gardeshban.ir

با رونق پیدا کردن صنعت گردشگری یونان، بریتانیایی‌ها سهم پررنگی‌ را در افزایش گردشگران این کشور ایفا کردند.
کد خبر: ۵۷۳۵۸
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
انگلیسی‌ها یونان را نجات دادند


در سال ۲۰۲۲ ورود حدود ۴.۵ میلیون بریتانیایی به یونان ثبت شد که یک رقم، بی‌سابقه و نزدیک به ۳ میلیون نفر بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

به این ترتیب بریتانیایی‌ها برای نخستین‌بار از آلمانی‌ها پیشی گرفتند، چراکه در چندین دهه اخیر آلمانی‌ها بیشترین سهم از گردشگران خارجی یونان را داشتند.  

آمارهای بانک مرکزی یونان در هفته گذشته نشان داد که بازدیدکنندگان بریتانیایی بیش از ۳ میلیارد دلار در درآمدهای حاصل از گردشگری سال ۲۰۲۲ این کشور سهم داشتند که بیشتر از دوبرابر رقمی است که سال ۲۰۲۱ خرج کردند.

وزیر فرهنگ یونان بیان کرد: «بله، ممکن است یک بحران انرژی، تورم بسیار بالا و جنگ در قلب اروپا و خانوارهای مجبور به پس‌انداز، وجود داشته باشد، اما داده‌ها نشان می‌دهد که بریتانیایی‌ها تعطیلات تابستانی خود را قربانی نمی‌کنند.»

پیش از همه‌گیری کرونا کمتر از ۳.۵ میلیون شهروند بریتانیا در سال ۲۰۱۹ از یونان بازدید کردند.

در سال ۲۰۲۲، ‌ یونان یکی از پربازدیدترین مکان‌های کره زمین بود. در این سال با وجود فصل گردشگری طولانی‌مدت که از ماه مارس آغاز شد و در اواخر ماه نوامبر پایان یافت، گردشگران آمریکایی در شمار قابل‌توجهی به یونان بازگشتند.

یونان به شدت به صنعت گردشگری وابسته است و گردشگری ۲۵ درصد از تولیدات ناخالص داخلی آن را تشکیل می‌دهد، بنابراین رونق گردشگری باعث شد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۲ به طور غیرمنتظره‌ای ۵.۶ درصد رشد داشته باشد؛ ‌ رشدی که در دوران طولانی بحران اقتصادی یونان غیرقابل‌تصور بود. 

با این حال، ‌ افزایش شمار گردشگران نگرانی‌هایی را درباره مشکلات محیط‌زیستی و وضعیت مکان‌های فرهنگی از جمله «آکروپولیس» ‌ به وجود آورده که مسأله ازدحام بازدیدکنندگان را تجربه می‌کند.

مقام‌های حوزه گردشگری یونان حتی پیش از آغاز فصل گردشگری معتقدند که تمام نشانه‌های موجود، نشان‌دهنده تداوم رونق صنعت گردشگری است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار