافران فراهم می‌کنند.

در زمان کسب اطلاعات برای پرواز به دبی با شرایط و مدراک لازم برای سفر به دبی مواجه می‌شوید. دقت داشته باشید که تمامی مسافران این شهر باید قبل از سفر، ویزای دبی را از کشور امارات اخذ کرده باشند. برای صدور ویزای دبی به مدارک زیر نیاز دارید:

اسکن رنگی پاسپورت دارای ۷ ماه اعتبار

اسکن عکس رنگی تمام رخ با زمینه سفید جدید

اسکن کارت ملی

اسکن شناسنامه

در رابطه با اخذ و ثبت ویزای دبی باید توجه داشته باشید که هر فرد باید بیمه مسافرتی تهیه کند. طبق قوانین موجود افراد بالای شصت سال هزینه بیشتری را برای اخذ ویزای مسافرتی پرداخت می‌کنند. همچنین افرادی که سن آن‌ها کم‌تر از ۱۸ سال است باید با یک بزرگسال به دبی سفر کنند. هزینه بیمه مسافرتی این افراد کمتر است. متقاضیان دارای گذرنامه ایرانی می‌توانند ویزای یک ماهه مولتی و سه ماهه چند بار ورود به کشور امارات را اخذ کنند اما با این کار آن‌ها دیگر نمی‌توانند از ویزای ۴۸ و ۹۶ ساعته استفاده کنند.

الزامی بودن همراه داشتن مدراک برای سفر به دبی  

بلیط رفت و برگشت به دبی (به جز افرادی که اقامت دائم امارات را دارند)

ویزا

بیمه نامه مسافرتی(اجباری نیست ولی توصیه می‌شود)

در صورتی که مدارک گفته شده را همراه نداشته باشید در زمان سوار شدن به هواپیما دچار مشکل می‌شوید. توصیه می‌کنیم حتما قبل از پرواز مدارک خود را چک کنید.

جمع بندی درباره اطلاعات پرواز به دبی

در این مقاله اطلاعات پرواز به دبی و نکاتی را در ارتباط با سفر به این شهر در اختیار شما گذاشتیم و برخی از شرکت‌های فعال در مسیر هوایی تهران به دبی را به شما معرفی کردیم. به جز شرکت‌های معرفی شده شرکت‌های دیگری مانند زاگرس و قشم ایر هم پروازهایی به مقصد دبی انجام می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید سری به سایت این شرکت‌های هواپیمایی بزنید. پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر حتما مدارک و شرایط لازم برای سفر به دبی را به طور کامل مطالعه کنید تا در زمان سفر دچار دردسر نشوید. در پایان آرزو می‌کنیم اوقات خوشی را در شهر دبی سپری کنید.


الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار