gardeshban.ir

محله سلطان احمد یکی از محله‌‌های قدیمی شهر استانبول ترکیه است. بافت قدیمی، در کنار جاذبه‌های باستانی، گردشگران زیادی را به سمت این محله می‌‌کشاند.
کد خبر: ۵۷۲۸۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
محله سلطان احمد یکی از محله‌‌های قدیمی شهر استانبول ترکیه است. بافت قدیمی، در کنار جاذبه‌های باستانی، گردشگران زیادی را به سمت این محله می‌‌کشاند. شما با اقامت در هتل آنتیک استانبول ضمن برخورداری از یک اقامت راحت، می‌‌توانید در محله سلطان احمد به گردش و تفریح بپردازید.

محله سلطان احمد استانبول


درباره منطقه سلطان احمد

محله سلطان احمد، پایتخت امپراطوری‌های روم شرقی و عثمانی در گذشته بوده و در قسمت شرقی شهر قدیمی توپکاپی واقع شده است. در محله سلطان احمد، شما می‌‌توانید سری به آب‌انبار تاریخی باسیلیکا بزنید و از میدان ارابه‌رانی گذر کنید.

شما همچنین می‌ توانید سنگ‌ها و کاشی‌‌های مربوط به امپراتوری روم را مشاهده کنید و در گذشته غرق شوید. اگر قوه تخیل بالایی داشته باشید، قطعا با دیدن این موارد می‌توانید قسطنطنیه قدیمی را در ذهن تصور کنید.

موزه‌‌های باستانی استانبول در این محله واقع شده‌‌اند. در این موزه‌‌ها، آثار بی‌نظیری از تمدن باستانی استانبول به نمایش گذاشته شده اند.

موقعیت محله سلطان احمد

منطقه سلطان احمد در یک شبه جزیره در تنگه بسفر به واقع شده است. راه‌‌های مختلفی برای رسیدن به این محله وجود دارد.

یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌‌ها برای رسیدن به این محله، تهیه کارت اتوبوس از فرودگاه جدید استانبول است.

اگر در نزدیکی میدان تکسیم هستید، می‌‌توانید از طریق مترو یا تراموا خود را به محله سلطان احمد برسانید.

ترامواهای جدید هم در امتداد شهر قدیمی استانبول واقع شده‌‌اند که دو بخش نواحی شمالی و بخش گالاتا را به هم متصل می‌‌کنند. از آن‌جایی که این خط تراموا از محله سلطان احمد هم عبور می‌کند، می‌توانید از آن استفاده کنید.

شما همچنین می‌توانید با کمک خط اتوبوس شماره (B61)، از تکسیم به محله بایزید بروید و سپس با کمک تراموا به منطقه سلطان احمد برسید.

یکی از برتری‌‌های اقامت در هتل هاستل آنتیک استانبول که در منطقه سلطان احمد واقع شده، این است که بازدید از جاذبه‌های گردشگری این منطقه را برای شما آسان می‌‌کند.

جاذبه‌‌های گردشگری محله سلطان احمد

بی‌شک، محله سلطان احمد یکی از زیباترین و منحصربه‌‌فرد‌ترین مناطق استانبول به شمار می‌رود. در ادامه، برخی از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری این منطقه را با هم بررسی می‌کنیم.

پیاده‌‌روی در امتداد دیوارهای قدیمی تئودوسیوس

پس از استراحت در هتل هاستل آنتیک می‌‌توانید بعد از ظهر خود را به پیاده‌روی در امتداد دیوارهای باستانی اختصاص دهید. این دیوارها دارای 6.5 کیلومتر طول هستند و قدمت آن‌ها به دوره رومیان بازمی‌گردد.

با پیاده‌روی در امتداد این دیوارها، می‌‌توانید از شهر باستانی تا دریای مرمره و خلیج شاخ طلایی را مشاهده کنید. شما می‌توانید برای رسیدن به جنوبی‌ترین بخش دیوار، از مترو مارمارای استفاده کنید و سپس در منطقه آیوان سارای سوار قایق شوید و برای تماشای غروب، به شاخ طلایی بروید.

استراحت در حمام بخار ترکی

در سفر به استانبول حتما سری به حمام های ترکی این شهر بزنید و یک روز کامل را در آرامش بگذرانید. معماری داخلی این حمام ترکی بسیار جذاب و زیباست و به یکی از جاذبه ‌های گردشگری استانبول تبدیل شده است. برای ساخت این حمام از سنگ‌های مرمر استفاده کرده‌‌اند و تشت‌های قدیمی و مسی برای شست‌وشوی گردشگران در حمام وجود دارد.‌

خرید از بازار استانبول

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌‌ترین بازارهای استانبول، بازاری است که در محله سلطان احمد قرار دارد. حدود 4 هزار مغازه متنوع در این بازار قرار گرفته ‌اند. این بازار به‌ دلیل طراحی پیچیده و زیبایی که دارد، به‌ عنوان یک جاذبه گردشگری منحصر‌به‌فرد در این منطقه شناخته می‌‌شود.

اقامت در هتل های محله سلطان احمد

اگر برای اولین بار است که به استانبول سفر می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از هتل های محله سلطان احمد را برای اقامت انتخاب کنید. هتل آنتیک استانبول یکی از این هتل، علاوه ‌بر امکاناتی که به مسافرین ارائه می‌دهد، به جاذبه‌های گردشگری محله سلطان احمد هم بسیار نزدیک است.
از جاذبه ‌های گردشگری نزدیک به این هتل می‌‌توان به مسجد سلطان احمد، مسجد و موزه ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، آب‌ انبار باسیلیکا، بازار بزرگ استانبول، برج گالاتا و کاخ دلمه باغچه اشاره کرد.
شما می‌توانید برای صرف غذا به پشت‌بام این هتل بروید و ضمن صرف غذای خوشمزه، از چشم‌‌انداز بی‌نظیر دریا هم لذت ببرید.

محله سلطان احمد استانبول


بازدید از کاخ توپکاپی

از دیگر جاذبه‌های گردشگری محله سلطان احمد، می‌‌توان به کاخ توپکاپی اشاره کرد. این کاخ متشکل از مجموعه‌‌ای از ساختمان‌هاست که در یک باغ زیبا و قدیمی با معماری به سبک قصر ورسای قرار دارند.

از سایر جاذبه‌‌های گردشگری محله سلطان احمد می‌‌توان به اسکله گالاتا، چهارشنبه بازار، پارک گلخانه، میدان ارابه‌‌رانی، موزه موزاییک، موزه باستان‌شناسی و غیره اشاره کرد.

رستوران‌های محله سلطان احمد

در محله سلطان احمد رستوران‌های متنوع با کیفیت‌‌های مختلف با قیمت‌های متنوع وجود دارد. اگر در هتل آنتیک اقامت کنید، برخی از این رستوران‌ها به شما نزدیک هستند.

رستوران چشمه یکی از رستوران ‌های باکیفیت و در عین‌ حال ارزان استانبول است که شما می‌‌توانید در فضای داخلی و خارجی آن، غذای خود را میل کنید.

رستوران کوفته‌‌پز سنتی سلطان احمد نیز یکی از رستوران‌‌های باکیفیت و ارزان‌‌قیمت است که اغلب، غذاهای سنتی ارائه می‌‌دهد.

یکی دیگر از رستوران‌‌های محله سلطان احمد، رستوران موزاییک نام دارد که به فضای داخلی بسیار دیدنی‌‌اش، معروف است. این رستوران در اصل، یک خانه قدیمی بازسازی شده از قرن نوزدهم است.

رستوران‌های گریتلی و سیزن، دو رستوران گران‌قیمت و لوکس در این منطقه هستند. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید، باید به رستوران گریتلی مراجعه کنید.

محله سلطان احمد استانبول


هتل‌ های موجود در محله سلطان احمد

محله سلطان احمد هتل‌‌های بسیار زیادی را در خود جای داده است که برخی از آن‌ها را معرفی می‌‌کنیم:

هتل‌‌های هاندان و آنر از جمله هتل‌‌های ارزانقیمت محله سلطان احمد هستند. هتل هاستل آنتیک هم یک هتل دو ستاره با قیمت مناسب و کیفیت بالا در این منطقه است. این هتل‌ها در نزدیکی جاذبه‌‌های گردشگری قرار گرفته‌‌اند و امکان رفت‌‌وآمد را برای مسافرین بسیار آسان می‌‌کنند.

هتل‌های آرمادا، السعاده، آمیرا، و اسانس جزو هتل‌‌های میان‌‌رده محله سلطان احمد هستند. امکانات رفاهی این هتل‌ها مناسب و کیفیت آن‌ها نسبتا خوب است.

از جمله هتل‌‌های گرانقیمت و لوکس این محله هم می‌‌توان به هتل جلال سلطان و فورسیزن اشاره کرد. این هتل‌‌ها دارای امکانات رفاهی بی‌‌نظیری هستند.

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار