gardeshban.ir

گزارش/
امروز ترمینال های تهران در زمینه مسافربری بسیار پیشرفته هستند و به شهری که در ایران میخواهید سفر کنید می توانید از پایانه اتوبوس رانی استفاده کنید.
کد خبر: ۵۷۶۶۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۲-1402 January 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
معرفی پایانه های مسافربری تهران و امکانات آن ها به همراه آدرس/ اطلاعات کامل درباره ترمینال های زمینی تهران


امروز ترمینال های تهران در زمینه مسافربری بسیار پیشرفته هستند و به شهری که در ایران میخواهید سفر کنید می توانید از پایانه اتوبوس رانی استفاده کنید. در تهران چهار پایانه مسافربری بزرگ وجود که در چهار بخش شهر شمال و جنوب و شرق و غرب است. سفر زمینی از سفرهای مهم است و داشتن امکانات ، ماشین های با کیفیت و راننده های مجرب در آن از موارد بسیار مهم است. در این مقاله الی گشت هر چهار ترمینال تهران به شما مخاطب اهل سفر میکنید تا اگر خواستید با اتوبوس سفر بروید بدانید از چه پایانه ای و برای چه مقصدی استفاده کنید.

استفاده از اتوبوس و تاکسی های بین شهری یکی از ارزان ترین سفرها و حمل و نقل به حساب می آید و همواره متقاضیان زیادی دارد. در حدود ۵۰ سال اخیر امکانات سفری پایانه های مسافربری  تهران بسیار پیشرفته شده اند و از همین رو بسیار حائز اهمیت هستند. در ادامه مطالب با ترمینال تهران در زمینه پایانه مسافربری زمینی آشنا شوید.

ترمینال های تهران

اولین پایانه مسافربری در تهران

در تیرماه سال ۱۳۵۹، اولین پایانه مسافربری در تهران، با نام ترمینال جنوب (خزانه)، به طور رسمی آغاز به کار کرد و سال های بعد از آن به تدریج پایانه غرب و پس از آن پایانه ها شرق و بیهقی در تهران، تأسیس شده و هم زمان در دیگر شهرهای بزرگ کشور نیز، احداث پایانه های بین شهری آغاز شد. این گونه بود که ترمینال های مسافربری تبدیل به قسمتی مهم و جدایی ناپذیر از سیستم حمل و نقل خارج شهری کشور شدند.

ترمینال های اتوبوس تهران

ترمینال غرب از بزرگ‌ترین پایانه های تهران

اگر می خواهید به شهرهای شمالی، شمال غربی و غرب ایران سفر کنید باید پایانه مسافربری آزادی استفاده کنید. این پایانه از مهم ترین ترمینال های تهران است و تمام شرکت های مسافربری مجهز به ماشین های VIP و رانندگان مجرب است. هم چنین یادتان باشد که این ترمینال بزرگترین بخش تاکسی های بین شهری به شهرهای شمالی ایران دارد. از دو بخش اتوبوس رانی و تاکسی رانی تشکیل شده است. شرکت های بزرگی چون ایران پیما، گیتی پیما، عدل ، روان نور ، پیک صبا، میهن نور، لاله سیرجهان و…در آن فعالیت می کنند. تمام سرویس های تاکسی رانی آن خودروهای سمند است که به رنگ زرد است.

دسترسی به این پایانه از طریق ماشین شخصی امکان پذیر است و آسان ترین و ارزان ترین راه دسترسی به ترمینال آزادی استفاده از مترو تهران در خط چهار است که در ایستگاه آزادی پیاده می شوید و با طی کردن مسیری به پیاده روی ۱۵  دقیقه به ورودی و جایگاه اتوبوس های ترمینال آزادی می رسید.

خدمات این ترمینال رستوران و کافی‌شاپ، سالن استراحتگاه برای مسافران و رانندگان، اتوماسیون حمل بار، درمانگاه و اورژانس (شبانه روزی)، سالن استراحت برای مادران و کودکان زیر ۵ سال، انبار توشه مختص هر شرکت، دفتر نمایندگی وزارت راه و ترابری، دفتر نمایندگی سازمان تعزیرات حکومتی، دستگاه اندازه‌گیری قد، وزن ، پارک کودک، تلفن‌های همگانی، کافی‌نت، آژانس مسافربری، آرایشگاه، سرویس‌های بهداشتی مردانه و زنانه، کارواش، جایگاه سوخت، پارکینگ هست.

لیست شهرهای داردای سرویس ترمینال غرب

ابهر، اردبیل، ارومیه، استانبول، آنکارا، اصفهان، باکو، بانه، تبریز، تفلیس، رامسر، تنکابن، عباس آباد، طالقان،رشت، زنجان، کرمانشاه، ماکو، مشهد، همدان، یزد، شبستر، سلیمانیه،ایلام، سنندج، ایروان،ساوه، کامیاران

آدرس ترمینال غرب: تهران، ضلع شمالی میدان آزادی، پایانه مسافربری آزادی

شماره تلفن ترمینال غرب تهران: ۰۲۱۴۴۶۶۳۹۵۴

ترمینال جنوب قدیمی ترین پایانه مسافربری تهران

شاید برایتان جالب باشد که تا ۶۰ سال پیش تهران ترمینال مسافربری نداشته است و به خاطر رفت و آمد بسیاری از مسافران در سال ۱۳۵۳  ساخت ترمینال جنوب در نظر گرفته شده است و در سال ۱۳۵۸ به بهره برداری رسید. ترمینال جنوب از بزرگترین ترمینال های تهران است و حدود ۱۷ هکتار مساحت در دو طبقه هست. حدود ۱۷ تعاونی در آن فعالیت می کند و بیش از بیست شرکت مسافربری بزرگ چون همسفر، عدل، روان نور، گیتی پیما، ایران پیما و…. با اتوبوس های ‌ VIP و با راننده های مجرب و پایه یک در آن فعالیت می کنند. به تمام شهرهای مرکزی و جنوبی ، جنوب شرقی، شمال شرقی  و شمال غربی سرویس دارد و از این رو بزرگترین سرویس دهی نیز متعلق به ترمینال جنوب است.

یادتان باشد به شهرهای شمالی در استان مازندران و گیلان فقط سرویس ندارد و برای تعدیل سرویس های سفری بخشی در ترمینال آزادی فعال است .  اگر بخواهید از ترمینال جنوب به کاشان، اصفهان، شیراز، همدان، دلیجان، اراک، خمین، بندر عباس، کرمان و بسیاری از شهرهای دیگر سفر کنید هر روز در چندین نوبت سرویس ارائه می شود و فقط به غیر از های سیزن در هر روزشمار می توانید بلیط اتوبوس یا تاکسی های بین شهری را پیدا کنید. از این ترمینال برای قم و کاشان تاکسی های بین شهری هست و برای هر مسیر دیگری شما از اتوبوس های VIP استفاده می کنند. در گذشته دارای اتوبوس های بنز و و ولوو بود که از سال ۱۳۹۰تمامی اتوبوس ها به VIP ‌تغییر کرد.

اگر میخواهید از این ترمـینال استفاده کنید ساده ترین و ارزان ترین راه دسترسی به آن مترو خط یک به سمت کهریزک است که در ایستگاه ترمینال جنوب پیاده می شود و زیر گذر به سمت ترمینال می روید.

امکانات ترمینال جنوب

در تـرمینال جنوب امکانات زیادی وجود دارد. انواع فروشگاه های و سوپرمارکت های مختلف در این ترمـینال است. مجهز به یک رستوران است و جدای از آن چندین مغازه اغذیه فروشی دارد که معمولا از مواد غذایی به روز استفاده می کنند.‌ دارای درمانگاه و اورژانس است.‌ این ترمینال مجهز به خوابگاه رانندگان نیز هست. از دیگر امکانات در این ترمینال می توان به اتاق مادر و کودک، نمارخانه،  غرفه کتاب و محصولات فرهنگی،  آکواریوم، مغازه های با وسایل بهداشتی، جایگاه سوخت، پارکینگ، دستگاه های خود پرداز در تعداد ۲۰ عدد، کارواش، سرویس بهداشتی اشاره کرد. این ترمینال به صورت شبانه روز باز است و در هر ساعاتی از شبانه روز دارای سیستم خدمات رسانی و سرویس دهی است.

اتاق مادر و کودک
نمازخانه
غرفه کتاب و محصولات فرهنگی
آکواریوم
خرازی و بهداشتی
تلفن گویا
درمانگاه و اورژانس
قنادی
کلانتری ۲۰۸
کارواش
پارکینگ
دستگاه خودپرداز
جایگاه سوخت
آدرس ترمینال جنوب

لیست تمامی شهرهای ترمینال جنوب تهران

آبادان ،اراک، اردبیل، آستانه، اصفهان، اندیمشک، اهواز، بجنورد، بروجرد، بم،بندرعباس، بوشهر، تایباد، تبریز، جهرم، خرم آباد،خمین، دامغان، دزفول،رفسنجان، زاهدان، سبزوار، سمنان، شاهرود، شهرکرد، شوشتر، شیراز، عسلویه، خوانسار، گلپایگان، قم، نطنز، محلات، سیرجان، شهر رضا، سمیرم، جیرفت، کازرون، کاشان، کاشمر، کرمان، مسجد سلیمان، مشهد،ملایر،نهاوند،همدان،یاسوج، یزد

آدرس ترمینال جنوب: تهران، بزرگراه بعثت، روبروی کارخانه روغن نباتی قو، پایانه مسافربری خزانه

شماره ترمینال جنوب: ۰۲۱۵۵۱۸۵۳۹۰

ترمینال شرق، پایانه ای مسافربری برای رفتن به شهر های شمال شرقی ایران

ترمینال آزادی در سال ۱۳۷۵ به بهره برداری رسید اما با گسترش شهر تهران یک ترمینال مسافربری در شرق تهران نیز مورد نیاز بود از این رو در سال ۱۳۶۰ احداث شد  اما این ترمینال به خاطر بحبوبه جنگ فعال نبود و تا سال ۱۳۹۰ بخش های به آن اضافه شد و در سال ۱۳۹۳  تمام بخش هایش به بهره برداری رسید. اگر مسیر سفری شما به شهرهای شمالی از جاده هراز است از این ترمینال باید استفاده کنید.

ترمینال شرق از مهم ترین ترمینال های تهران است و ۲۰ شرکت بزرگ مسافربری و سه شرکت  مینی بوس در آن فعالیت دارند. شرکت هوایی چون جهان گشت مهر، آرتا سبلان، میهن نور، ترابری تا، ایران پیما  و… در آن فعالیت می کنند. این ترمینال نیز دارای تاکسی های بین شهری خودرو سمند به شهرهای شمالی است.‌ ترمینال شرق برای مسیرهای شرقی و شمالی و شمال شرقی چندین شهر مرکزی سرویس مسافربری دارد.

امکانات سالن انتظار ترمینال شرق

امکانات آن سالن انتظار مسافران برای هر شرکت مسافربری، نمایندگی وزارت راه و ترابری، تاکسی‌رانی پایانه به صورت شبانه‌روزی، ایستگاه آتش‌نشانی، خانه سلامت، دژبان‏‌های سپاه و ارتش، مجموعه ورزشی، تلفن ویژه افراد دارای معلولیت جسمی، سالن ورزشی، جایگاه عرضه سوخت گازوئیل، اورژانس شبانه‌روزی، اتاق مادر و کودک، سرویس‌های بهداشتی، شهرکتاب، کلانتری، نیمکت‌های سایبان‌دار، تلفن‌های عمومی، فروشگاه‌های مواد غذایی سرد و گرم، فروشگاه تنقلات، پارکینگ ، دستگاه‌های خودپرداز،کیوسک اطلاعات، سیستم تلفن گویا، خوابگاه مجهز برای رانندگان هست.

برای دسترسی به ترمینال شرق می توانید از مترو خط دو استفاده کنید و در ایستگاه تهران پارس پباده شوید و از آنجا تاکسی های ترمینال تهران پارس را استفاده کنید و به به این پایانه مسافربری برسید.

سایر خدمات و امکانات ترمینال شرق

دستگاه های خودپرداز
خوابگاه مخصوص برای رانندگان
سالن انتظار مسافران برای هر شرکت مسافربری
نمایندگی وزارت راه و ترابری
تاکسیرانی پایانه به صورت شبانه روزی
ایستگاه آتش نشانی
شهر کتاب
فروشگاه های مواد غذایی سرد و گرم
خانه سلامت
دژبان ‏های سپاه و ارتش
تلفن ویژه افراد دارای معلولیت جسمی
جایگاه عرضه سوخت گازوئیل
اورژانس شبانه روزی
کلانتری
تلفن های عمومی
پارکینگ

لیست شهرهای سفری و سرویس اتوبوس دهی ترمینال شرق تهران

اراک، اصفهان،آمل، بابل، بجنورد، بندرترکمن، ساری، سبزوار، قوچان، گرگان، گنبدکاووس، مشهد، یزد

آدرس ترمینال شرق: تهران، خیابان دماوند، سه راه تهران پارس، پایانه مسافربری تهران پارس

شماره ترمینال شرق: ۰۲۱۷۷۸۶۴۳۵۵

ترمینال زمینی شرق تهران

ترمینال بیهقی، پایانه ای در کنار میدان آرژانتین

پایانه بیهقی در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید و بهترین شرکت های سفری در این پایانه فعالیت می کند. به طور مثال رویال سفر و همسفر با این پایانه مسافربری فعالیت می کنند و بها بلیط ها نیز از دیگر ترمینال ها گران تر است.در اتوبوس های آن گاهی برای کودکان در بالای صندلی عروسک وجود دارد که کودک در طول سفر خسته نشود. تمامی اتوبوس های این ترمینال مجهز به اتوبوس های وی آی پی مانیتور دار است و به راحتی در طول سفر می توانید از مانیتور رو برویتان که مجهز به بازی، فیلم های به روز و موسیقی است استفاده کنید. ترمینال بیهقی از گران ترین سرویس های ترمینال های تهران است و همواره پر مسافر نیز بوده است.

این ترمینال تمیز ترین ترمینال تهران به نسب سه ترمینال دیگر است و مدام سیستم نظافت دهی خوبی  دارد. امکانات این ترمینال مسجدآژانس مسافرتی، اتوماسیون حمل بار،دستگاه‌های خودپرداز، خانه سلامت، سفره‌خانه سنتی، کافی‌شاپ، رستوران، اتاق مادر و کودک، کتابخانه، دفتر فروش بلیط شرکت‌ها و تعاونی‌های مسافربری، سالن انتظار مسافران، تلفن‌های همگانی، فروشگاه‌های مواد غذایی سرد و گرم، فروشگاه تنقلات، فروشگاه شهروند، خشکشویی، مرکز معاینه فنی، ویلچر ویژه استفاده افراد دارای معلولیت جسمی، پارک کودک، پارکینگ، نمایندگی وزارت راه و ترابری، دفتر نمایندگی تاکسیرانی شهر تهران، دفاتر خدمات بیمه، مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی در سالن انتظار مسافر،خوابگاه مجهز رانندگان، ایستگاه پایانه‌‏ای اتوبوس‌های شرکت واحد، نیمکت‌های سایبان‌دار،خدمات مکانیکی، کارواش هست.

 سرویس شهرهای پایانه بیهقی

اراک، ارومیه، اصفهان، اهواز، بابلسر،بروجرد، بوشهر، تبریز، جهرم، چالوس، خرم آباد،رشت، ساری، سنندج، شاهرود، شبستر، شهرکرد، شیراز، کرمان، کرمانشاه،گرگان، مشهد، همدان،یزد،گنبدکاووس،کلاچای

خدمات و امکانات ترمینال بیهقی تهران

مسجد
آژانس مسافرتی
اتوماسیون حمل بار
دستگاه های خودپرداز
خانه سلامت
رستوران
مرکز معاینه فنی
ویلچر ویژه استفاده افراد دارای معلولیت جسمی
دفاتر خدمات بیمه
کتابخانه
دفتر فروش بلیط شرکت ها و تعاونی  های مسافربری
سالن انتظار مسافران
تلفن های همگانی
فروشگاه های مواد غذایی سرد و گرم
فروشگاه تنقلات
فروشگاه شهروند
پارکینگ
نمایندگی وزارت راه و ترابری
دفتر نمایندگی تاکسیرانی شهر تهران
ایستگاه پایانه ای اتوبوس های شرکت واحد
خوابگاه مجهز رانندگان
کارواش
خدمات مکانیکی

آدرس ترمینال بیهقی: تهران، میدان آرژانتین، پارک سوار بیهقی، پایانه مسافربری بیهقی

شماره ترمینال بیهقی: ۰۲۱۸۸۵۳۴۳۸۴

چگونه می توان جدول زمانی ترمینال های زمینی تهران را جویا شد؟

بهترین راه برای استعلام ساعت عزیمت اتوبوس ها، تماس با دفاتر است. همچنین می توانید وب سایت های آنها را نیز بررسی کنید؛ اما بهترین راه مراجعه به وبسایت های فروش بلیط اتوبوس است. این وبسایت ها به شما اطلاعات کاملی در مورد تاریخ عزیمت و جدول زمانی، ایستگاه ها، قیمت ها، مدت زمان و سایر موارد را ارائه می دهند. شما می توانید بلیط خود را به صورت آنلاین با بهترین تضمین قیمت، رزرو کرده و پرداخت کنید.

نتیجه گیری

امروز اگر قصد خرید بلیط اتوبوس را دارید برای هر مقصدی می توانید از وب سایت های فروش بلیط اینترنتی اتوبوس استفاده کنید که با درج مبدا و مقصد ساهات حرکت در سامانه های بلیط فروشی مشاهده کنید. اگر تجربه ای استفاده هر یک از ترمنیال ها را دارید در قسمت کامنت برای تیم ای گشت نظرتان را بنویسید.

تمامی ترمینال های تهران دارای امکانات رفاهی از جمله، غرفه های فروش تنقلاب و انواع نوشیدنی هستند. می توانید از دستگاه خودپرداز بانک ها در پایانه استفاده کنید و در صورت نیاز پول نقد دریافت کنید. پایانه ها دارای اتاق انبار هستند که افراد می توانند بارهای خود را به مقصد بفرستند و یا در صورت نیاز آن ها را چند روز در انبار نگهدارند که برای هر روز نیاز به پرداخت هزینه اضافه می باشد. تمامی پایانه ها به جز ترمینال شرق دارای پارکینگ شبانه روزی هستند و می توانید برای مدت سفرتان خودرو را در پارکینگ قرار دهید که البته برای این مدت باید هزینه اضافی را پرداخت کنید. این روزها می توان برای اکثر مقاصد و تعاونی ها خرید اینترنتی یا تلفنی انجام داد که پروسه خرید بلیت را بسیار آسان ساخته است.



الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار