gardeshban.ir

محله‌ی چینی‌ها در ونکوور از لحاظ وسعت و بزرگی، سومین محله‌ی چینی‌ها در آمریکای شمالی است که غذا و سرگرمی‌های متنوعی را به گردشگران پیشکش می‌کند.
کد خبر: ۵۷۳۳۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
 محله‌ی چینی‌ها در ونکوور از لحاظ وسعت و بزرگی، سومین محله‌ی چینی‌ها در آمریکای شمالی است که غذا و سرگرمی‌های متنوعی را به گردشگران پیشکش می‌کند.

این محله‌ که در دهه‌ی ۱۸۹۰ میلادی ایجاد شده است بیش از یک قرن با رنگ‌های شاد و سرزنده، غذاهای عجیب و غریب و فرهنگی پر جنب و جوش، همهمه‌ای در منطقه به راه انداخته است. 

جمعیت چینی‌های ونکوور در اصل برای کار در معادن منطقه و ساخت راه‌‌ آهن «Trancs-Canada» به کانادا سفر کرده‌اند. محله‌ی چینی‌های ونکوور که در بخش شرقی مرکز شهر قرار گرفته، از معماری و تاریخی غنی برخوردار است و از لحاظ وسعت بعد از محله‌ی چینی‌ها در «سان فرانسیسکو» و «نیویورک» قرار می‌گیرد. بخش تجاری این محله حدود ۶ بلوک است.

محله چینی ها در ونکوور


در این محله تا دلتان بخواهد فروشگاه‌های کالاهای خاص و کلاسیک آسیایی وجود دارد که کالاهای خود را برای بازدید مردم در پیاده‌رو قرار داده‌اند. همچنین رستوران‌های «دیم سوم» (dim sum) یا دلمه چینی، عطاری و استراحتگاه‌های آرامی که وقفه‌ای برای دوری از همهمه‌ها و شلوغی‌ها به ارمغان می‌آورند به چشم می خورد. گرچه در این محله آثار سنتی فراوانی را خواهید دید اما به لطف کارآفرینان جوانی که فروشگاه‌های خود را در این محله برپا کرده‌اند با فروشگاه‌های مدرنی در خیابان «Pender» رو‌به‌رو خواهید شد.

محله چینی ها در ونکوور

جاذبه‌های محله چینی‌ های ونکوور

امکان ندارد کسی به محله چینی‌های ونکوور قدم بگذارد و از باغ چینی کلاسیک دکتر «سان یات سِن» دیدن نکند. این باغ اولین نمونه از نوع خودش در کانادا محسوب می‌شود. در این باغ علاوه بر لذت بردن از منظره‌های زیبا، اصول مجذوب‌کننده‌ی فرهنگ و نمادشناسی چینی هم به شما ارائه خواهد شد. باریک‌ترین ساختمان تجاری دنیا یعنی «سام کی» (Sam Kee) در گوشه‌ی خیابان‌ها «Pender» و «Carrell» قرار گرفته که ارزش بازدید را دارد؛ اما بهترین قسمت وقت گذراندن در محله‌ی چینی‌ها، پرسه‌زدن در منطقه‌ی تجاری آن و تجربه‌ی این محله است. در ضمن هر سال در ماه اوت، یک فستیوال در این محله برگزار می شود. مطمئن باشید که بازدید از این محله نیمی از روزتان را خواهد گرفت.

محله چینی ها در ونکوور

غذا و نوشیدنی

اگر نزدیک ظهر یا وقت ناهار قصد بازدید از محله‌ی چینی‌ها را دارید حتماً خوراک «دیم سام» را در یکی از رستوران‌های منطقه امتحان کنید. می‌توانید کمی پودینگ بخارپز میوه، نان کماج و دیگر خوراک‌های خوشمزه و شیرینی را همراه با چای خود میل کنید. اگر ترجیح می‌دهید غذای بیرون‌بر خریداری کنید، به یکی از ده‌ها نانوایی چینی بروید و اسنک‌های خوشمزه و ارزان‌قیمت سفارش دهید. علاوه بر غذاهای سنتی چینی می‌توانید در بعضی رستوران‌ها غذاهای مدرن با افزودنی‌های امروزی هم بیابید و کوکتل‌های خوشمزه را امتحان کنید.

محله چینی ها در ونکوور

خرید و سوغاتی

در خیابان‌های محله‌ی چینی‌ها هیچ مشکلی برای یافتن مرکز خرید ندارید. از سر زدن به مغازه‌‌های عطاری برای یافتن طب سنتی چینی تا خرید جواهرات ساخته شده از یشم سبز خوش یمن، همگی تجربیات سرگرم‌کننده و به یاد ماندنی برایتان رقم خواهد زد. در محله‌ی چینی‌های ونکوور علاوه بر فروشگاه‌هایی که جانوران دریایی زنده و کالاهای عمده و آخرین و بهترین لوازم الکترونیکی می‌فروشند، تعداد زیادی فروشگاه‌ خواهید دید که توسط نسل جدید سرمایه‌گذاران چینی اداره می‌شوند و روح زندگی جدیدی را به محله بخشیده‌اند. در محله‌ی چینی‌ها می‌توانید به وضوح تفاوت تمدن به سبک غرب و چین را ببینید. برای رفتن به بخش‌های مختلف محله می‌توانید علاوه بر قدم زدن، از اتوبوس‌های تندرو استفاده کنید.


محله چینی ها در ونکوور
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار