gardeshban.ir

کم خونی ناشی از فقر آهن زمانی اتفاق می افتد که شما آهن کافی در بدن خود نداشته باشید.
کد خبر: ۵۷۳۲۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 06
گردشبان (gardeshban.ir) :



کم خونی ناشی از فقر آهن زمانی اتفاق می افتد که شما آهن کافی در بدن خود نداشته باشید. بدن شما برای ساختن هموگلوبین، بخشی از گلبول قرمز که اکسیژن را از طریق خون به تمام قسمت های بدن می رساند، به آهن نیاز دارد.

کم خونی فقر آهن یک نوع شایع کم خونی است، وضعیتی که در آن خون فاقد گلبول های قرمز سالم کافی است. گلبول‌های قرمز اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رسانند. همانطور که از نام آن پیداست، کم خونی ناشی از فقر آهن به دلیل کمبود آهن است. 

بدون آهن کافی، بدن شما نمی تواند به اندازه کافی ماده ای را در گلبول های قرمز تولید کند که آنها را قادر به حمل اکسیژن (هموگلوبین) می کند. در نتیجه، کم خونی ناشی از فقر آهن ممکن است شما را خسته و تنگی نفس کند. معمولاً می توانید کم خونی ناشی از فقر آهن را با مکمل آهن اصلاح کنید. 

گاهی اوقات آزمایش ها یا درمان های اضافی برای کم خونی فقر آهن ضروری است، به خصوص اگر پزشک مشکوک باشد که شما خونریزی داخلی دارید.

علائم کم خونی ناشی از فقر آهن

در ابتدا، کم خونی فقر آهن می تواند آنقدر خفیف باشد که مورد توجه قرار نگیرد. اما با کمبود آهن در بدن و تشدید کم خونی، علائم و نشانه ها تشدید می شود. علائم و نشانه های کم خونی فقر آهن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

خستگی مفرط

ضعف

پوست رنگ پریده

درد قفسه سینه، ضربان قلب سریع یا تنگی نفس

سردرد، سرگیجه یا سبکی سر

دست و پاهای سرد

التهاب یا درد زبان شما

ناخن های شکننده

هوس غیرمعمول برای مواد غیر مغذی مانند یخ، خاک یا نشاسته

کم اشتهایی به خصوص در نوزادان و کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار