gardeshban.ir

سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی توضیحاتی را درباره اقدامات این بندر برای نوروز ۱۴۰۲ تشریح کرد و گفت که مسافران به‌جهت حفظ ایمنی، به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجاز استفاده نکنند.
کد خبر: ۵۷۶۰۰
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
بنادر کشور پذیرای مسافران نوروزی است/ از شناورهای غیرمجاز استفاده نکنید

نادر پسنده درباره وضعیت آمادگی بنادر ایران برای سفرهای نوروزی توضیح داد: در بندر خرمشهر هشت پست اسکله تفریحی روز گذشته با حضور مسئولان استانی افتتاح شد و مانور امداد و نجات دریایی برای اطمینان از ایمنی سفرهای دریایی برگزار شد. همچنین بندر آبادان و اروند کنار،  از ابتدای اسفند تا کنون بیش از ۱۵۰ هزار زائر دفاع مقدس پذیرایی شدند.

وی ادامه داد: بازدید از بندر امام خمینی نیز در ساعات تعیین‌شده برای مسافران نوروزی مهیاست، همچنین شناورهای تفریحی نیز در دو منطقه جداگانه به صورت یک روز در میان می‌تواند پذیرای مسافران نوروزی باشد.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر درباره اقدامات انجام‌شده در بندر بوشهر نیز بیان کرد: از اواسط هفته ترمینال مسافری این بندر آماده ارائه خدمت به همه مسافران خواهد بود. تا کنون گزارش ترافیکی در منطقه بوشهر دریافت نکردیم اما پیش‌بینی می‌کنیم از اواسط هفته ترافیک قابل توجه مسافران نوروزی در بندر بوشهر مشاهد شود.

سفرهای دریایی به کیش تا دوشنبه لغو شد

پسنده ادامه داد: بندر لنگه در غرب استان هرمزگان از ۲۵ اسفند با هوای نامناسب مواجه شده که باعث شده سفرهای دریایی از چارک و بندر آفتاب به کیش متوقف شود، پیش‌بینی هواشناسی این است که این توقف تا یکشنبه ادامه خواهد داشت. درخواست ما این است که مردم تا پیش از صبح دوشنبه این بنادر را برای حرکت به سمت کیش انتخاب نکنند زیرا آنجا منجر به ترافیک خواهد شد.

وی درباره بنادر مسافرتی بندرعباس نیز توضیح داد: سفرهای دریایی بین بندر شهید حقانی به قشم انجام می‌شود و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد، اما از آنجایی که هوای نامناسب غرب استان به سمت شرق حرکت خواهد کرد ممکن است در روزهای آینده با محدودیت‌هایی برای سفر به بعضی از جزایر مواجه شویم.

سخنگوی ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: خواهش ما از مسافران این است زمانی که اصطلاحا دریابست داده می‌شود و اجازه تردد و حرکت شناورها به دلیل بد بودن هوا داده نمی‌شود به هیچ عنوان از شناورهای غیرمجاز استفاده نکنند، زیرا دریابست برای ایمنی جان مسافران است و استفاده از شناورهای غیرمجاز و تردد از مسیرهای غیرمجاز خطر جانی ایجاد کرده و امداد و نجات را هم دشوار خواهد کرد.  

تردد خودرویی از طریق لندینگ‌کرافت‌ها از پل لافت برقرار است

پسنده ادامه داد: در حال حاضر تردد خودرویی از طریق لندینگ‌کرافت‌ها از پل لافت برقرار است و تا کنون مشکلی گزارش نشده است.

وی درباره بندر چابهار نیز توضیح داد: این بندر ترافیک معمول دارد و امکان بازدید از بندر هم فراهم است، ترمینال مسافری بندر چابهار هم آماده است که در حال حاضر تا این لحظه گزارش ترافیک جدی نداشتیم.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر با بیان اینکه همه بنادر شمالی نیز آماده پذیرایی از مسافران برای بازدید از بندر هستند، افزود: هوا نسبتا مطلوب گزارش شده و امیدواریم مسافرانی که بنادر شمال یا جنوب را برای سفرهای دریایی انتخاب می‌کنند از امکاناتی که برای بازدیدهای دریایی تامین‌ شده لذت ببرند.

پسنده درباره امکانات و ناوگان دریایی فراهم‌شده برای نوروز ۱۴۰۲ نیز توضیح داد: ۴۸ فروند شناور مسافری با بیش از ۵۸۰۰ صندلی، بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ فروند شناور تفریحی با ظرفیت ۵۷ هزار صندلی و ۶۴ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت حمل ۲۷۰۰ خودرو در ایام نوروز در خدمت مسافران است.  
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار