gardeshban.ir

دیوارهای شهر قدیمی دوبرونیک (Dubrovnik City Walls) یکی از جاذبه های اصلی این شهر زیباست. دوبرونیک پرزرق‌و‌برق‌ پر است از جاهای شگفت‌انگیز و زیبا، که در این میان شهر قدیمی آن که داخل دیواره‌های ضخیم قرون وسطایی محصور شده است، از شگفت انگیزترین دیدنی های آن است.
کد خبر: ۵۷۵۳۰
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
دوبروونیک شهری بندری و شیک در کشور کرواسی و مانند یک موزه قرون وسطایی است. از جالب ترین ویژگی‌های معماری شهر دوبروونیک، پیاده روهای مرمری آن هستند که بر جذابیت این شهر افزوده است. هیچ گردشگری نیست که به کرواسی برود و از شهر دوبروونیک دیدن نکند. به دلیل زیبایی‌های منحصر به فرد این شهر، لقب "مروارید آدریاتیک” را به آن داده اند.

دیوارهای شهر قدیمی دوبرونیک (Dubrovnik City Walls) یکی از جاذبه های اصلی این شهر زیباست. دوبرونیک پرزرق‌و‌برق‌ پر است از جاهای شگفت‌انگیز و زیبا، که در این میان شهر قدیمی آن که داخل دیواره‌های ضخیم قرون وسطایی محصور شده است، از شگفت انگیزترین دیدنی های آن است. در سال 1979، شهر قدیمی دوبرونیک که شامل بخش قابل توجهی از دیوارهای قدیمی دوبرونیک است، به فهرست میراث جهانی یونسکو پیوست.

دیوارهای شهر قدیمی دوبرونیک


هرکس برای اولین بار به سیاحت این شهر می‌رود باید گشت‌وگذارش را با قدم زدن دور این دیوارهای قدیمی و محکم آغاز کند. یک قدم‌زنی مطبوع به طول دو کیلومتر. در طول این گشت‌وگذار با قلعه‌ها، برج‌ها و توپ‌های قدیمی زیبایی مواجه خواهید شد.

بعد از گشت زدن دور دیواره‌های بیرونی شهر می‌توانید از طریق دروازه معروف ستون‌دار که در سال 1537 ساخته شده و خود یکی از زیباترین سازه‌های شهر است، وارد شهر قدیمی شوید. از روی دیوار‌های بلند شهر می‌توانید منظره حیرت‌انگیز سقف‌های رنگی خانه‌ها و منظره‌ی درخشانی از تلالو آب‌ دریای آدریاتیک را ببینید و لذت ببرید.




شهر قدیم دوبرونیک (Old Town) که در خلال استقلال ‏از یوگسلاوی سابق ایجاده شده است همواره مورد توجه گردشگران این شهر بوده است.‏‏ ‏شهر قدیمی با ساختمان های تاریخی، کوچه های سنگفرش، بافت تاریخی-باستانی شما را به دل تاریخ می برد. با نشستن در کافه رستوران های زیبای این بافت قدیمی لذتی وصف ناپذیر از دوران قرون وسطی را تجربه خواهید کرد.

دیوارهای شهر قدیمی دوبرونیک


قدیمی ترین سیستم های استحکام در اطراف شهر احتمالا جبهه های چوبی بوده است. دیوارهای شهری دست نخورده امروزی، که عمدتا در سده های 12 تا 17 ساخته شده اند، مدت هاست که باعث افتخار برای دوبرونیک شده است.

این دیوارها مسیری بی وقفه به طول تقریبا 1940 متر دارند که اکثر بخش های شهر قدیمی را محاصره کرده و حداکثر ارتفاع آنها در حدود 25 متر است. بخش اعظم دیوارها و استحکامات موجود در سده های 14 و 15 ساخته شده اند، اما بطور مداوم تا قرن هفدهم گسترش یافته و تقویت شده است.



بسیاری از این دیوارها و قلعه ها برای حفاظت از مردم شهر در قرون وسطی ساخته شد و هم اکنون تبدیل ‏به یکی از جاذبه های گردشگری این شهر شده اند. این قلعه های قدیمی که در شهر قدیمی دوبرونیک واقع شده اند ‏از سال 1979 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته اند.

از دروازه های مشهور این مکان می توان به دروازه ‏Pile، دروازه‏Ploce ‎‏ و دروازه‏Ponte ‎‏ اشاره کرد. همچنین از قلعه های معروف اینجا می توان به ‏Lovrijenac‏ اشاره ‏کرد. ‏ ‏ ‏ ‏ ‏‏

دیوارهای شهر قدیمی دوبرونیک


یک جفت کفش راحت، یک بطری آب و یک دوربین همراه خود ببرید و از تماشای شهر لذت ببرید. جالب است بدانید قلعه‌ها، اسکله‌ها، دیواره‌های بیرونی و راه‌های باریک و پیچ‌درپیچ شهر قدیمی دوبرونیک در کرواسی محل فیلمبرداری صحنه‌های مربوط به کینگزلندینگ در سریال بازی تاج و تخت‌ها (‏Game of Thrones‏) هستند و همین باعث محبوبیت دوچندان آن شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار