gardeshban.ir

زاتزیکی zatziki یا ماست و خیار یونانی ترکیبی از ماست یونانی، خیار رنده شده‌ ،شوید، سیر و …است که یونانی‌ها در کنار بسیاری از وعده‌های غذایی خود آن را میل می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۴۱۹
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 13
گردشبان (gardeshban.ir) :



زاتزیکی zatziki یا ماست و خیار یونانی ترکیبی از ماست یونانی، خیار رنده شده‌ ،شوید، سیر و …می باشد که یونانی‌ها در کنار بسیاری از وعده‌های غذایی خود آن را میل می‌کنند. این غذا یک از غذاهای جدا نشدنی از سفره های یونانی است که در هر جایی قابل دسترسی است و خوردن آن با گوشت، سبزی، نان پیتا یا حتی به تنهایی فوق‌العاده است. 

مواد لازم ماست و خیار یونانی

ماست یونانی پر چرب به مقدار لازم 
خیار متوسط۲ عدد
سیر۱ حبه
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به مقدار لازم
سرکه سفید۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
شوید تازه ریز خرد شده۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
روغن زیتون به مقدار لازم

طرز تهیه ماست و خیار یونانی

 مرحله اول

برای تهیه ماست و خیار خوشمزه به روش یونانی ابتدا خیارها را پوست می گیریم و با رنده درشت رنده می زنیم ، نصف قاشق چای خوری نمک را روی خیار رنده شده می ریزیم و هم می زنیم سپس ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا خیار آب بیندازد.

مرحله دوم

خیار رنده شده را داخل پارچه تمیزی می ریزیم و آب اضافی آن را کاملاً می گیریم. خیار آب گرفته شده را به ماست یونانی اضافه می کنیم. سیر رنده شده، روغن زیتون، مقداری فلفل سیاه ، شوید و سرکه را در کاسه می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سپس در ظرف مناسب می ریزیم و سرو می کنیم و مقداری هم شوید برای تزیین روی آن می پاشیم. به جای سرکه می‌توانیم آب نصف یک عدد لیموترش را جایگزین کنیم. اگر از خیار انگلیسی استفاده می کنید یک عدد خیار کافی است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار