gardeshban.ir

گزارش/
مسافرت فرصتی است تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره چند روزی را در آرامش بگذرانیم. اما حتی در زمان مسافرت هم باید به فکر امنیت خانه و لوازم موجود در آن باشیم.
کد خبر: ۵۷۶۰۸
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
چگونه در زمان سفر از خانه خود محافظت کنیم؟/ راه‌های محافظت از خانه در زمان سفر


مسافرت فرصتی است تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره چند روزی را در آرامش بگذرانیم. اما حتی در زمان مسافرت هم باید به فکر امنیت خانه و لوازم موجود در آن باشیم. به خصوص این روزها به علت بالا بودن قیمت لوازم خانگی و دیگر لوازم ارزشمند موجود در خانه مجبور هستیم بیشتر، موارد ایمنی را رعایت کنیم تا در زمان برگشت با اتفاقات ناخوشایند و بروز حادثه روبرو نشویم. 

یکی از مهم‌ترین این اتفاقات ورود سارقان به منزل و سرقت لوازم و اشیای قیمتی است. بنابراین برنامه‌ریزی برای سفر فقط محدود به انتخاب مقصد، رزرو تور، خرید بلیط هواپیما و مواردی از این دست نیست بلکه فراهم کردن حفاظت از خانه در زمان سفر هم مسئله‌ای است که باید به آن توجه کنیم. 

استفاده از قفل ضد سرقت و محافظ

استفاده از قفل ضد سرقت و محافظ یکی از راه‌های حفاظت از خانه در زمان سفر است. سعی کنید از درب ضدسرقت برای خانه استفاده کنید و در کنار قفل، از محافظ درب و پنجره هم برای امنیت بیشتر کمک بگیرید. معمولا سارقان خانه‌هایی را برای سرقت انتخاب می‌کنند که امکانات ایمنی کمی دارند.

استفاده از ردیاب برای ماشین‌های پارک شده در منزل

استفاده از ردیاب برای ماشین‌های پارک شده در منزل می‌تواند دغدغه شما درباره امنیت خودرو را از بین ببرد. در واقع کارشناسان و پلیس استفاده از ردیاب را یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت خودرو می‌دانند. همچنین در صورت سرقت خودرو ردیاب باعث می‌شود از مکان آن باخبر شوید.

نصب دزدگیر در خانه برای حفاظت از خانه در زمان سفر

نصب دزدگیر در خانه یکی از راه‌های اصلی حفاظت از خانه در زمان سفر است که تا حدود زیادی خیال شما را راحت می‌کند. دزدگیرها و سیستم‌های امنیتی با استفاده از سنسورهای حرکتی، وجود سارقان در منزل را شناسایی می‌کنند و سپس با پخش صدای هشدار دهنده از سرقت وسایل جلوگیری می‌کنند. یکی از ضعف‌های این سیستم‌ها حساسیت به حرکت حیوانات خانگی است.

نصب ردیاب برای لوازم منزل

نصب ردیاب برای لوازم منزل یکی از جدیدترین روش‌های حفاظت از خانه در زمان سفر است. ردیاب‌ها یا جی‌پی‌اس‌ها در صورت به سرقت رفتن لوازم، به شما محل دقیق آن‌ها را نشان می‌دهند. البته علاوه بر این کاربرد، ردیاب‌ها امکان شنود هم دارند و به شما اجازه می‌دهند در زمان مسافرت وضعیت خانه‌ی خود را از راه دور بررسی کنید.

نصب دوربین امنیتی برای حفاظت از خانه در زمان سفر

نصب دوربین امنیتی برای حفاظت از خانه در زمان سفر راه‌حل دیگری است که می‌توانید از آن استفاده کنید. دوربین‌های مداربسته با قابلیت ارسال تصاویر آنلاین به شما اجازه می‌دهند در زمان سفر مراقب منزل خود باشید. معمولا سارقان به سراغ خانه‌هایی نمی‌روند که دارای دوربین امنیتی هستند. از طرف دیگر در صورتی که خانه مورد دستبرد قرار بگیرد با استفاده از تصاویر دوربین مداربسته می‌توان سارقان را شناسایی کرد.

نکات کلیدی درباره حفاظت از خانه در زمان سفر 

استفاده از روش‌های معرفی شده تا حدود زیادی امنیت خانه شما را تامین می‌کند، اما به جز این روش‌ها، توجه به یک سری نکات ساده هم به شما کمک می‌کند در زمان مسافرت بهتر بتوانید از خانه‌ی خود محافظت کنید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

قبل از سفر راه‌های ورودی را کنترل کرده و از بسته بودن کامل در، لق نبودن لولا‌ها و سالم بودن قفل‌ها مطمئن شوید.

برای جلوگیری از ورود سارقان به خانه، همه‌ی پنجره‌ها مخصوصا در طبقات همکف، پاسیو و دیوارهای کوتاه را با حفاظ مطمئن و مقاوم بپوشانید. بهتر است هر چند وقت یکبار نرده‌های حفاظ را تکان دهید و از محکم بودن آن‌ها مطمئن شوید.

فضای خالی زبانه قفل در را با یک تکه کاغذ، چوب یا مقوای فشرده پر کنید تا از باز شدن آن توسط لوازم سارقان جلوگیری کنید.

یکی دیگر از راه‌های حفاظت از خانه در زمان سفر این است که هنگام خروج از منزل به جز بستن در، حتما پنجره‌های بزرگ را هم مسدود کنید.

از درب‌های ضدسرقت استفاده کنید.

در صورت استفاده از آژیر خطر، آن را جایی نصب کنید که به راحتی توسط سارقان قابل شناسایی نباشد.

اگر از دزدگیر استفاده می‌کنید قبل از سفر از سالم بودن آن مطمئن شوید.

مشخصات لوازم خانگی، تابلوهای نقاشی، جواهرات و اشیای گران‌بها را یادادشت کنید. همچنین تهیه کردن عکس از آن‌ها باعث می‌شود در صورت وقوع سرقت بتوانید لوازم خود را شناسایی کرده و مجددا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

در صورتی که به محل جدیدی نقل مکان کرده‌‌اید قفل‌های اصلی خانه را عوض کنید و مطمئن شوید کسی به جز شما به کلیدها دسترسی ندارد.

بهتر است در و پنجره‌هایی که حفاظ ندارند را با گذاشتن پیچ یا میله‌هایی در پشت آن، به اصطلاح کور کرده و ببندید.

نردبان، چهارپایه، گلدان‌های بزرگ و بلند و مواردی از این دست را در کنار دیوارهای قرار ندهید زیرا با این کار محل مناسبی را برای ورود سارقان فراهم می‌کنید.

توصیه می‌کنیم زیر درهای ورودی ساختمان را بپوشانید.
در زمان مسافرت، به افرادی که اطمینان دارید بسپارید تا مراقب منزل شما باشند و به طور مرتب به آن سرکشی کنند.
اگر در پارکینگ منزلتان دارای کنترل از راه دور است، بعد از خروج از پارکینگ از بسته شدن در مطمئن شوید و سپس به مسافرت بروید.

برای جلوگیری از به سرقت رفتن اموال باارزش، قبل از سفر آن‌ها را به فرد مورد اطمینان یا صندوق امانات بانک بسپارید.

سعی کنید کلیدهای در منزل را زیر جاکفشی، زیر فرش و دیگر محل‌های قابل دسترس قرار ندهید.

کلید خانه‌ی خود را در اختیار شرکت‌های خدماتی، معاملات ملکی و کارگرانی که برای تعمیر به خانه‌ی شما رفت وآمد می‌کنند قرار ندهید و سعی کنید آن‌ها متوجه مسافرت شما نشوند.
حتما برای درهای دو لنگه قفل اضافه تعبیه کنید.

در صورت سکونت در مجتمع مسکونی با پلیس محله یا سرایدار مورد اطمینان هماهنگ کنید تا حواسشان به خانه شما باشد.

در زمان مسافرت، از روشن گذاشتن رادیو و تلویزیون و چراغ یک اتاق بپرهیزید. زیرا این کارها حساسیت همسایه‌ها را نسبت به صداهای داخل خانه‌ی شما کم کرده و کار سارقان را برای سرقت راحت‌تر می‌کنند. همچنین این روش‌ها قدیمی شده‌اند.

در زمان خروج از خانه توجه کسی را جلب نکنید و با کمترین نمایش، چمدان‌هایتان را به ماشین منتقل کنید. سعی کنید کسی متوجه خالی بودن منزل برای مدت طولانی نشود.

ساعت و تاریخ سفر خود را به اشخاص نامطمئن نگویید.

اگر در زمان سفر خودروی خود را داخل حیاط یا پارکنیگ پارک می‌کنید حتما از قفل فرمان و قفل پدال استفاده کنید. در این صورت سارقان نمی‌توانند با سرقت خودرو، لوازم بیشتری را از خانه خارج کنند.
به هیچ‌وجه محل نگهداری طلا، جواهرات، پول نقد و اشیای گرانبهای خود را به دیگران نگویید.

از نگهداری پول نقد و اموال باارزش در یکجا خودداری کنید.

اشیا قیمتی خود را کنار پنجره و درهایی که مشرف به کوچه و خیابان هستند قرار ندهید.

جمع‌بندی درباره حفاظت از خانه در زمان سفر

در این مقاله درباره شیوه‌ها و راه‌های حفاظت از خانه در زمان سفر صحبت کردیم. در صورتی که شما عزیزان به این نکات توجه کنید و موارد گفته شده را به کار ببرید تا حدود زیادی از سرقت منزل خود و بروز حوادث بد جلوگیری خواهید کرد و با خیالی آسوده‌تر به مسافرت خواهید رفت.



الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار