gardeshban.ir

ساحل برلا (Brela) یکی از زیباترین و رویایی‌ترین سواحل کشور کرواسی است که در ساحل ماکارسکا ریویرا و در نزدیک ساحل زلاتنی رات (شاخ طلایی) قرار دارد.
کد خبر: ۵۷۱۶۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
کرواسی کشوری است واقع در منطقه بالکان اروپا (جنوب مرکزی اروپا) که از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال شرقی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین و از جنوب با مونته‌نگرو و دریای آدریاتیک هم‌مرز است. زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است. شهرهای تاریخی و طبیعت بکر تنها بخشی از جاذبه‌ های گردشگری کرواسی به حساب می‌آیند. همه اینها در کنار سواحل زیبا و لنگرگاه‌های چندصد ساله‌ای است که مملو از ساختمان‌های سنگی دوره ونیزی با سواحل شنی هستند.

ساحل برلا در کرواسی

ساحل برلا (Brela) یکی از زیباترین و رویایی‌ترین سواحل کشور کرواسی است که در ساحل ماکارسکا ریویرا و در نزدیک ساحل زلاتنی رات (شاخ طلایی) قرار دارد. آب این ساحل به قدری زلال است که اگر از بالا به آن نگاه کنید می‌توانید جزئی‌ترین سنگ‌های زیر آب را به راحتی مشاهده کنید.

برلا در واقع یکی از شهرهای کرواسی در سواحل دالماسی است و در جنوب شرقی شهر زیبای اسپلیت قرار دارد. برلا یک شهر توریستی است که بین کوه Biokovo و دریای آدریاتیک واقع شده است و دارای سواحل زیبا و شفاف متعددی است.

جالب است بدانید که در سال 1968 میلادی عنوان "قهرمان آدریاتیک” به این منطقه و سواحل زیبای برلا تعلق گرفت چون توانست رکورد جذب گردشگران را از آن خود کند.

در شهر برلا یک مارینای کوچک برای قایق ها و قایق های تفریحی وجود دارد که قدم زدن در کنار آن و گشت و گذار در این محدوده یکی از تفریحات سفر به این شهر زیباست. مردم برلا به پرورش شراب، زیتون، پرورش گیلاس و انجیر ماراسکا و صنعت گردشگری مشغول هستند.

همچنین اگر عاشق شب های زنده و پر از موسیقی هستید، باید در ساعات شب سری به اطراف مارینا و کافه رستوران های آن بزنید و از جنب و جوش و انرژی شهر در شب لذت ببرید.

ساحل برلا در کرواسی| Photo: Danko Raus


سواحل شهر برلا

این منطقه توریستی و زیبا سواحل متعددی دارد که برخی از آنها پرطرفدار تر و شناخته شده تر هستند. در این سواحل پلاژها و تفرجگاه‌های مختلفی ساخته شده است تا گردشگران بتوانند علاوه بر تفریح از آن برای اقامت استفاده کنند.

از جمله سواحل معروف برلا، می توان ساحل پونتا راتا (Punta Rata) با آب زلال و جزیره سنگی کوچک، ساحل شاخ طلایی (Golden Horn Beach) با شن های سفید، ساحل پودرس (beach Podrače)، ساحل استوماریکا (beach Stomarica)، ساحل جاکیروسا (Beach Jakiruša)، ساحل سولین (beach Soline)، ساحل پودکاکاولیا (beach Podcrkavlje) و… را نام برد.

ساحل برلا در کرواسی| Photo: Arkadiusz Swiacki


«کامن برلا» و ساحل پونتا راتا

نماد شهر برلا  "سنگ برلا” (Kamen Brela) است، یک جزیره صخره ای کوچک درست در نزدیکی ساحل اصلی که در ساحل پونتا راتا (Punta Rata) برلا قرار گرفته است.

در سال 2004، مجله آمریکایی فوربس، ساحل پونتا راتا را در فهرست 10 سواحل زیبای جهان قرار داد، جایی که در رتبه ششم جهان و رتبه اول در اروپا قرار دارد.

ساحل پونتا راتا (Punta Rata)


اقامت در شهر ساحلی برلا

همچون تمام شهرهای توریستی و ساحلی، شهر برلا نیز دارای هتل های متعدد و بی شماری است. هتل های این منطقه ساحلی زیبا دارای رنج قیمتی متنوع هستند و تنوع بسیار از هتل های لوکس 5 ستاره ساحلی گرفته تا هتل های ویلایی و سنگی زیبا در مرکز شهر را در برمی گیرد.

شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود اقامت در یکی از هتل های لوکس ساحلی با منظره دریای آدریاتیک را انتخاب کنید و یا با هزینه کمتر در هتل های مرکز شهر اقامت داشته باشید و از فضای شهری زیبای این منطقه نیز لذت ببرید.

ساحل برلا، زلال ترین ساحل جهان در کرواسی


همچنین این شهر ساحلی زیبا دارای تعداد زیادی آپارتمان در نقاط مختلف ساحلی و شهری می باشد که مخصوص اقامت گردشگران هستند و خدمات هتلینگ ارائه می دهند. این آپارتمان ها معمولا با نام خود شناخته می شوند.

آپارتمان آنابل، آپارتمان توماس، آپارتمان های گولیور، آپارتمان های آرکا، ویلای آنتونیو و… تعدادی از این آپارتمان ها هستند که گردشگران برای اقامت انتخاب می کنند. آپارتمان های ویلا دالماسیا بسیار مدرن و تمیز هستند و حدود 200 متر تا ساحل پونتا راتا فاصله دارد.


آپارتمان های آنابل (Apartments-Annabell)
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار