gardeshban.ir

گلدشت (Goldasht) نام یک منطقه عمومی گردشگری در شهرستان بروجرد در غرب ایران است.
کد خبر: ۵۷۵۳۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که اسم و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. یکی از جاهای دیدنی این استان منطقه گلدشت بروجرد است.

گلدشت (Goldasht) نام یک منطقه عمومی گردشگری در شهرستان بروجرد در غرب ایران است. این منطقه در غرب شهر بروجرد و در دامنه رشته کوههای زاگرس قرار گرفته است. گلدشت یک دره قیفی شکل به طول تقریبی هفت کیلومتر است که از حوالی روستای کپرگه آغاز و تا تپه چغا در غرب شهر بروجرد ادامه می یابد.




جاده ای به طول 12 کیلومتر از مجاور تپه چُغا در طول گلدشت عبور می کند و تا روستای کپرگه ادامه می یابد که محور اصلی گردشگری در این منطقه است. در واقع گلدشت یک مسیر روستایی است که در غرب بروجرد امتداد دارد و به دلیل وجود آب و درختان زیبا جذابیت مطلوبی کسب کرده که همواره یکی از گردشگاه هایی بوده که دسترسی به آن آسان است.




طبیعت جنگلی گلدشت بروجرد چندین روستا را در خود جای داده است که روستاهای فیال، شیخ میری، قلعه و کپرگه بخشهای مهم آن هستند. بهترین منطقه خوش آب و هوای بروجرد سر تا سر مسیر جاده گلدشت است که مملو از درختان سیب، آلبالو و گیلاس بوده و عطر خوش آن ها تمام فضا را پرکرده است. انتهای این باغ ها نیز به رودخانه پر آب و زیبای گلرود ختم می‌شود.

منطقه گلدشت بروجرد


روستای کپرگه که داخل این منطقه قرار دارد مسیر آن از روستای شیخ میری سادات می‌گذرد. این روستا نیز دارای هوای مطبوع و باغات فراوان سیب است که دوغ محلی آن بسیار معروف است ودر انتهای این روستا، تنگه کپرگه واقع است که مکان بسیار مناسبی برای علاقه‌مندان به کوهنوردی است.




اگر با ماشین از غرب بروجرد در جاده شیخ میری به سمت گلدشت ‏رانندگی کنید، حدودا 12 کیلومتر راه خواهید داشت. این مسیر در اواخر بهار و در فصل تابستان بسیار زیبا و ‏دیدنی است چرا که سر تا سر آن را درختان سیب و آلبالو و گیلاس کاشته‌اند و بدین ترتیب بهشتی بی‌بدیل با ‏عطر خوش میوه‌ها و سرسبزی درختان پدیدار گشته است. رودخانه‌هایی با آب خنک و گوارا بر این باغات ‏سرک می‌کشند و با سخاوت تمام باعث سرسبزی این منطقه می‌شوند. ‏


منطقه گلدشت بروجرد
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار