gardeshban.ir

درحالی رئیس سازمان هواپیمایی از مجاز بودن فروش بسته‌ای بلیت (اجباری) در ایام نوروز خبر داده بود که سازمان بازرسی فروش این نوع بلیت را ممنوع اعلام کرد.
کد خبر: ۵۷۵۳۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
سازمان بازرسی فروش


هفته گذشته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با پیش بینی جابجایی 2 میلیون مسافر در تعطیلات نوروزی، گفته بود: برای مسیر‌های داخلی 11 هزار و 700 پرواز برنامه‌ای و 700 پرواز فوق العاده و 4 هزار و 700 پرواز بین المللی در نظر گرفته که 635 مجوز پرواز فوق العاده صادر شده است.

وی با اعلام این‌که فروش بلیت به صورت بسته‌ای در برخی مسیر‌های پروازی مجاز است، افزود: در بعضی مسیر‌ها فروش چارتری ممنوع بوده و در صورت تخلف مجوز پرواز شرکت‌های هواپیمایی خاطی لغو می‌شود. چنانچه شرکت‌های هواپیمایی نرم افزار‌های موبایلی فروش یا آژانس‌های هواپیمایی خارج از قیمت مصوب اقدام به فروش بلیت کنند با آنان برخورد قانونی می‌شود.

این در حالی است که بازرس‌کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی‌ کل کشور با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی طی هشداری به رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت فروش اجباری بلیت پروازهای داخلی (فروش تور همراه بلیت در مواقعی که مسافران متقاضی خرید صرفاً بلیت هستند یا تحمیل هرگونه شرایطی خارج از خواست مسافرین) خبر داده است.

در زمان حاضر بازار حمل‌ونقل هوایی مسافری کشور با کمبود شدید عرضه مواجه است. مشخص نیست دلیل این کمبود مشکل در تامین ناوگان است یا این‌که برای فشار بر متولی حمل‌ونقل در راستای افزایش قیمت‌ها. اما آنچه مشخص است بخش مذکور از یک نابسامانی شدید رنج می‌برد که سازمان هواپیمایی کشوری نیز قادر به رفع آن نیست.

هفته گذشته و پیش از صدور مجوز فروش بلیت اجباری پروازهای داخلی، سخنگوی سازمان هواپیمایی از ممنوعیت فروش این نوع بلیت خبر داده بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار