gardeshban.ir

کتابفروشی للو (Livraria Lello) در شهر پورتو پرتغال یکی از زیباترین ها و همچنین از پربازدیدترین ها در جهان است.
کد خبر: ۵۷۴۴۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
کتابفروشی للو (Livraria Lello) در شهر پورتو پرتغال یکی از زیباترین ها و همچنین از پربازدیدترین ها در جهان است. کتاب‌فروشی للو یکی از جذاب‌ترین کتاب‌فروشی‌های جهان به‌شمار می‌رود و دارای دو طبقه با راه‌پله‌‌ای قرمز رنگ و مشهور است. همچنین مجموعه غنی این کتاب‌فروشی شامل ۶۰ هزار جلد کتاب می‌شود و بنای شگفت‌آور آن از نظر تاریخی و معماری ارزش زیادی دارد. للو هر ساله میزبان یک میلیون بازدیدکننده می‌شود و در روز ۱۲۰۰ جلد کتاب را به فروش می‌رساند.

این بنا در سال 1906 میلادی با هدف استفاده جامعه پرتغالی – برزیلی ساخته شد. بسیاری از افراد مشهور آن سال‌ها در این مکان گرد هم آمدند که در میان آن ها، «گوئرا خونکرو» (Guerra Junqueiro)، نویسنده مشهور پرتغالی نیز حضور داشت.

علاوه بر شصت هزار جلد کتاب، ترکیبی پرقدرت از هنر دکو و احیای سبک‌ معماری گوتیک باعث می‌شود تا این کتابخانه، یکی از معروف‌ترین کتاب فروشی‌های اروپا باشد. علاوه بر کتاب‌هایی که در هر گوشه و کنار به چشم می‌خورد، آنچه این کتاب‌فروشی قدیمی را برجسته می‌سازد، راه‌پله‌ مارپیچ دوتایی، یک پنجره سقفی با نورگیری متشکل از شیشه‌‌های رنگی و یک کافه‌ کوچک در طبقه‌ی دوم است.

کتابفروشی للو پورتو


کتاب فروشی للو و ایرمائو با پلانی مستطیل شکل، از دو طبقه تشکیل شده است. پلکان سرخ رنگ مارپیچی بازدیدکنندگان را به نیم طبقه دوم هدایت می کند. دیوارهای بلندی که تا این نیم طبقه رسیده‌اند، دارای قفسه‌هایی هستند که کتاب ها در آن ها چیده شده است. این راه پله مارپیچ قرمز رنگ و همین طور دیوارهای چوبی، ظاهر جذاب و اسرارآمیزی به کل فضا می‌دهد. شایعه هایی وجود دارد که بیان می کند جی. کی. رولینگ، خالق داستان‌های هری پاتر، برای فضا سازی داستان خود از این بنا الهام گرفته است.

کتابفروشی للو پورتو

این نویسنده مشهور در اوایل دهه 1990 میلادی، به مدت ده سال در پورتو به عنوان یک معلم زبان انگلیسی زندگی می‌کرد. گویا او عادت داشته تا در کافه‌ای که در طبقه دوم کتاب فروشی قرار دارد، قهوه بنوشد. به طور حتم شباهت‌هایی بین پله مارپیچ کتاب فروشی و فضای داستانی او وجود دارد.

سقف این فروشگاه یکی از زیباترین بخش های آن است. این سقف را می‌توانید بعد از بالا رفتن از پله‌ها، از فاصله نزدیک‌تر ببینید. این سقف شیشه‌ای دارای جزئیات طرح های سبک نئوگوتیک بوده و از رنگ‌های درخشان قرمز و آبی در آن استفاده شده است. در مرکز آن، تصویر کارگری درحال کار را مشاهده خواهید کرد که عبارتی با این مضمون در کنار آن نوشته شده است: «شایستگی در کار است!».


کتابفروشی للو پورتو
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار