gardeshban.ir

تاتلی نارگیلی نوعی شیرینی ترکیه‌ای خوشمزه و با عطر و طعم بی‌نظیر نارگیل است که بافت سبک نرمی دارد و به راحتی و سریع می‌توانید این شیرینی را درست کنید.
کد خبر: ۵۷۲۴۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱-1401 November 30
گردشبان (gardeshban.ir) :



تاتلی نارگیلی نوعی شیرینی ترکیه‌ای خوشمزه و با عطر و طعم بی‌نظیر نارگیل است که بافت سبک نرمی دارد و به راحتی و سریع می‌توانید این شیرینی را درست کنید. 
 
مواد لازم برای شیرینی

آرد۱۹۰ گرم
تخم‌مرغ۱ عدد
آرد سمولینا یا ایرمیک۸۵ گرم
روغن مایع۹۰ میلی لیتر
پودر نارگیل۳۰ گرم
ماست۱۳۰ گرم
بکینگ پودر یک قاشق چایخوری معادل ۵ گرم
وانیل۳ گرم

مواد لازم برای شربت

شکریک لیوان
آب۱ و ۴/۱ لیوان
آب لیموترش یا جوهر لیمو۴/۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه تاتلی نارگیلی 

مرحله اول

برای تهیه شیرینی تاتلی نارگیلی ابتدا شربت برای روی شیرینی را درست کنید، چون باید تا آماده شدن شیرینی‌ها سرد شود، پس در یک ظرف آب و شکر را مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید.
 
مرحله دوم

بعد از اینکه شکر کاملا در آب حل شد، آبلیمو را اضافه کنید و هم بزنید، به جای آب لیمو می‌توانید از جوهر لیمو استفاده کنید، بعد از آن ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
 
مرحله سوم

حالا تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی با همزن برقی خوب بزنید تا از حالت لختگی خارج شود و حجم آن افزایش پیدا کند، بعد شکر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط کشدار و کرم رنگ شود.

مرحله چهارم

سپس وانیل را هم روی مواد بریزید و هم بزنید تا عطر وانیل آزاد شود و مخلوط بافت یکدستی پیدا کند، روغن مایع را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود.

مرحله پنجم

حالا ماست را روی مواد بریزید و کمی هم بزنید تا کاملا مخلوط شود، بعد پودر نارگیل و آرد ایرمیک را اضافه کنید و با همه مواد ترکیب کنید تا بافت مخلوط مواد یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله آرد را الک کنید تا بافت آن سبک شود بعد بکینگ پودر را با آرد ترکیب کنید و دوباره الک کنید، سپس آرد را کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط اضافه کنید.
 
مرحله هفتم

همزمان با اضافه کردن آرد، با همزن دستی و در یک جهت مخلوط را بهم بزنید تا خمیر صاف و یکدستی تشکیل شود، سپس روی ظرف سلفون بکشید و بگذارید کمی استراحت کند.
 
مرحله هشتم

بعد خمیر را روی سطح صاف با وردنه پهن کنید و با چاقو به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و یا از قالب‌های آماده استفاده کنید، بعد برش‌های خمیر را به آرد ایرمیک آغشته کنید.

مرحله نهم

فر را روشن کنید تا گرم شود، سپس خمیرها را در سینی فر با فاصله بچینید و در فر قرار دهید و اجازه دهید تا با حرارت ۲۰۰ درجه به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بپزد.
نکته: می‌توانید سینی فر را چرب کنید اما برای پخت این شیرینی ضروری نیست.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار