gardeshban.ir

دره کشوه (The Valley Kshvh) در 35 کیلومتری مشهد به سمت چناران و پس از روستای گلمکان به سمت روستای پایه واقع شده است.
کد خبر: ۵۷۱۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
مشهد و اطراف آن پر از ییلاق های خوش آب و هوا، باغ ها و روستاهای بکر است. اگر اهل طبیعت گردی هستید گزینه های زیادی برای لذت بردن از طبیعت خواهید داشت. یکی از دره های زیبای اطراف مشهد که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید، دره کشوه است.

دره کشوه (The Valley Kshvh) در 35 کیلومتری مشهد به سمت چناران و پس از روستای گلمکان به سمت روستای پایه واقع شده است. این دره یکی از زیباترین و بکرترین دره های اطراف مشهد به ویژه در فصل پاییز به شمار می رود.

عکس از: باشگاه کوهنوردی ایثار


این منطقه دارای آب و هوایی عالی و بسیار سرسبز است و به دلیل داشتن رودخانه یکی از مکان های عالی برای لذت بردن از طبیعت در آخر هفته هاست. از محصولات شاخص این منطقه می توان به سیب و گردو اشاره کرد.

دره کشوه - عکس از: باشگاه کوهنوردی کاویان


تیم ها و گروه های طبیعت گردی بسیاری برنامه پیمایش این دره را برگزار می کنند. شما می توانید با این گروه ها به دره کشوه بروید و لذت ببرید. طول دره بیش از ۱۵ کیلومتر است و مقدار پیمایش با توجه به رفت و برگشت بودن برنامه ها با در نظر گرفتن سرعت تیم و زمان برنامه تعیین خواهد شد.

یکی از علل بکر بودن دره کشوه، مسیر ورودی آن است که یا باید از دامنه های سنگی عبور کرد و یا برای رسیدن به دره باید به دل آب زد. پس فراموش نکنید که قدم زدن در طبیعت بدون همراه داشتن شخصی آشنا به مسائل بقا و امداد در طبیعت، امری خطرناک است و بهتر است که با راهنمای گردشگری به این منطقه زیبا بروید.

عکس از: باشگاه کوهنوردی کاویان

چطور به این دره زیبا برویم؟

دسترسی به این دره بسیار راحت است. برای ورود به دره کشوه پس از عبور از گلمکان باید در مسیر روستای پایه قرار بگیرید و پس از طی چند کیلومتر، دره در سمت چپ جاده آغاز می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار