gardeshban.ir

اگر به دنبال تهیه یک دسر فوق العاده خوشمزه و خوش رنگ هستید بهتر است دسر موچی را امتحان کنید و از طعم آن نهایت لذت را ببرید.
کد خبر: ۵۷۳۷۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 10
گردشبان (gardeshban.ir) :



اگر به دنبال تهیه یک دسر فوق العاده خوشمزه و خوش رنگ هستید بهتر است دسر موچی را امتحان کنید و از طعم آن نهایت لذت را ببرید.

مواد لازم برای تهیه موچی

۲۰۰ گرم آرد برنج

۱۸۰ میلی لیتر آب

نیم کیلو شکر

نصف پیمانه نشاسته ذرت

طرز تهیه موچی

ابتدا آرد برنج را به همراه شکر در کاسه ای با هم خوب مخلوط کنید. سپس آب را کم کم به آن ها اضافه کرده و مجددا هم بزنید تا گلوله نشود و ترکیبی یکدست داشته باشید. برای طرز تهیه موچی ژاپنی می توانید خمیر آن را به دو روش تهیه کنید:

روش اول که روش سنتی بخارپز کردن خمیر است همان روش سنتی‌ای است که خود ژاپنی ها در مراسم خود برای درست کردن موچی از آن استفاده می کنند. بدین صورت که با استفاده از ظرف و یا قابلمه ی مخصوص بخارپز خمیر را می پزند. شما نیز می توانید با استفاده از آبکش فلزی و یک ظرف پیرکس این کار را انجام دهید. کافی است ظرف پیرکس را داخل آبکش قرار دهید و بعد هر دو را داخل قابلمه با مقداری آب داخل آن قرار دهید. برای این کار در قابلمه را حتما با دمکنی بپوشانید. سپس آن را روی حرارت ملایم قرار داده و خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه بپزید. در نهایت در قابلمه را برداشته و خمیر را خوب هم بزنید تا مجددا کمی بپزد و حالت سفت و ژلاتینی به خود بگیرد. این روش طرز تهیه موچی بدون مایکروویو بود.

روش دوم با استفاده از ماکروفر است. روی ظرفتان را با سلفون مخصوص ماکروفر بپوشانید و آن را یک دقیقه داخل آن بگذارید. سپس آن را درآورده، مجددا هم زده و باز هم به مدت یک دقیقه گرم کنید. این کار را چند بار انجام دهید و مواد را آن قدر هم بزنید تا کاملا یکدست و نرم شوند و خمیر شیرینی برنجی شما آماده شود.

از هر روشی که استفاده می کنید حالا نوبت پهن کردن خمیر است. روی سطحی صاف کاغذ روغنی پهن کنید و نشاسته ذرت را روی آن الک کنید. خمیر را روی نشاسته ذرت قرار دهید و مقداری دیگر روی خود خمیر بپاشید. خمیر را با استفاده از وردنه پهن کنید تا نازک شود. خمیر را به همان حالت به همراه کاغذ روغنی زیرش روی سینی فر قرار دهید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا به خوبی خودش را بگیرد. بعد از آن که خمیر خوب خودش را گرفت آن را با قالب برش گرد برش دهید و قالب بزنید. نشاسته ذرت اضافه و باقی مانده روی خمیرهای قالب زده شده را با کمک قلمو پاک کنید. روی خمیر ها سلفون گذاشته و آن ها را روی هم قرار دهید و مجددا آن ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال بگذارید.

در مرحله ی آخر خمیرها را از یخچال بیرون آورید. یک قاشق یا یک اسکوپ از بستنی مورد نظر خود را بردارید و وسط خمیر بگذارید. سپس خمیر را جمع کرده و به شکل توپ کوچک درآورید. هر توپی را که درست می کنید داخل سلفون بپیچید تا سلفون دور خمیر را بپوشاند. در نهایت می توانید آن را با سس شکلات، پودر نارگیل، ترافل و هر خوراکی تزیینی دیگر به دلخواه تزیین کنید.

مواد داخل موچی

دست شما برای انتخاب مواد داخل شیرینی موچی نیز باز است. اگر چه طرز تهیه موچی با بستنی رایج تر از انواع دیگر آن است اما غیر از بستنی می توانید داخل شیرینی موچی را با مغز بادام، گردو، فندق نیز پر کنید. شکلات، ژله، مارمالاد و مربا موادی هستند که می توانید داخل موچی را با آن پر کنید .

طرز تهیه موچی شکلات

موچی توت فرنگی و طرز تهیه موچی شکلاتی از همه رایج تر و البته محبوب تر است. اگر شما هم از طرفدارهای طعم موچی شکلاتی هستید می توانید طرز تهیه ی موچی شکلاتی را امتحان کنید. برای این کار هم می توانید داخل این شیرینی از شکلات استفاده کنید و هم بعد از گلوله کردن خمیر دور آن، شیرینی را داخل پودر کاکائو یا شکلات آب شده بغلتانید. طرز تهیه موچی کاکائویی به همین سادگی است. می توانید داخل مواد اولیه ی خمیر موچی نیز از پودر کاکائو استفاده کنید. می توانید از میوه ی دلخواهتان نیز در مواد داخل موچی استفاده کنید و خوشمزگی طعم آن را دو چندان کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار