gardeshban.ir

روستای کوته کومه در بخش جنوبی آستارا قرار گرفته و یکی از روستاهای مهم گردشگری در منطقه است.
کد خبر: ۵۷۶۲۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای کوته کومه در بخش جنوبی آستارا قرار گرفته و یکی از روستاهای مهم گردشگری در منطقه است. علاوه‌ بر جنگل‌های اطراف، آبشار لاتون ، قله‌ی اسپیناس که در نزدیکی آن قرار دارد و چشمه‌های آب گرم را می توان از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کوته کومه دانست.

روستای کوته کومه ، روستایی خوش آب و هوایی است که طبیعت بسیار زیبا و متفاوتی دارد. این روستا در ۹ کیلومتری شهر لوندویل واقع شده است. مردم این روستا تالشی و اهل تسنن هستند. زبان مردم روستا عموماً تالشی است، اما به زبان های ترکی و فارسی تسلط کامل دارند.

روستای کوته کومه


از نظر گردشگری، کوته کومه یکی از روستاهای پر از جاذبه تلقی می‌شود که می‌توان به آبشار لاتون اشاره کرد. این آبشار با بلندای 120 متر، بلندترین آبشار استان گیلان به شمار می‌رود. در مسیر آبشار، ارتفاع به صورت تدریجی، 750 متر افزایش می‌یابد. آبشار لاتون از کوه اسپیناس سرچشمه می‌گیرد که بلندترین کوه در منطقه آستارا می‌باشد.

روستای کوته کومه

در این مسیر، باید از تپه های کوچک گذر کرد که می‌تواند برای کوهنوردان حرفه‌ای مسیر لذت بخشی باشد؛ زیرا دارای حوضچه هایی صخره‌ای می‌باشد که از این حوضچه ها می‌توان به عنوان استخرهای تک نفره استفاده کرد.

آبگرم، دیگر مکان مشهور روستای کوته کومه است که در خود روستا واقع شده و گردشگران برای درمان دردهای رماتیسمی، درد مفاصل و رفع ضایعات پوستی از این آبگرم استفاده می کنند.

این مکان با بهره مندی از دوش، حوض، سرویس بهداشتی، آبی سالم و مفید و خانه های سنتی و قدیمی و اطاق های مجهز کرایه ای جهت ارائه خدمات به مسافرین عزیز لحظات پر خاطره ای را می سازد.این روستا در بخش لوندویل، دهستان چلوند واقع شده، و آبشار لاتون نیز در 6 کیلومتری غرب روستاست.


روستای کوته کومه
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار