gardeshban.ir

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور/
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور، آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۷۱۵۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
بارش برف و باران در جاده‌های ۱۲ استان کشور/ لزوم تردد با زنجیر چرخ در معابر کوهستانی


سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور در خصوص آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور اظهار داشت: در حال حاضر در محورهای استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، اصفهان، فارس، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کردستان، همدان و لرستان بارش برف و باران جریان دارد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور از ترافیک نیمه سنگین در آزادراه قزوین-کرج محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس خبر داد و تصریح کرد:ترافیک در آزادراه کرج-تهران محدوده پل فردیس تا پل کلاک،گرمدره و همچنین محور شهریار-تهران نیمه سنگین گزارش شده است.

وی با توجه به بارش نزولات آسمانی و لغزندگی معابر از رانندگان درخواست کرد: از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و با سرعت مطمئنه و رعایت فاصله طولی مجاز تردد کنند.

سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: تردد در معابر کوهستانی و برف خیز فقط با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

جاده چالوس و تهران-شمال مسدود است/ در برف‌ماندگان باید چه کنند؟


مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به بارش سنگین برف و باران در کلیه محورهای کشور، گفت که هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و اگر کسی در راه مانده با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرد.

ایمان محرابی‌نیا با بیان اینکه محور کرج-چالوس و آزادراه تهران-شمال به‌دلیل ریزش بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود شدند، افزود: در محور و آزادراه تهران - پردیس وبالعکس محدوده‌های جاجرود، پردیس، بومهن و رودهن ترافیک نیمه‌سنگین ودر محورهای هراز، فیروزکوه و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) تردد روان است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ استان ایران، تا این لحظه تحت تاثیر موج بارشی هستند، گفت: کلیه محورهای شمالی دارای بارش برف و باران هستند؛ در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، زنجان، سمنان، مازندران، قزوین، قم، لرستان، مرکزی، همدان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و کرمانشاه بارش برف وجود دارد.  در برخی از محورهای استان‌ای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گیلان هم بارش باران وجود دارد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره اقدامات لازم برای کسانی که در مسیرهای مسدودشده مانده‌اند، توضیح داد: اگر کسی در راه مانده با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرد، ما سعی می‌کنیم بتوانیم مشکل را حل کنیم، یا در راهدارخانه به آنها اسکان دهیم یا راه را باز کنیم. همکاران ما در تلاشند تا هرچه زودتر مشکل را حل کنند اما این بارش‌ها سنگین است و از هموطنان خواهش می‌کنیم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار