gardeshban.ir

شهربازی ویالند استانبول، یک مجموعه پارک موضوعی عظیم است؛ مملو از ترن هوایی، سفرهای ماجراجویانه، فعالیت‌های تعاملی و غیره.
کد خبر: ۵۷۹۹۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲-1402 January 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهربازی ویالند استانبول، یک مجموعه پارک موضوعی عظیم است؛ مملو از ترن هوایی، سفرهای ماجراجویانه، فعالیت‌های تعاملی و غیره. این شهربازی به عنوان دیزنی لند استانبول نیز شناخته می‌شود و دارای یک هتل مجلل، مراکز خرید با بیش از ۲۵۰ فروشگاه، رستوران‌های بی‌شمار، سینما، مرکز بازی و یک مکان اجرا در فضای باز است. 

شهربازی ویالند استانبول اولین مگا پارک مدرن ترکیه است. این پارک موضوعی دارای ترن هوایی، سواری‌های فوق‌العاده، فعالیت‌های تعاملی و بسیاری از جاذبه‌های دیگر برای بازدیدکنندگان در هر سنی است. 

این مجموعه همچنین شامل یک مرکز نمایشگاهی، یک مرکز خرید بزرگ با ویژگی‌هایی کاملاً منحصربه‌فرد و یک هتل مجلل است. به طور خلاصه، شهربازی ویالند استانبول یک مقصد منحصربه‌فرد است که خرید و سرگرمی را باهم ترکیب می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا باهم گشتی در شهربازی ویالند استانبول یا دیزنی لند ترکیه بزنیم.

گشتی در شهربازی ویالند استانبول یا دیزنی لند ترکیه


معرفی شهربازی ویالند استانبول

اگر با خرید بلیط هواپیما استانبول به این مقصد دیدنی سفر می‌کنید باید یک روز را در ویالند استانبول بگذرانید. این پارک موضوعی بزرگ که در منطقه ایوپ واقع شده است، درهای خود را در سال ۲۰۱۳ به روی عموم باز کرد. ساخت این مجموعه در سپتامبر ۲۰۱۱ آغاز شد. دیزنی لند ترکیه در ابتدا به طور رسمی ویالند نامیده می‌شد. در آوریل ۲۰۱۸ نام آن به اسفانبول تغییر یافت، اما بسیاری از گردشگران و مردم محلی هنوز آن را شهربازی ویالند استانبول می‌نامند.

این مجموعه از نظر نوآوری، به اولین مجموعه در این حوزه در جهان تبدیل شده است. در نتیجه استانبول را به یک مرکز تفریحی شناخته‌شده در خاورمیانه تبدیل کرده است. در اسفانبول پارک، چند منطقه مجزا برای جذب مهمانان در هر سنی وجود دارد، همچنین امکان دسترسی آسان به هر شکلی از تفریح در پارک فراهم است.

شهربازی ویالند استانبول مکان بسیار هیجان‌انگیزی است که ارزش بازدید را دارد. این شهربازی تنها در مدت کوتاهی، به یکی از پر جنب و جوش‌ترین و محبوب‌ترین مکان‌های استانبول تبدیل شده است. در زمینی به مساحت ۶۰۰۰۰۰ مترمربع با وسعت نزدیک به ۱۰۰ زمین فوتبال، بازدیدکنندگان می‌توانند بیش از ۵۰ سرگرمی را تجربه کنند.

ویالند در استانبول بخش‌های سرگرم‌کننده‌ای را به بازدیدکنندگان در هر سنی ارائه می‌دهد. جاذبه‌های زیادی وجود دارد، به خصوص برای بازدیدکنندگان جوان. چه با خانواده به این شهربازی بروید چه با دوستانتان، گذراندن یک روز خوب تضمین شده است. بسیاری از گردشگران و شرکت‌کنندگان تور لحظه آخری استانبول می‌گویند که بهترین زمان سفر خود به استانبول را در ویالند استانبول سپری کرده‌اند. ۲۹ واحد مختلف در پارک وجود دارد. بسیاری از شخصیت‌های کارتونی هم در لباس مبدل در اطراف پارک پرسه می‌زنند.

بخش‌های مختلف ویالند استانبول

شهربازی ویالند استانبول مثل یک شهر بزرگ است که بخش‌ها و بازی‌های مختلفی دارد. خالی از لطف نیست که با بعضی از این بازی‌ها آشنا شویم:

۱. ترن هوایی نفس‌گیر: ترن هوایی ویالند استانبول، اولین ترن هوایی ترکیه است. این ترن برای تجربه هیجان و سرعت طراحی شده است و تنها در ۳ ثانیه به سرعت ۶۸ مایل (۱۱۰ کیلومتر) در ساعت می‌رسد. تهیه بلیط این ترن و سواری آن به خصوص برای بازدیدکنندگانی که به دنبال ماجراجویی هستند جالب است.

گشتی در شهربازی ویالند استانبول یا دیزنی لند ترکیه


۲. قایق‌سواری در رودخانه خروشان: رودخانه خروشان یک ماجراجویی فراموش‌نشدنی را در قایق‌های ۹ نفره ارائه می‌دهد. این یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های پارک ویالند استانبول است که اغلب توسط گروه‌هایی از دوستان و خانواده‌ها بازدید می‌شود. بنابراین معمولاً باید چند دقیقه در یک صف منتظر بمانید. سپس سوار قایق‌های گرد می‌شوید و در امتداد یک رودخانه ۷۰۰ متری و یک آبشار پرفشار قایق‌سواری می‌کنید. قایق به صورت دایره‌ای می‌چرخد، شما به دور خود می‌چرخید و آب به داخل قایق می‌پاشد! هیجان‌انگیز است، نه؟

۳. از برج عدالت لذت ببرید: اگر می‌خواهید مناظر عالی ویالند ترکیه را از بالا ببینید، یک فرود شدید را تجربه کرده و در آدرنالین شنا کنید، جای شما در خطوط عمودی برج عدالت است. در مرحله اول، از مناظر یک ارتفاع ۵۰ متری لذت می‌برید. بااین‌حال، فقط برای مدتی از این صحنه نفس‌گیر لذت خواهید برد، چراکه ترمزها بلافاصله رها می‌شوند و به سرعت پایین می‌آیید.

۴. ۳۶۰ را امتحان کنید: جرأت می‌کنید درحالی‌که سرتان پایین است چشمانتان را باز کنید و از ارتفاع ۲۸ متری به اطراف نگاه کنید؟ ۳۶۰ برای معتادان آدرنالین توصیه می‌شود. بعد از ترن هوایی، ۳۶۰ یکی از پر آدرنالین‌ترین واحدهای پارک است.

۵. سوار قایق وایکینگ شوید: یکی دیگر از ماجراجویی‌های آبی شهربازی اسفانبول، قایق وایکینگ است. این چهارمین قایق‌سواری سرگرم‌کننده در جهان است. این جاذبه کمی اکشن‌تر از رودخانه خروشان است. گاهی اوقات صف‌های طولانی از طرف کسانی که می‌خواهند سوار این قایق‌ها شوند ایجاد می‌شود. آماده باشید که فریاد بزنید زیرا این بازی بسیار هیجان‌انگیز است.

۶. از روستای کینگ کنگ دیدن کنید: کینگ کنگ، اسطوره سینما که در جهان شناخته شده است، لحظات هیجان‌انگیزی را برای کسانی که به پارک ویالند می‌روند رقم می‌زند. شما می‌توانید لحظاتی سرشار از شادی و آدرنالین را با کینگ کنگ، یک اسطوره قدیمی هالیوود سپری کنید.

در این بخش شما در ۱۵ متری زمین در دست کینگ کنگ هستید و کینگ کنگ فقط شما را از یک طرف به طرف دیگر کج می‌کند. مناظر عالی محیط اطراف پارک موضوعی هم یک امتیاز است. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های پارک و بخشی که کودکان نیز می‌توانند در آن تفریح کنند همین روستای کینگ کنگ است.

۷. روزی روزگاری در استانبول: اگر به استانبول قدیمی علاقه دارید، این مکان برای شما ساخته شده است! به محض ورود به این خیابان، محله‌ها، خانه‌های کرکره‌ای و خیابان‌های سنگفرش شده‌ی استانبول قدیمی را می‌بینید. همچنین رویای فاتح شما را به روز و سالی (۱۴۵۳) که استانبول توسط فاتح فتح شد، می‌برد. سفری هیجان‌انگیز و آموزشی در دوره امپراتوری عثمانی با تکنیک‌های هولوگرام و نقشه‌برداری ویدئویی! این یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های ویالند استانبول ترکیه است و بازدید از آن به تمام خریداران بلیط ارزان استانبول پیشنهاد می‌شود.

۸. از خرید در مرکز خرید لذت ببرید: منطقه خرید ویالند استانبول، از خیابان‌های سرپوشیده و روباز تشکیل شده است. این مرکز یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید استانبول است. بیش از ۲۰۰ فروشگاه متعلق به برندهای معروف بین‌المللی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیادی در ویالند استانبول وجود دارد. در خیابان‌های بخش خرید، حتی می‌توانید با تراموا سفر کنید و از سینما، سالن بولینگ و مرکز سلامتی دیدن کنید. این مرکز خرید بزرگ یک باغ‌وحش سرپوشیده به نام پارک جنگلی را نیز در خود جای داده است.

گشتی در شهربازی ویالند استانبول یا دیزنی لند ترکیه


این مجموعه دارای پارکینگ با ظرفیت ۸۰۰۰ ماشین (۴۵۰۰ پارکینگ سرپوشیده و ۳۵۰۰ پارکینگ روباز) است. اگر می‌خواهید از حمل و نقل عمومی به شهربازی ویالند استانبول استفاده کنید، می‌توانید از اتوبوس‌های نقاط مرکزی مانند Şişli، Taksim و Eminönü استفاده کنید. دیزنی لند ترکیه از ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر از سه‌شنبه تا جمعه و تا ۸ بعد از ظهر در تعطیلات آخر هفته باز است. پارک موضوعی روزهای دوشنبه تعطیل است، اما مرکز خرید هر روز باز است.

۱۰. بخش مخصوص کودکان: در دیزنی لند استانبول، واحدهای سرگرمی رنگارنگ، پر جنب و جوش و در عین حال آموزشی وجود دارد که کودکان می‌توانند در آن به تفریح بپردازند. می‌توانید در بخش کاوشگران کوچک، جایی که مهمانان کوچک ما با قد ۸۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر با والدین خود رویای فاتح را تجربه می‌کنند، لذت ببرید. سایر زمین‌های بازی شامل فعالیت‌هایی مانند برج کوچک، چرخ و فلک، مزرعه شاد، هلیکوپتر سواری و اقیانوس سواری است. واحدهایی مانند پالاس سوئینگ، کینگ کنگ و آتش‌نشانان قهرمان در بخش سرگرمی خانوادگی موجود هستند. در کل بیش از ۲۰ واحد تفریحی در دیزنی لند استانبول وجود دارد که کودکان معلول نیز در آن‌ها فراموش نمی‌شوند.

۹. از لحظات خوش در تونل سافاری لذت ببرید: فقط یک مسافر و ناظر نباشید، بلکه قهرمان تونل سافاری شوید و مسیر داستان تونل سافاری را تغییر دهید. ابتدا سوار بر وسایل نقلیه منتظر بمانید، سپس با اسلحه‌های لیزری امتیاز بگیرید و در طول مسیر امتیاز دریافت کنید. بچه‌ها در سنین پایین، خیلی این بخش از شهربازی ویالند استانبول را دوست دارند.

البته بچه‌های کوچک‌تر می‌توانند از چرخ و فلک و ماشین‌های کوچک و همچنین واحدهای مناسب برای سن خود لذت ببرند، مانند کاوشگران کوچک (جایی که کودکان می‌توانند فرهنگ ملل مختلف جهان را در حین عبور از کانال‌های ۱۶۰ متری در قایق کشف کنند) و آتش‌نشان‌های قهرمان (جایی که می‌توانند نقش آتش‌نشان‌ها را بازی کنند). فعالیت‌های آموزشی و آموزنده متعددی برای کودکان دبستانی یا متوسطه وجود دارد. دیزنی لند استانبول همچنین بسیاری از پروژه‌های اجتماعی را نیز انجام می‌دهد.

۱۱. بخش مخصوص بزرگسالان: درحالی‌که کودکان در شهربازی ویالند استانبول سرگرم تفریح هستند، اعضای بزرگ‌سال خانواده نیز فراموش نمی‌شوند. واحدهایی در ویالند استانبول وجود دارد که بزرگسالان نیز می‌توانند در آن سرگرم شوند و اوقات خوبی را سپری کنند. مثلاً می‌تواند از سرسره‌های پر از آب سر بخورید و صدها تفریح دیگر داشته باشید که فقط مخصوص بزرگسالان است.

۱۲. بخش زمین بازی: در شهربازی ویالند استانبول، زمین‌های بازی و اسباب‌بازی‌های زیادی برای تمام سنین وجود دارد که سرگرم‌کننده و پر از اکشن هستند و آدرنالین را برای ماجراجویان بالا می‌برد. معدنچیان کوچک، درخت قصه، برج کوچک، کاوشگران کوچک، پدال‌های کوچک، مزرعه شاد، اتاق جادویی، آبشار، بچه‌های پرواز و پرش کانگورو در این بخش هستند.

واحدهای سرگرمی برای کودکان و بزرگسالان به این موارد محدود نمی‌شوند! می‌توانید با قابلیت جستجوی هوشمند در وب‌سایت ویالند استانبول، زمین بازی‌هایی را که کودکان و بزرگسالان می‌توانند در آن تفریح کنند، بررسی کنید.

۱۳. سفر با پرندگان خشمگین: انگری بردز که با گوشی‌های هوشمند وارد زندگی ما شد، اکنون در شهربازی ویالند استانبول است! این پرندگان خشمگینی که دنیا به آن‌ها معتاد شده است را در ویالند استانبول ببینید. با هجوم زنبورها، جلوه‌های ویژه، صحنه‌های انفجار و تصاویر سه‌بعدی، لذت بازی خود را به حداکثر برسانید.

گشتی در شهربازی ویالند استانبول یا دیزنی لند ترکیه


۱۴. چرخ و فلک: قدیمی‌ها می‌دانند؛ قبلاً چرخ و فلک‌های کوچکی در محله‌ها وجود داشتند که بچه‌ها برایش می‌دویدند و صف می‌کشیدند. با چرخ و فلک می‌توانید به دوران کودکی خود در دیزنی لند ترکیه برگردید. چرخ و فلک با عرض ۱۵ متر، بسیار بزرگ و رنگارنگ و علاوه بر این، بسیار سرگرم‌کننده است! زمین بازی چرخ و فلک یکی از رنگارنگ‌ترین مناطق دیزنی لند استانبول است، هم برای کودکان و هم برای کسانی که می‌خواهند به دوران کودکی خود بازگردند.

۱۵. قطار سریع‌السیر: چه کسی سفر با قطار را دوست ندارد؟ سفر با قطار که مورد علاقه همه از کوچک تا بزرگ است، در شهربازی ویالند استانبول منتظر شماست. برای گشت‌وگذار در پارک موضوعی از یک سر تا سر دیگر می‌توانید سوار قطار سریع‌السیر شوید و از سفر لذت ببرید.

۱۶. رانندگان شجاع: شما می‌توانید در این ماجراجویی منحصربه‌فرد پر از ماشین‌های اسباب‌بازی برای تجربه رانندگی هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی پشت فرمان بنشینید و از مسیر لذت ببرید.

۱۷. عصر یخبندان: عصر یخبندان، یکی از انیمیشن‌های خنده‌دار معروف دنیا، با جلوه‌های ۴ بعدی خاص خود لحظاتی مفرح را به مخاطبان خود هدیه می‌دهد.

۱۸. جت اسکی: یکی دیگر از مکان‌های تفریحی ویالند، زمین بازی جت اسکی است. برای لذت بردن از جت اسکی در وسط شهر می‌توانید به پارک ویالند بیایید.

قیمت بلیط شهربازی ویالند استانبول

قیمت بلیط دیزنی لند استانبول یک روزه ۸۰ لیر است. از طرف دیگر، می‌توانید یک İsfanbul Yes Club را با ۳۹۹ لیر ترکیه خریداری کنید و یک سال دسترسی نامحدود به پارک موضوعی داشته باشید. علاوه بر این، هزینه ورودی پارک جنگلی ۲۰ لیر و ورودی بخش دانج و سافاری ۱۵ لیر است. برای کسانی که می‌خواهند Dungeon، Jungle Park و Safari trio را خریداری کنند، هزینه ورودی برای کودکان و بزرگسالان ۳۵ لیر است.

ازآنجایی‌که در دیزنی لند استانبول قیمت بلیط ممکن است در فصل‌های تابستان و زمستان متفاوت باشد، می‌توانید در برخی از روزهای خاص از فرصت‌های تخفیف استفاده کنید. برای فرصت‌ها و اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب سایت رسمی ویالند مراجعه کنید.

جزئیات:

• مهمانانی که بلیط خریداری می‌کنند باید شماره TR ID خود را ارائه دهند. اگر شماره TR ID ارائه نشود، از بلیط استفاده نمی‌شود.

• ویالند برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است. کودکانی که وارد می‌شوند باید شناسنامه خود را به همراه داشته باشند.

• هر بلیط فقط شامل ۱ سرویس ورودی برای ۱ روز بین تاریخ‌های خرید شماست.

• کودکان زیر ۱۵ سال نمی‌توانند بدون همراهی بزرگ‌تر (۱۸+) وارد پارک شوند.

گشتی در شهربازی ویالند استانبول یا دیزنی لند ترکیه


امکانات دیزنی لند استانبول

در شهربازی ویالند استانبول، خانواده‌ها می‌توانند یک روز دلپذیر را در کنار فرزندان خود داشته باشند؛ از تفریح گرفته تا رستوران‌گردی و خرید و تماشای فیلم. بعد از فعالیت‌های سرگرم‌کننده و پر جنب و جوش، می‌توانید با یک وعده غذایی خستگی خود را برطرف کنید و سپس یک خرید جالب را تجربه کنید.

یک مرکز خرید در ویالند وجود دارد که می‌توانید در آن از صدها فروشگاه خرید کنید. از خرید اسباب‌بازی گرفته تا لباس، از لوازم الکترونیکی تا منسوجات خانگی. می‌توانید به فروشگاه‌های ویالند نگاهی بیندازید تا در فروشگاه‌هایی که برندهای مطرح جهان و محصولات محلی در دسترس هستند، بگردید. حمل و نقل رایگان به مرکز خرید ویالند نیز ارائه شده است. همچنین مکان‌هایی برای خوردن و نوشیدن در ویالند استانبول نیز وجود دارد تا در طول بقیه سرگرمی‌ها چیزی بخورید. 

غذاهای دل‌چسبی برای انتخاب وجود دارد، از میان وعده‌های شیرین گرفته تا نان پیتا و همبرگر:

• House of Perception
• Bereket Doner
• bloom
• Burger & Doner House
• Burger King
• KFC

دیزنی لند ترکیه همچنین میزبان کنسرت‌ها و رویدادهایی با ظرفیت ۱۰۰۰۰ نفر و جشنواره‌های ویژه از کنسرت‌های هنرمندان مشهور جهان است. برخی از خدمات وجود دارد که مهمانانی که با رزرو تور مسافرتی استانبول از ویالند بازدید می‌کنند می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند. یک مرکز اطلاعات وجود دارد که در آن می‌توانید در مورد پارکینگ، نقاط خوردن و آشامیدن، مکان‌های خرید و موارد دیگر، خدمات صندلی چرخ‌دار برای مهمانان معلول، پارکینگ رایگان، سرویس رفت‌وآمد رایگان به پارک موضوعی و مرکز خرید، منطقه پارکینگ رایگان مشورت کنید.


طریقه رفتن به ویالند استانبول

ویالند استانبول در منطقه یشیلپینار در منطقه ایوپ استانبول واقع شده است. اگر می‌خواهید از شاتل رایگان استفاده کنید، می‌توانید از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از امینونو به ویالند بروید و از ساعت ۱۱ تا ۲۱ از ویالند به امینونو برگردید.

کسانی که می‌خواهند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند می‌توانند از اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی IETT با شماره‌های ۴۹T، ۴۹A، ۴۹G، ۴۹K، ۴۹Y، 49E، ۳۹O، ۳۹D، ۳۹Y، ۴۷L، ۴۷ و ۳۹ استفاده کنند. همچنین یک پارکینگ رایگان برای ۸۰۰۰ وسیله نقلیه، چه در فضای داخلی و چه در فضای باز، برای مهمانانی که می‌خواهند حمل و نقل خود را با وسایل نقلیه شخصی خود فراهم کنند، وجود دارد.

گشتی در شهربازی ویالند استانبول یا دیزنی لند ترکیه


آدرس: Yeşilpınar Mahallesi, Shehit Metin Kaya Sk., No:۱۱, ۳۴۰۶۵ Eyüp/Istanbul
تلفن: +۹۰ ۲۱۲ ۶۰۰ ۱۰۰
مرکز تماس: ۸۵۰ ۲۱۰ ۸۵۶۳
وب سایت: https://www.isfanbul.com

پارک موضوعی اسفانبول در روزهای هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در آخر هفته‌ها از ساعت ۱۰ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است. این پارک در روزهای دوشنبه تعطیل است.

مکان‌های دیدنی نزدیک شهربازی دیزنی لند ترکیه

در نزدیکی ویالند استانبول، مناطق دیدنی زیادی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها خود بخشی از ویالند هستند و فقط با فاصله از شهربازی قرار گرفته‌اند. برخی از این دیدنی‌ها به شرح زیر هستند:
باغ وحش بی‌نظیر: پارک جنگلی، اولین باغ وحش موضوعی سرپوشیده ترکیه، خانه صدها گونه مختلف از حیوانات، از جمله گونه‌های جانوری نادر، و یک منطقه تفریحی عجیب و غریب است. 

مارها، عنکبوت‌ها، میمون‌ها، قورباغه‌های رنگارنگ، لاک‌پشت‌ها، کروکدیل‌ها، کوسه‌ها و گونه‌های پرندگان عجیب و غریب در باغ وحش ویالند حضور دارند. در این باغ وحش در نزدیکی ویالند می‌توانید دنیای رنگارنگ موجودات زنده را با چشمان خود ببینید.

در جنگل استانبول که در زمینی به مساحت ۲۵۰۰ مترمربع ساخته شده است، می‌توانید سمی‌ترین مارمولک‌ها، رتیل‌ها و عنکبوت‌های جهان را ببینید که از خطرناک‌ترین موجودات وحشی هستند. بلیط ورودی باغ وحش ۳۰ لیر است که برای نوزادان ۰-3 سال رایگان است. سرویس شاتل رینگ به پارک جنگلی از ورودی دروازه علی‌بی‌کوی-کوچوک کوی تا ورودی به ‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

مسجد سلیمانیه: مسجد سلیمانیه در نزدیکی شهربازی ویالند استانبول واقع شده است. بخش زیادی از قسمت‌های این مسجد مانند گنبد و منارها، یادآور کلیساهای بیزانسی است. ارتفاع بزرگ‌ترین گنبد مسجد سلیمانیه ۵۳ متر و قطر آن ۲۶٫۵ است. در اطراف گنبد این مسجد گنبدهای کوچکی وجود دارند که بیشتر حالت تزیینی دارند. مسجد سلیمانیه چهار مناره ۷۶ متری هم دارد. این مسجد می‌تواند از نظر معماری، منظره زیبایی داشته باشد.

مینیاتورک: پارک مینیاتورک استانبول در نزدیکی ویالند واقع شده و یک شهر مینیاتوری جذاب است. در مینیاتورک، صدها اثر تاریخی در مقیاس کوچک ساخته شده و در کنار هم قرار گرفته. این‌گونه شما می‌توانید همه‌ی آن‌ها را در کنار هم تماشا کنید. مینیاتورک همان شهر استانبول است اما در ابعادی بسیار کوچک‌تر. پیشنهاد می‌کنیم با یک بازدید یک روزه از مینیاتورک، کل استانبول را در چند ساعت ببینید!
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار