gardeshban.ir

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به الزام‌ تأسیسات گردشگری بر رعایت قیمت‌های مصوب بر تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف تأسیسات گردشگری تأکید کرد.
کد خبر: ۵۷۶۷۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۳ فروردين ۱۴۰۲-1402 January 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
تشدید نظارت بر مراکز غیرمجاز گردشگری/ مسافران تخلف‌ها را از طریق ۰۹۶۲۹ گزارش دهند

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور با اشاره به الزام‌ تأ‌سیسات گردشگری بر رعایت قیمت‌های مصوب بر تشدید نظارت و برخورد با مراکز غیرمجاز و متخلف تأسیسات گردشگری تأکید کرد.

 یحیی نقی‌زاده محجوب مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مسئول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور ضمن اعلام این مطلب، افزود: نظارت بر 19 هزار واحد گردشگری شامل انواع تاسیسات اقامتی، پذیرایی، خدمات بین‌راهی و تفریحی که در حال ارائه خدمات گردشگری به مسافران هستند، انجام می‌شود.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور افزود: بخش قابل توجهی از وظیفه نظارت از سوی ادارات کل استانی در حال انجام است و شکایت‌ها در سریع‌ترین زمان پیگیری می‌شود.

وی به نحوه ارائه خدمات، درجه‌بندی و قیمت‌گذاری تأسیسات مذکور بر مبنای چارچوب ضوابط ابلاغ شده همچنین صدور مجوزها با اعمال نظارت و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای آما‌دگی و خدمات‌دهی هر چه بهتر تأسیسات گردشگری به مسافران نوروزی از دو ماه قبل آغاز شده است.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: اعمال نظارت‌های پیشینی و ضرورت آمادگی تأسیسات گردشگری از حیث ایمنی، بهداشت، اعتبار مجوز فعالیت و تطابق خدمات با درجه واحد و نیز رعایت قیمت‌های مصوب به تمامی ادارات و تشکل‌های ذیربط بخش خصوصی ابلاغ شده و اقدامات لازم در این ارتباط انجام شده است.

نقی‌زاده افزود: از 20 اسفند سال گذشته، اکیپ‌های نظارتی در قالب نظارت‌های تخصصی و نظارت‌های مشترک دستگاه‌های ذی‌صلاح فعالیت خود را تشدید کرده و به‌صورت روزانه با حضور در مسیرها و مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری نسبت به رصد کمیت و کیفیت خدمات و رعایت قیمت‌ها اقدام کرده است.

وی با اشاره به امکان شکایت مسافران و رسیدگی به آن‌ها، ادامه داد: با هدف تسهیل ارتباط دوسویه بین مسافران و واحدهای نظارتی در سراسر کشور سامانه‌ تلفنی و اینترنتی 09629 و با آدرس IR.09629 به‌عنوان سامانه ملی اطلاعات سفر و رسیدگی به شکایات به‌صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: در این سامانه به‌صورت برخط تمامی موضوعات مرتبط با سفر از جمله اطلاعات اماکن و تاسیسات گردشگری، مسیرها و وضعیت آب‌و هوا قابل دسترس است. همچنین امکان ثبت شکایت، پیشنهاد و یا تقدیر از کسانی که خدمات مطلوب ارائه کرده‌اند برای تمامی افراد فراهم شده است.

نقی‌زاده با اشاره به اینکه این سامانه پس از دریافت شکایات، موضوعات و پیشنهادات مسافران، کد پیگیری ثبت را به مسافر اعلام می‌کند، ادامه داد: شکایت واصله فورا از طریق عوامل نظارت ستادهای اجرایی و همکاران کمیته نظارت ستاد مرکزی مورد پیگیری قرار گرفته و نتیجه بررسی و رسیدگی‌ها به مسافران اعلام می‌شود.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ارتباط با رعایت حرمت و شئون ماه مبارک رمضان، افزود: نحوه ارائه خدمات و موازین لازم برای ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری به خصوص مراکز پذیرایی بین‌راهی و سفرخانه‌ها ابلاغ شده است.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور، تصریح کرد: انتظار می‌رود با اهتمام مدیران و کارکنان مراکز مذکور همچنین همکاری مسافران ضمن ارائه خدمات لازم در این ایام، حرمت ماه مبارک و روزه‌داران مورد توجه قرار گیرد.

نقی‌زاده خاطر نشان کرد: در طول فعالیت ستاد نوروزی از 20 اسفند ۱۴۰۱ تا اول فروردین 1402 بیش 57 هزار تماس و مراجعه به سامانه 09629 همچنین 211 مورد شکایت ثبت شده است که مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۳۸۰ مورد بازرسی و نظارت از تاسیسات گردشگری در کشور انجام شده است، ادامه داد: در نتیجه نظارت‌های به عمل آمده ۴۸۳ مورد تذکر، اخطار، تعطیلی یا تعلیق موقت اعمال و 136 مورد درخواست تشویق صورت گرفته است.

مسؤول کمیته نظارت ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور متذکر شد: تمامی مسافران و گردشگران در صورت مواجه با هرگونه مغایرت و تخلف از ضوابط و مقررات همچنین عدم رعایت خدمات لازم از سوی تاسیسات شکایت‌های خود را از طریق سامانه 09629، تماس یا مراجعه به ستادهای اجرایی خدمات سفر در استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام و درخواست رسیدگی کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار