gardeshban.ir

در روستای خرما، پارک جنگلی زیبا و سرسبزی وجود دارد که همه ساله گردشگران بسیاری به آن مراجعه می کنند تا از این منطقه بکر دیدن کنند.
کد خبر: ۵۷۸۱۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲-1402 January 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای زیبای خرما، که در شهرستان لنگرود و استان گیلان واقع شده است، یکی از جاذبه های گردشگری شمال کشور می باشد که بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. در گذشته، نام این روستا خورمه بوده که به مرور زمان به خرما تبدیل شده است. خور کوتاه شده کلمه خورشید و نماد نر و مه کوتاه شده کلمه ماه و نماد ماده می باشد.

در روستای خرما، پارک جنگلی زیبا و سرسبزی وجود دارد که همه ساله گردشگران بسیاری به آن مراجعه می کنند تا از این منطقه بکر دیدن کنند. پارک جنگلی خرما در دامنه کوه قرار دارد. به واسطه وجود رودخانه، کوه، چشمه و درختان انبوه، این پارک جنگلی از مناظر و چشم انداز های بسیار زیبا و تماشایی برخوردار می باشد.

پارک جنگلی خرما لنگرود


کوهستان‌های سر به فلک کشیده، رودهای جاری و صدای آواز پرندگان از جمله جاذبه هایی است که در پارک جنگلی خرما وجود دارد و هیجان را به گردشگرانی که از آن بازدید می کنند هدیه می ‌کند. وقتی در این جنگل سرسبز قدم می‌زنید با گونه‌های مختلف گیاهی مانند توسکا، لرک و انجیل رو به رو می‌شوید که از تنوع خاصی برخوردارند و خواص درمانی سرشاری دارند که به مردم محلی و حتی گردشگران نیز هدیه می‌کنند.

زمانی که به پارک جنگلی خرما در لنگرود وارد می شوید تفریحات بسیاری از جمله پرنده‌ نگری، عکاسی، شنا، طبیعت‌گردی و… انتظار شما را می کشند و مطمئن باشید که از تک تک لحظات خود در آنجا لذت تمام را می برید. شما میتوانید در هنگام سفر به استان گیلان و شهرستان املش در این پارک جنگلی اوقاع خوشی را سپری کرده و از امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی ، آب اشامیدنی و … استفاده کنید.

پارک جنگلی خرما لنگرود


جنگل خرما سیسکو

نام دیگر جنگل خرما، جنگل خرما سیسکو می باشد که یکی از جاهای دیدنی لنگرود است و در واقع این نام از دو عبارت (سی) و (کو) گرفته شده است که واژه سی در زبان پهلوی از عبارت کوه و سنگ برگرفته شده است و واژه کو در واقع به معنای کوه می باشد. البته واژه سی به غلط مصطلح شده اما به هرصورت  جنگل خرما را سیسکوه یا سیسکو نیز می خوانند.

پارک جنگلی خرما لنگرود

دسترسی

جنگل خرما در لنگرود و در بخش اطاقور واقع شده است و به همین دلیل به جنگل خرما اطاقور نیز شناخته می­شود. برای رسیدن به این جنگل می­توانید ابتدا به لنگرود و سپس املش بروید. سپس ۲۴ کیلومتر در جهت جنوب این شهرستان حرکت کنید تا به روستای خرما و پارک جنگلی خرما برسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار