gardeshban.ir

درحالی که دولت در لایحه بودجه سال آینده تغییری در عوارض خروج از کشور نسبت به سال جاری اعمال نکرده بود، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از "افزایش ۲۰ درصدی این عوارض" خبر داده است. البته این موضوع باید در صحن علنی مجلس تصویب و سپس به عنوان قانون لازم‌الاجرا شود.
کد خبر: ۵۷۱۰۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
احتمال تغییر عوارض خروج از کشور


طبق جدول تعرفه‌های درآمدهای دولت، عوارض خروج از کشور برای هر نفر در سال آینده در سفر اول ۴۰۰ هزار تومان تعیین شده بود. همچنین دولت پیش‌بینی کرده بود که عوارض خروج از کشور برای سفر دوم به میزان ۵۰ درصد و سفرهای سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. بنابراین طبق لایحه هر فرد برای سفر دوم باید ۶۰۰ و برای سفرهای سوم و بیشتر ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کرد.

اما به نظر می‌رسد نظر مجلس نشینان با نظر دولت در این زمینه متفاوت بوده است؛ چراکه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ با بیان این‌که عوارض خروج از کشور در سال آینده ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند، اعلام کرده است که این میزان جهت زیرساخت‌های گردشگری هزینه خواهد شد.

بنابراین عوارض خروج در سفر اول در سال آینده ۴۸۰ هزار تومان، در سفر دوم ۷۲۰ هزار تومان و در سفرهای سوم و بیشتر ۹۶۰ هزار تومان خواهد بود. 

همچنین در لایحه بودجه درآمد دولت از محل عوارض خروج از مرزهای کشور ۳۴۳۱ میلیارد تومان تعیین شده است؛ رقمی که نسبت به سال جاری بیش از ۱۲۸ درصد افزایش دارد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار