gardeshban.ir

قورمه مرغ یکی از غذاهای خوشمزه کرمانشاهی است که در شهرهای مختلف با روش‌های متفاوتی درست می‌شود و طرز تهیه آن خیلی ساده و سریع است.
کد خبر: ۵۷۱۸۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 25
گردشبان (gardeshban.ir) :



قورمه مرغ یکی از غذاهای خوشمزه کرمانشاهی است که در شهرهای مختلف با روش‌های متفاوتی درست می‌شود و طرز تهیه آن خیلی ساده و سریع است. 
 
مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ۲ عدد
پیاز متوسط۲ عدد
سیب زمینی متوسط۳ عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای یک عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
زعفران دم‌کرده به مقدار دلخواه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه قورمه مرغ 

مرحله اول

برای تهیه قورمه مرغ مجلسی ابتدا پیاز‌ها را ریز و نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود بعد، پیاز‌ها را در روغن بریزید و تفت دهید تا سبک شوند.

مرحله دوم

زردچوبه را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیازها خوشرنگ و طلایی شوند، سپس با توجه به ذائقه خودتان فلفل دلمه را هم نگینی خرد کنید و اضافه کنید و کمی تفت دهید.
 
مرحله سوم

بعد فلفل سیاه، نمک و به سلیقه خودتان مقداری پودر دارچین را به مواد اضافه کنید و حدودا ۲ دقیقه تفت دهید و با مواد ترکیب کنید تا عطر ادویه‌ها پخش شود.
حالا رب گوجه فرنگی را به دلخواه خودتان به مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ رب باز شود، به جای رب گوجه می‌توانید از گوجه فرنگی پوره شده استفاده کنید.
 
مرحله چهارم

حالا سینه مرغ را تمیز کرده‌اید، مکعبی و به اندازه دلخواه خرد کنید و به ترکیب مواد اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ‌ها طلایی رنگ شوند بعد هم بزنید تا همه‌جای مرغ سرخ شود.
 
مرحله پنجم

بعد مقداری زعفران را همراه با نصف فنجان آب جوش مخلوط کنید و بگذارید تا دم بکشد، بعد روی مرغ‌ها بریزید و خوب مخلوط کنید تا عطر و رنگ زعفران کامل به خورد مرغ‌ها رود.
 
مرحله ششم

حالا درب ظرف را ببندید و روی حرارت ملایم قرار دهید، مرغ‌ها خودشان آب می‌اندازند، لازم نیست آب اضافه کنید، حدودا یک ساعت بعد مرغ‌ها پخته می‌شوند.
 
مرحله هفتم

بعد سیب‌زمینی ها را به شکل خلالی ریز خرد کنید و بشورید و بگذارید تا آب اصافی آن‌ها خارج شود بعد در تابه‌ای دیگر مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط آن‌ها را سرخ کنید.
بعد از اینکه مرغ‌ها پخته شدند و آب آن‌ها کاملا تبخیر شد، سیب زمینی‌های سرخ شده را به مرغ اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر بگذارید تا روی حرارت ملایم با هم بپزند.
 
مرحله هشتم

در این مرحله با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان گوجه‌ها را حلقه‌ای برش دهید و در تابه با کمی روغن روی حرارت ملایم تفت دهید و بعد برگردانید و طرف دیگر را هم تفت دهید.
 
مرحله نهم

بعد از آن قورمه مرغ را در ظرف مناسب بکشید و گوجه‌های سرخ شده را در اطراف ظرف بچینید و همراه با پلو زعفرانی و ته دیگ، سالاد، ترشی و انواع دورچین سرو کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار