gardeshban.ir

پس از وقوع زمین‌لرزه‌های مهیب در ترکیه، مقامات این کشور اعلام کردند فعالیت حوزه گردشگری و فرودگاه‌های‌ بین‌المللی ترکیه در شرایط عادی به سر می‌برند.
کد خبر: ۵۷۳۶۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 09
گردشبان (gardeshban.ir) :
اوضاع سفر به ترکیه پس از زلزله


ترکیه به لطف مکان‌های فرهنگی و تاریخی که دربرگرفته است، ‌ یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان شناخته می‌شود که مسافرانی را از نقاط مختلف دنیا جذب می‌کند، اما این کشور به دنبال زلزله‌های ویرانگری که جنوب شرقی آن را لرزاند، دوران سختی را تجربه می‌کند، ‌ با این وجود تلاش دارد وضعیت گردشگری را همچون سابق حفظ کند.

حوزه گردشگری نقش مهمی در اقتصاد این کشور بازی می‌کند؛ نقشی که هرساله پررنگ‌تر می‌شود.

براساس جدیدترین آماری که توسط دولت ترکیه منتشر شده است، ‌ این کشور در سال ۲۰۲۲ میزبان بیش از ۵۱ میلیون گردشگر بود که یک رشد ۷۱ درصدی محسوب می‌شود.

این رشد مستقیما در درآمدها نمود پیدا می‌کند که در سال ۲۰۲۲ حجم آن حدود ۴۶ میلیارد دلار بود. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود ۵۳ درصد افزایش دارد و همچنین رقمی است که از آمار  ۳۸.۹ میلیارد دلاری سال ۲۰۱۹ فراتر رفته است.

البته گردشگری تنها منبع درآمد اقتصاد ترکیه نیست، ‌ ولی قطعا نقش بسیار مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند.

پس از وقوع زلزله‌های اخیر، مسافران تردید داشتند که آیا این کشور هنوز برای سفر کردن امنیت دارد یا خیر، اما ترکیه کشور پهناوری است و مقاصد گردشگری مهم آن همچون استانبول، ‌ ازمیر، ‌ موغله، ‌ کاپادوکیه و قونیه در خارج از محوطه زلزله‌زده واقع شده‌اند.

استانبول که حدود ۱۰۰۰ کیلومتر با مرکز زمین‌لرزه فاصله دارد، سال گذشته میزبان حدود ۱۶ میلیون گردشگر بود و اکنون فعالیت کسب‌وکارها در آن همچون شرایط عادی ادامه دارد و کسانی که پیش از وقوع زلزله برای سفر رزرو انجام داده بودند، همچنان می‌توانند سفر کنند و شرکت‌های هواپیمایی اصلی و فرودگاه‌های بین‌المللی نیز همچون گذشته فعالیت دارند.

ترکیه قصد دارد در سال ۲۰۲۳ شرایط گردشگری را به قبل از همه‌گیری کرونا بازگرداند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار