gardeshban.ir

معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد/
معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به تکمیل ۷۰ درصد از ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲، قیمت تمام‌شده این سفر را اعلام کرد.
کد خبر: ۵۷۴۲۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
قیمت نهایی حج معلوم شد/ هزینه تمام‌شده سفر حج تمتع در سال ۱۴۰۲ حداقل ۱۰۹ میلیون  و حداکثر ۱۳۹ میلیون تومان


اکبر رضایی ـ معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت ـ گفت: هزینه تمام‌شده سفر حج تمتع در سال ۱۴۰۲ حداقل ۱۰۹ میلیون تومان و حداکثر ۱۳۹ میلیون تومان است.

او با اشاره به اطلاعیه‌های پیشین سازمان حج و زیارت درباره پرداخت هزینه سفر حج تمتع در دو مرحله و تعیین هزینه اولیه کاروان‌های حج به مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان، اظهار کرد:‌ پس از استخراج تمام هزینه‌ها، قیمت نهایی سفر حج در سال ۱۴۰۲ از ۱۰۹ تا ۱۳۹ میلیون تومان تعیین شده است. با وجود آن‌که پیش‌تر اعلام شده بود هزینه این سفر در دو مرحله دریافت می‌شود، اما اکنون افرادی که کاروان‌هایی با قیمت کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان را انتخاب کنند، در یک مرحله هزینه این سفر را پرداخت می‌کنند و آن‌هایی که انتخابشان کاروان‌هایی با قیمت بالای ۱۲۰ میلیون تومان است، هزینه این سفر را در دو مرحله پرداخت خواهند کرد که زمان پرداخت بخش دوم این هزینه، در آینده اعلام می‌شود.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به تنوع قیمتی سفر حج، درباره تفاوت هزینه‌های کاروان‌ها، گفت: مسکن و هتل محل اقامت زائران، اصلی‌ترین عامل تفاوت هزینه‌های این سفر است، وگرنه باقی خدمات برای تمام زائران یکسان است.

او همچنین از تکمیل ظرفیت ۷۰ درصد کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه دهم اسفندماه ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع برای اولویت اول آغاز شده و آن‌ها تا جمعه دوازدهم اسفند ماه فرصت داشتند با ارائه مدارک و پرداخت مابه‌التفاوت هزینه، ثبت‌نام خود را در کاروان تکمیل کنند.

به گفته او، از حج ۱۳۹۹ حدود ۳۷ هزار زائر با وجود پرداخت هزینه‌های سفر حج و ثبت‌نام در کاروان، به دلیل محدودیت‌های کرونا در عربستان، از این سفر باز ماندند که اکنون اولویت نخست ثبت‌نام در کاروان‌های حج ۱۴۰۲ به این گروه داده شده است.

رضایی افزود: اولویت دوم، ودیعه‌گذاران حج تمتع تا پایان اسفندماه ۱۳۸۵ هستند که از روز جمعه دوازدهم اسفندماه ثبت‌نام آن‌ها در کاروان‌ها آغاز شده است. اگر ظرفیت کاروان‌ها خالی ماند، ودیعه‌گذاران در ماه‌های فروردین و اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۶ به ترتیب فراخوانده خواهند شد که با توجه به حجم استقبال صورت گرفته و تکمیل ظرفیت ۷۰ درصد کاروان‌ها، احتمالا فرصت فراخواندن اولویت‌های بعدی فراهم نشود و یا به تناسب ظرفیت خالی در هر استان، اولویت‌های بعدی فراخوانده شوند.

معاون سازمان حج و زیارت همچنین درباره ارز تخصیص داده شده به حج که قبلا رقم آن ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان براساس مصوبه دولت اعلام شده بود، اظهار کرد: ارز خدمات حج هر سال با مصوبه دولت اختصاص داده می‌شود، دلیل هم آن بوده که زائران از سال‌ها قبل و در حدود دهه هفتاد، با سپرده‌گذاری مبلغی در بانک، برای سفر حج ثبت‌نام کرده‌اند که این رویه تا پایان سال ۱۳۸۶ ادامه داشت، دولت هم برای تامین ارز خدمات مورد نیاز این زائران از جمله اجاره هتل، تغذیه، تدارکات، حمل و نقل و ... در عربستان، نرخی را با عنوان "ارز خدمات حج" مصوب می‌کند که متناسب با آن، هزینه‌ها تبدیل و خدمات در عربستان خریداری می‌شود.

رضایی درباره مدت زمان اقامت زائران در طول حج نیز گفت: برای کوتاه شدن مدت‌زمان اقامتِ حج درحال رایزنی و پیگیری هستیم، اگر شرایط و دستورالعمل‌های وزارت حج عربستان درباره زمان رفت و برگشت زائران در یک ماه، و همچنین مجوزهای پرواز اجازه دهد، به هر میزان که بتوان این مدت زمان را کوتاه خواهیم کرد که هنوز این شرایط فراهم نشده است، اما پیگیریم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار