gardeshban.ir

قوانین کنسل کردن هتل به تعداد ستاره‌های آن، شلوغ یا خلوت بودن زمان کنسلی و سیاست‌های هر هتل بستگی دارد.
کد خبر: ۵۷۲۶۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
قوانین کنسلی هتل چیست؟/ راهنمای کامل + میزان جریمه


تا به حال برایتان پیش آمده از ماه‌ ها قبل برای سفری برنامه بریزید، تدارک ببینید، حتی چمدان ببندید و درست لحظه‌ های آخر، سفرتان کنسل شود؟ در این مواقع اگر سیاست‌ های کنسلی رزرو هتل را به‌ دقت خوانده باشید، می‌ دانید باید چقدر جریمه بپردازید و چه روالی را طی کنید تا دست‌ کم بخشی از مبلغ رزرو را پس بگیرید. همراه ما باشید تا قوانین کنسل کردن هتل های داخلی و خارجی را با هم مرور کنیم.

قوانین کنسل کردن هتل به تعداد ستاره‌های آن، شلوغ یا خلوت بودن زمان کنسلی و سیاست‌های هر هتل بستگی دارد. ممکن است هتلی امکان کنسلی را فقط به مسافرانی بدهد که آنلاین اقدام به رزرو هتل کرده‌اند یا کسانی که دو تا سه روز قبل از اقامت، درخواست کنسلی رزرواسیون را ثبت می‌کنند اما به‌طور کلی هتل‌ها سیاست‌های متفاوتی در این زمینه دارند و توصیه می‌کنیم قبل از هرکاری درمورد قوانین لغو رزرواسیون هتل خوب تحقیق کنید.

زمان کنسلی رزرو هتل 

اکثر هتل‌های داخلی و خارجی در زمان‌های مناسبتی مثل تعطیلات عید یا آخر هفته‌ها، سخت‌گیری بیشتری در این زمینه نشان می‌دهند و به‌راحتی اجازه لغو رزرو نمی‌دهند. بیشتر هتل‌های ایرانی مهمانان را ملزم می‌کنند ۲۴، ۴۸ یا ۷۲ ساعت قبل از شروع اقامت، خبر لغو رزرو را به هتل بدهند. البته تعیین بازه زمانی برای کنسلی ابدا به معنای بازگشت کامل وجه مسافران نیست.

کارمزد کنسلی رزرو هتل 

برای هریک از این بازه‌ها مبلغی به‌عنوان جریمه کنسلی هتل (بین ۲۰ تا ۴۰ درصد) از وجه پرداختی کسر و باقی به مهمان بازگردانده می‌شود. کارمزد کنسلی با سرعت‌عمل مهمان در اقدام به لغو رزرو رابطه مستقیم دارد؛ یعنی هرچه فرد زودتر اقدام به کنسل‌کردن هتل کند، مبلغ جریمه معمولا کمتر خواهد بود. البته هتل در هر صورت مبلغی (معمولا ۱۰ درصد) تحت عنوان کارمزد خدمات از مبلغ کل کسر می‌کند و باقی را به مسافر بازمی‌گرداند. پرداخت کارمزد کنسلی رزرو هتل اجتناب‌ناپذیر است و جریمه کنسلی محسوب نمی‌شود.

قوانین کنسلی رزرو هتل خارج از ایران 

الزامات کنسلی در هتل‌های خارجی تفاوت چندانی با اقامتگاه‌های داخلی ندارد و بیشتر تابع زمان کنسلی و سطح خدمات هتل است. قصد داریم در این بخش نگاهی به قوانین و سیاست‌های کنسلی رزرو هتل در بهترین هتل‌های دنیا بیندازیم.

مجموعه هتل‌های بست وسترن 

هتل زنجیره‌ای بست وسترن پیش از این به مسافران اجازه می‌داد تا ۲۴ ساعت قبل از اقامت برای کنسلی اقدام کنند. در حال حاضر هر یک از هتل‌های این گروه سیاست‌های متفاوتی برای لغو سفر دارند که می‌توان از هر شعبه استعلام گرفت. اکثر آنها تا ساعت ۱۶:۰۰ روز قبل اجازه کنسلی می‌دهند؛ اما این سیاست ممکن است با توجه به زمان کنسلی و در رویدادهای خاص تغییر کند.

گروه هتل‌های بین‌‌المللی چویس 

مهمانان هتل‌های بین‌المللی چویس تا ۴۸ ساعت فرصت دارند برنامه اقامت را کنسل و رزرو خود را لغو کنند. به این ترتیب فرصت مناسبی برای پرکردن اتاق وجود دارد و مسئولان هتل‌ها راحت‌تر می‌توانند موجودی اتاق‌ها و کارکنان را مدیریت کنند. البته مشترکان هتل (کسانی که با پرداخت هزینه مجزا به‌عنوان مهمان هتل ثبت‌نام کرده‌اند) تا ۲۴ ساعت قبل از اقامت اجازه کنسلی دارند.

گروه هتل‌های هیلتون 

در هتل هیلتون سیاست‌های کنسلی مهمانان را مجاب می‌کند ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از تحویل اتاق، درخواست لغو رزرو را به هتل اطلاع دهند اما این بازه رمانی می‌تواند در هتل‌های مختلف این گروه متفاوت باشد. حتی برخی از آنها (در شرایط زمانی خاص) امکان کنسلی تا ۲۴ ساعت قبل از اقامت را فراهم می‌کنند. مهمانان می‌توانند برای تغییر زمان اقامت یا لغو کامل آن، از طریق ایمیل با تیم رزرو هتل در ارتباط باشند یا درخواست خود را روی وب‌سایت اصلی ثبت کنند.

هتل حیات رجنسی

در این هتل سیاست‌های لغو به‌شدت تابع زمان کنسلی است؛ اما بیشتر مواقع امکان کنسلی رزرو هتل تا ۴۸ ساعت قبل از اقامت وجود دارد. البته اعضای این هتل (کسانی که هزینه اشتراک «Explorist»، «Globalist» یا «Lifetime Globalist» را پرداخت کرده‌اند) می‌توانند تا قبل از ۱۲:۰۰ شب قبل از اقامت، درخواست کنسلی خود را ثبت و مبلغ را استرداد کنند.

گروه هتل‌ های بین‌ قاره‌ای IHG 

خوشبختانه هتل‌های بین‌قاره‌ای IHG سیاست‌های مختلفی برای رزرو قابل کنسلی دارد. اگر فرایند رزرو را مستقیما از طریق وب‌سایت‌های IHG انجام دهید، در مهلت مشخص (معمولا ۲۴ ساعت)، اجازه لغو تغییر رایگان تاریخ اقامت را خواهید داشت. توجه داشته باشید که سیاست‌های لغو رزرو گاهی بسته به نرخ، موقعیت هتل، رویدادهای ویژه یا سایر عوامل تغییر می‌کند.

گروه هتل‌های بین‌المللی ماریوت 

هتل ماریوت تا چندی پیش (در دوره پیک کرونا) به تمام مهمانان اجازه می‌داد اقامت خود را ۲۴ ساعت قبل از تحویل اتاق لغو کنند اما این هتل در حال حاضر سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تری در این زمینه اعمال می‌کند. کلیه مهمانان وظیفه دارند درخواست کنسلی را بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت قبل از سفر ثبت کنند و همگی مشمول کارمزد کنسلی رزرو می‌شوند.

گروه هتل‌های رادیسون 

هتل‌های زنجیره‌ای رادیسون برای اعمال خط مشی لغو رزرو در ایالات متحده، کانادا و برخی نواحی دیگر، با توجه به زمان رزرو، سیاست‌های لحظه‌ای اعمال می‌کنند اما در اروپا، خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه، تا ۲۴ ساعت قبل از اقامت، امکان لغو رزرو هتل به‌صورت کاملا رایگان وجود دارد.

ویندام هتلز اند ریزورتس 

در این هتل‌ها مهمان باید درخواست رزرو را دست‌کم ۱۵ روز قبل ثبت کند تا وجه پرداختی رزرو به‌طور کامل استرداد شود. با این حال برخی از استراحتگاه‌های وابسته به این مجموعه از سیاست‌های منعطف‌تری پیروی می‌کنند. البته اگر اقامت به دلایلی نظیر محدودیت‌های سفر در مقصد یا عوامل این‌چنینی لغو شود، کلیه امتیازات مهمانان ظرف ۷۲ ساعت بازپرداخت می‌شود. توصیه می‌کنیم قبل از رزرو خط مشی هتل موردنظر را به‌دقت مطالعه کنید.

قوانین کنسلی هتل چیست؟ راهنمای کامل + میزان جریمه

هتل هاکستون 

لغو رزرو یا تغییر ساعت در هتل هاکستون تا ساعت ۲ بعدازظهر روز قبل از اقامت رایگان است. البته کنسلی این هتل در حال حاضر تحت شرایط مشخص و استاندارد بسته به موقعیت هتل مشخص می‌شود. برای اطلاع بیشتر درباره قوانین لغو رزرو بهتر است با شعبه هتل موردنظرتان در ارتباط باشید.

هتل‌ های زنجیره‌ای لوئز 

بعد از همه‌گیری کرونا خط‌مشی هتل‌های لوئز در زمینه لغو رزرو تغییر کرد و در واقع اصلاح شد. پیش از این مهمانان می‌توانستند تا ۷۲ ساعت قبل از اقامت، رزرو خود را لغو کنند. اکنون تا ۲۴ ساعت قبل از اقامت فرصت دارند. عدم کنسلی تا ۲۴ ساعت قبل از اقامت به‌منزله کسر هزینه اتاق به‌طور کامل است.

هتل‌های زنجیره‌ای آکور 

در هتل‌های آکور مهمانانی که مبلغ رزرو قابل‌استرداد را پرداخت کرده‌اند، می‌توانند بدون جریمه کنسلی رزرو، اقامت خود را لغو کنند یا جزئیاتش را تغییر دهند. افرادی که از طریق آژانس مسافرتی، پلتفرم‌های رزرو آنلاین یا اشخاص ثالث اقدام به رزرو می‌کنند، برای استعلام شرایط کنسلی رزرو هتل باید با ارائه‌دهنده خدمات رزرو خود در ارتباط باشند.

قوانین کنسلی هتل چیست؟ راهنمای کامل + میزان جریمه


گروه هتل‌ های پریمیر این 

یکی دیگر از هتل‌ هایی که قوانین کنسلی را بعد از همه‌گیری کرونا تغییر داد، هتل زنجیره‌ای پریمیر این بود. مهمانان این هتل‌ها می‌توانند تا یک ساعت قبل از چک‌این (ساعت ۱۳:۰۰) تاریخ اقامت خود را تغییر دهند. البته اگر هزینه این انعطاف‌پذیری را موقع رزرو پرداخت کرده باشند. در نهایت شرایط لغو بر اساس سیاست‌های هر هتل تعیین می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای استعلام قوانین دقیق با هتل موردنظر تماس بگیرید.

هتل‌ های زنجیره‌ای ترولاج 

در هتل‌های زنجیره‌ای ترولاج، امکان لغو رایگان رزرو (در صورتی که اتاق را با نرخ قابل‌استرداد رزرو کرده باشید) تا ظهر روز اقامت وجود دارد. در این حالت اگر درخواست کنسلی را روی وب‌سایت ثبت کرده باشید، هتل برای شب اول هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. حتی اگر بخواهید تعداد روزهای اقامت را کمتر کنید، مبلغ باقی‌مانده به حساب شما بازگردانده می‌شود.

کلام آخر 

فراموش نکنید هتل‌های مختلف بسته به تعداد ستاره‌ها و زمان کنسلی، سیاست‌های متفاوتی برای لغو رزرو دارند. بنابراین موقع رزرو اتاق همان ‌طور که به قیمت اتاق‌ها و امکانات و تجهیزات هتل نگاه می‌کنید، سیاست‌های کنسلی رزرو هتل را با دقت بخوانید و با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار