gardeshban.ir

اگر دوست دارید شهر کلن را در لایه‌های عمیق‌تری تجربه کنید، باید به گشت و گذار در محله‌های جذاب آن بپردازید.
کد خبر: ۵۷۴۵۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
مردم کلن عاشق محله‌های شهرشان هستند. این شهر ۸۶ محله رسمی و محله‌های کوچک‌تر بسیاری دارد. هر کدام از آن‌ها هویت خاص خودشان را دارند و این هویت با ساکنین سابق شهر، مردمی که اکنون در آن ساکن هستند و کسانی که در آینده در این شهر زندگی خواهند کرد، شکل می‌گیرد.

غنی یا فقیر، محله‌های کلن جاهای سرزنده‌ای هستند که ارزش پرسه زدن دارند. در این راهنما شما را با پنج محله جذاب کلن آشنا خواهیم کرد.

ارن فلد

ارِن فِلد (Ehrenfeld) از سال ۱۸۸۸ عضوی از شهر کلن شده است. این روزها این محله را به عنوان محله سرزنده هنرمندان می‌شناسند. اینجا پر از کلوب‌، گالری هنری، تئاتر و غیره است.

با استفاده از خط ۳، ۴ و ۵ مترو می‌توانید به این محله برسید. در ارن فلد می‌توانید به سراغ وان دایک (Van Dyck) بروید، یک قهوه عالی بگیرید و سپس با پای پیاده در محله گشت و گذار کنید.

می‌توانید در این بین به دیدن بوتیک‌های طراحی داخلی مانند اوتنسیل (Utensil) یا لدِرِر (Lederer) هم بروید. قبل از اینکه برای تفریحات شبانه آماده شوید، چند ساعتی را در نپتون بد (Neptunbad) بگذرانید. برای این کار نیازی به لباس شنا ندارید.

محله ارن فلد - کلن

مولهایم

مولهایم (Mülheim) در سال ۱۳۲۲ شکل گرفت و در سال ۱۹۱۴ به شهر کلن پیوست. برای رسیدن به این محله می‌توانید از ایستگاه اصلی، سوار خط ۱۸ شده یا از فرایزن پلاتس (Freisenplatz) سوار خط ۴ شوید و در واینر پلاتس (Wienerplatz) پیاده شوید. سپس بعد از پنج دقیقه پیاده‌روی، به کاوپ اشتراسه (Keupstrasse)، مرکز جامعه سرزنده ترک‌های کلن، خواهید رسید. می‌توانید قبل از اینکه در خیابان‌های محل گردش کنید، یکی از بهترین کباب‌های دونر عمرتان را سفارش دهید. اگر خوش شانس باشید، یک یا دو عروسی هم در بین راه می‌بینید. برای آخر شب می‌توانید به شاوشپیل هاوس (Schauspielhaus) یا کنسرتی در کولتور بونکر (Kulturbunker) بروید.

محله مولهایم - کلن

محله بلژیکی‌ ها

محله بلژیکی‌ها (Belgisches Viertel) یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین محله‌های کلن به شمار می‌رود. اینجا پر از بوتیک‌های مد و مغازه‌هایی است که چیزهای عجیب و جالب می‌فروشند. احتمالاً تا قبل از این خودتان هم نمی‌دانستید به این وسایل نیاز دارید اما اکنون به نظر بسیار ضروری هستند. اگر در فریزِن پلاتس (Friesenplatz) یا رودولف پلاتس (Rudolfplatz) پیاده شوید یا از ایستگاه اصلی ۲۰ دقیقه پیاده‌روی کنید، به این محله خواهید رسید. در مرکز محله، حیاط کلیسای بروسلر پلاتس (Brüsslerplatz) قرار دارد که در تابستان‌ها به مکانی پر جنب و جوش و زنده تبدیل می‌شود.

محله بلژیکی ها - کلن

نیپس

نیپِس (Nippes) اکنون یکی از مد روزترین محله‌های کلن به حساب می‌آید و در اصل محله‌ای متعلق به طبقه کارمند است. در این حوالی کافه‌های سنتی قدیمی در کنار بوتیک‌های شیک و فروشگاه‌های خواربار فروشی ارگانیک قرار دارند. لایپزیگر پلاتس (Leipzigerplatz) به شما تصویری ارائه می‌دهد که بتوانید حال و هوای محله قبل از بمباران و ویرانی جنگ جهانی دوم را تصور کنید. در کافه آیک‌هورنهن (Café Eichhörnchen) یا تورتکن تورتکن (TörtchenTörtchen) هم توقف کنید و با یک کیک خوشمزه از خودتان پذیرایی کنید. ردیف خانه‌های کارگری آجری و کوچک با پنجره‌های مربعی در زِکزیگ‌فرتل (Sechzigviertel) چیزی مختص کلن است که نباید دیدنش را از دست دهید. با استفاده از خط ۱۲ یا ۱۵ و پیاده شدن در لوز اشتراسه (Lohsestr) یا فلورا اشتراسه (Florastr) می‌توانید به اینجا برسید.

محله نیپس - کلن

راتناو پلاتس

راتِناو پلاتس (Rathenauplatz) در پشت خیابان شلوغ و دانشجویی زول پیکر (Zülpicher) واقع شده و همچنین بخشی از قسمت بمباران نشده کلن محسوب می‌شود. ساختما‌ن‌های محل همگی یک پارک را محصور کرده‌‌اند. اگر دنبال برخی از بهترین تاپاس‌های شهر هستید، به سراغ مایستر گِهارت (Meister Gerhard) رفته یا بعد از کمی خرید در بوتیک‌های مستقل خیابان اِنگلبرت (Engelbertstr)‌ به هلِرس براهاوس (Hellers Brauhaus)‌ بروید. با استفاده از خطوط ۱۲ یا ۱۵ مترو و پیاده شدن در ایستگاه‌های «رودولف پلاتس» یا «زول پیکر پلاتس» می‌توانید به این محل برسید.


محله رتناو پلاتس - کلن
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار