gardeshban.ir

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری/
سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) بازگشایی مرزهای چین را به عنوان آخرین قطعه در پازل بهبود گردشگری پس از بزرگترین بحران در تاریخ این صنعت، معرفی کرد.
کد خبر: ۵۷۴۵۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
جهان منتظر چین بود!

«زوراب پولولیکاشویلی» ـ دبیر کل سازمان جهانی گردشگری ـ در رأس یک هیأت بلندپایه به شهر هانگژو سفر کرد و به گرمی از لغو محدودیت‌های سفر در چین به عنوان یک تقویت بزرگ برای رشد اقتصادی و فرصت‌های اجتماعی در آسیا و اقیانوسیه استقبال کرد.

بر اساس داده‌های سازمان جهانی گردشگری، این بیماری همه‌گیر برای مقاصد جهان، تنها در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به سبب سفر نکردن گردشگران چین، در مجموع ۲۷۰ میلیارد زیان به همراه داشت و «پولولیکاشویلی» بازگشایی مرزهای چین را لحظه‌ای توصیف کرد که جهان منتظر آن بوده است.

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، نخستین رییس آژانس سازمان ملل است که از زمان لغو محدودیت‌ها به چین سفر می‌کند. «هو هپینگ» ـ وزیر فرهنگ و گردشگری چین ـ از حمایت سازمان جهانی گردشگری در دوران همه‌گیری و پیوستن به جشن‌ رسمی بازگشایی مرزهای چین برای سفر استقبال کرد. در یک نشست دوجانبه، «هو هپینگ» و «پولولیکاشویلی» توافق کردند که همکاری خود را درباره قرار دادن گردشگری در دستور کار توسعه بین المللی و در زمینه‌های کلیدی آموزش گردشگری و گردشگری برای توسعه روستایی بیشتر کنند.

طبق آمارهای سازمان جهانی گردشگری، چین قبل از همه‌گیری بزرگترین بازار منبعِ گردشگری در جهان بود. در سال ۲۰۱۹، گردشگران چینی جمعاً ۲۵۵ میلیارد دلار برای سفرهای بین‌المللی هزینه کردند، درحالی‌که گردشگری داخلی نیز به عنوان ستون رشد و اشتغال عمل کردند و با بیش از ۶ میلیارد سفر در آن سال، از مشاغل و کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه حمایت کردند.

تمجید از چین برای توسعه گردشگری روستایی

با توجه به فعالیت سازمان جهانی گردشگری برای تبدیل گردشگری به نیروی محرکه توسعه روستایی، هیأت بلندپایه این نهاد سازمان ملل از منطقه «Yucun»، یکی از چهار مقصد چین که در میان بهترین دهکده‌های گردشگری سال انتخاب شده‌اند، نیز دیدن کردند. این روستا به دلیل تعهد خود به تبدیل گردشگری به منبع فرصت‌های محلی، علاوه‌بر تعهد به گردشگریِ دوستدار محیط‌زیست و رویکرد پیشگام در مدیریت پسماند در مقصد، مورد تمجید قرار گرفت.

چین شریک اصلی گردشگری

در سال گذشته، چین خود را به عنوان یکی از حامیان اصلی سازمان جهانی گردشگری در چندین حوزه اصلی تثبیت کرده که شامل گردشگری مثبت طبیعت است که سازمان جهانی گردشگری آن را در دستور کار کنفرانس تنوع زیستی سازمان ملل متحد (COP۱۵) قرار داد که چین به عنوان رئیس آن حضور دارد.

مقامات سازمان جهانی گردشگری در ماه سپتامبر برای مجمع جهانی اقتصاد گردشگری (GTEF) که در ماکائو برگزار می‌شود، به چین بازخواهد گشت. دوره دهم این مجمع بستری را برای دولت‌ها، رهبران تجاری، کارشناسان و دانشگاهیان فراهم می‌کند تا برنامه‌های مشترک برای توسعه پایدار گردشگری را پیش ببرند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار